Verwaarloosde pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:23

Mocht ie zo lang op slot zitten, kun je hem waarschijnlijk van slot halen om haar achteruit te zetten.

Maar 3 dagen lang een knie op slot is niet normaal, ik zou een bezoekje van de dierenarts aanraden :j
En de hoefsmid vragen voor de juiste bekapmanier voor op slot slaande knieen

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:42

Just_Sannee schreef:
Mocht ie zo lang op slot zitten, kun je hem waarschijnlijk van slot halen om haar achteruit te zetten.

Maar 3 dagen lang een knie op slot is niet normaal, ik zou een bezoekje van de dierenarts aanraden :j
En de hoefsmid vragen voor de juiste bekapmanier voor op slot slaande knieen

De hoefsmid komt regelmatig zet haar binnendoor dus corrigeert alles wat hij kan. Verder gaf hij het advies dat ik veel op de verharde weg moet wandelen met haar en dat doe ik dus ook.
Ze is pas drie jaar en het schijn vaker voor te komen bij jonge paarden en ponies. Ook dagenlang. Hoefsmid zegt dat 99% er overheen komt met training, leeftijd en bekapping.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:58

Extra's als goed krachtvoer en bietenpulp en zo zit meestal niet bij de stalprijs in. Ik koop het ook altijd zelf. Vind ik ook wel net zo prettig, dan weet ik wat ze buiten hooi om te eten krijgen. Anders is het heel vaak de goedkoopste basisbrok, met melasse en dergelijke erin. Gewone bietenpulp kost inderdaad weinig bij de Welkoop. Het is uitstekend ruwvoer zonder al te veel suiker.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 21:41

Floortz schreef:
Extra's als goed krachtvoer en bietenpulp en zo zit meestal niet bij de stalprijs in. Ik koop het ook altijd zelf. Vind ik ook wel net zo prettig, dan weet ik wat ze buiten hooi om te eten krijgen. Anders is het heel vaak de goedkoopste basisbrok, met melasse en dergelijke erin. Gewone bietenpulp kost inderdaad weinig bij de Welkoop. Het is uitstekend ruwvoer zonder al te veel suiker.

Ik betaal niet voor de stalling, pony staat er gratis in ruil voor stalwerk dat ik doe en ik train een merrie van de staleigenaar die erg "moeilijk" is, plus haar hengstveulen van 2015.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:26

Hoi TS hoe gaat het nu? Is er al verbetering nu je zelf hooi voert?

suzvisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:50

Wat sneu! :(

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 00:26

Yes!!! Droog hooi en haar ontlasting is goed nu!! *\o/*

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:27

Ah wat goed!!!! Super gedaan!!