euthanaseren paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:52

Mijn shet is met 1 injectie geeuthanaseerd. Hij viel meteen om, maar ging daarna loopbewegingen maken met zijn benen. Niet prettig hoor! Zijn bloedsomloop was ook niet denderend meer, dat had er ook mee te maken. Dit was met euthasol gedaan.

cissie

Re: euthanaseren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 18:17

Zeer bedankt voor de reacties.

Heb inmiddels de afspraak met de da afgezegd.
Ik heb nog contact met een andere kliniek vanwege de onderzoeken, daar heb ik gevraagd hoe het inslapen gaat.
En ik heb mijn wensen daarover voorgelegd.
Dus eerst narcose en dan pas de andere spuit..
Deze da komt morgen en kan zich vinden in mijn wensen, ik doe eigenlijk niet anders omdat dit de meest rustige manier is.

Bedankt en ben blij dat ik op zo'n korte termijn een andere, eveneens bekende da voor mij bereid heb gevonden om dit te kunnen doen.
Pffff. Ben blij dat ik toch maar even gebeld heb van te voren anders had ik morgen toch wel even raar staan kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:19

Een van mijn ponies is met 3 spuiten geeuthanaseerd. Dit ging heel rustig en netjes. Ik zou het eerst goed doorspreken met je veearts. Sterkte ermee! O ja, een van de middelen voor mijn pony was Ketamine las ik later op de factuur. Ik vond dat nogal vreemd omdat dit door sommige mensen als partydrug wordt gebruikt. Maar ik heb geen medische achtergrond.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:24

Goede beslissing dat je een andere dierenarts laat komen, die naar jou wensen luistert. Het is al moeilijk genoeg en dan hoef je je geen zorgen te maken over de procedure. Heel veel sterkte morgen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:28

Hoi,
Voor mij is het op 10 december 2 jaar geleden, het staat me nog steeds op mijn netvlies gegriefd.
Mijnes was 23 jr en kreeg 2 injecties, waarbij idd een enorm gevecht optrad. Ik zou ook kiezen voor de drie injecties.
Zijn geest wilde wel maar zijn benen niet meer....
Als het dan mogelijk is, wissel van dierenarts.
Veel succes en sterkte toegewenst.

Ik hoop dat je me kunt vergeven
Ik moet een beslissing nemen over jouw leven
18 jaar heb ik voor je mogen zorgen
Dag na dag, maar niet meer morgen

Uren brachten we samen door
Als we samen wonnen, als ik verloor
Menig ritje hebben we gemaakt
Vele emoties zijn geraakt

Ik hoop dat je me kunt vergeven
Ik heb zoveel met jou mogen beleven
Nu willen je benen niet meer
De beslissing nemen doet mij zeer

De benen die mij altijd hebben gedragen
Wedstrijden, buitenritjes, zoveel dagen
Dank je wel voor dit leven
Ik hoop dat je me kunt vergeven?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:33

Heel veel sterkte morgen :(:)

Bij is het inmiddels ruim twee jaar geleden, maar staat me nog als de dag van gisteren bij.
Waren twee spuiten, volgens mij narcose en de euthanasiespuit. Ik heb wel meteen kenbaar gemaakt bij de DA dat ik niet wilde dat ze zou gaan vechten.
DA heeft het echt fijn gedaan, maar mijn pony was ook helemaal op (IR en HB), ze was meteen weg..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:55

Respect voor jou dat je een andere DA heb gevraagd _/-\o_
Het is al moeilijk genoeg, en op deze manier heb je alles gedaan
om het voor je paard zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ik wens je heel veel sterkte voor morgen en de aankomende tijd Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:59

Heel goed gedaan, TS! Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om het goed te laten verlopen. Fijn dat je een dierenarts hebt gevonden die luistert naar je wensen. Dat is zo belangrijk! Ik wens je veel sterkte toe morgen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:01

Veel sterkte toegewenst voor morgen.

Mijn paard is ook met de 3 spuiten heengegaan, dat ging zooo mooi en heel rustig, hij was eigenlijk bij het eerste spuitje al geestelijk weg, voelde het niet eens, een hele mooie heengaan.

Goed dat je toch naar de andere DA bent gegaan, het is jouw paard en jouw wensen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:04

Goed dat je toch gebeld hebt met iemand die wel wil luisteren.
Er iets niets vervelender dan je paard te zien vechten tegen euthanasaat dat direct wordt ingespoten.
Die beelden blijf je heel je leven voor je zien.
Heel veel sterkte voor morgen, dat je paard rustig en vredig heen mogen gaan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:09

Mijne kreeg 2 jaar geleden er maar 1, maar die was zelf al een heel eind weg, voor haar was het de laatste zet zeg maar.

Veel sterkte morgen en fijn dat je toch een DA hebt gevonden die het wil doen zoals jij het wil.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:09

Iedere dierenarts heeft zijn eigen manier en voorkeur van middelen voor euthanaseren, ik heb meerdere keren een paard rustig zien dood gaan met gebruik van 1 spuit (euthanasiemiddel). Er zijn ook paarden die vechten tegen verdoving en dat is ook geen prettig gezicht :n

Natuurlijk heeft niet iedereen daar een goed gevoel bij, en ik ben blij dat je een dierenarts hebt gevonden die voor jou gevoel goed euthanaseerd.

Veel sterkte morgen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:12

Goed gedaan, meid!

Het is het laatste dat je voor je paard kunt doen.

Veel sterkte morgen!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:13

Sterkte morgen, heb het 2 keer meegemaakt inmiddels maar het moeilijkste ( de beslissing nemen) heb je nu gehad.Tenminste , zo heb ik het wel beleeft. Goed dat je hebt gekozen voor een andere DA. Zo kan je paard zo rustig mogelijk inslapen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:21

Hier ging het inslapen helemaal mis.Pony kreeg 1 spuit waarvan ze gelijk verdoofd zou zijn en het hart zou binnen een minuut stoppen met kloppen.Na 2 min. zei de D.A. tis gebeurt,ze is overleden.Hij ging weg,en toen zagen we dat het hart van de pony nog klopte.We hebben de D.A. gebelt en vertelde het hem.Hij zou gelijk terug komen,maar na 5min. stopte het hart alsnog met kloppen en belde we hem dat het niet meer hoefde.Maar wat moet die pony een angst hebben gehad,ze leefde maar kon geen enkele beweging maken.

TS heel veel sterkte gewenst voor morgen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:22

Sterkte morgen!
Mijn paard is met twee spuiten gegaan. Eerst een zware euthanasie waarvan ze direct al van de wereld was en daarna nog een extra en laatste op het hart stil te leggen.

Verschrikkelijk om mee te maken, maar het ging heel snel en dat was wat ik wilde.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:42

Sterkte ts morgen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:54

Allereerst veel sterkte! Goed dat je nog verder hebt gebeld en je wensen besproken.
Hier helaas 3x meegemaakt in relatief korte tijd. Allemaal met meerdere spuiten. Wel iets verschil tussen twee praktijken, maar altijd eerst sedatie. Soms gebruiken ze nog spierverslappers voordat het euthanasiemiddel erin gaat.
Het is nooit volledig voorspelbaar, maar ik heb altijd goede uitleg gehad.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:05

Bah wat naar! Alvast heel veel sterkte..
Mijn pony in september in laten slapen, met 3 spuiten.
Tegenwoordig doen ze het ook met 1 of 2 spuiten, ik ben daar echt heel erg tegen.. Ze spuiten dan meteen in het hart, waardoor het paard heel plotseling omvalt.. Het paard krijgt alles mee!
Ik zou echt een andere da vragen, en op de manier doen die jij het prettigst vind! Het kan maar 1 keer en dat moet zoals jij het wil..
Je blijft het altijd voor je zien en herinneren, ik zag het als een heel bijzonder en toch wel mooi moment.. Sterkte!

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:32

Fijn dat je uiteindelijk een andere da hebt kunnen vinden! succes voor morgen! Y;(

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:41

Mijn oude pony is vorige week gegaan. 35 en helemaal op. Kreeg 2 spuiten, eerst verdoving, toen was ze al compleet stoned. Rustig nog naar het gras aan de weg gelopen. Toen een grote spuit, bij blijven spuiten net zolang tot ze omviel en toen was ze meteen weg. Was een heel fijne dierenarts die uitleg gaf wanneer we vroegen en verder stil was. Het ging heel mooi en geen enkel gevecht. Maar was dus ook oud en helemaal op.

Vertrouwen in je DA is het belangrijkste. Fijn dat je nu een beter gevoel hebt. Heel veel sterkte!

Edit: achteraf gezien weet ik trouwens niet eens meer of er niet nog een spuit tussenzat ofzo, was zelf ook van het padje. Maar het ging iig heel mooi gelukkig!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:54

Heel veel sterkte ts

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:00

Één ding.
Laat de dierenarts de hartslag controleren bij het vaststellen van de dood, niet alleen de pupilreflex.(soortgelijk verhaal meegemaakt als Gohja)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:04

Mijn paard is in februari ingeslapen....eerst sedatie,daarna T61.Is heel netjes gegaan,geen gevecht niets.
De DA heeft hem omgetrokken,dat is een handigheidje die ik niet ken.
Sterkte morgen,het blijft moeilijk de beslissing over leven en de dood.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:16

TS, heel veel sterkte morgen.