Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tallie1979 schreef:Ok, dank voor jullie reacties! Zo veel om op te reageren!
Ik heb net de mest test voor zand gedaan. (mest oplossen in water, laten staan en kijken) op het eerste oog geen zand te ontdekken. Dus het kan zijn dat het echt vast zit, of dit is niet de directe aanleiding.
Ik heb zijn slijmvliezen en tugor gechecked, die zijn goed. Mooi roze, tugor ook goed.
Hij krijgt zo'n 6 tot 7 kilo hooi per dag. Verdeeld over 4 voer momenten. Hij is ook de bullebak van het stel, want als hij wil eten, jaagt hij de rest naar buiten.
Ik heb net besproken dat hij in ieder geval nog meer hooi gaat krijgen. Daarnaast ga ik ook krachtvoer halen en krijgt hij een deken op.
anjali schreef:Slechte kwaliteit hooi misschien? En een kwpn-er heeft volgens mij andere behoeften dan ponies. En ik denk ook dat ze minder winterhard zijn, want ze staan wat verder van de natuur. Het weer is nu ook plotseling veel slechter geworden, dat alles bij elkaar kan zijn conditie achteruit hebben doen gaan.
Ragdollcat schreef:anjali schreef:Slechte kwaliteit hooi misschien? En een kwpn-er heeft volgens mij andere behoeften dan ponies. En ik denk ook dat ze minder winterhard zijn, want ze staan wat verder van de natuur. Het weer is nu ook plotseling veel slechter geworden, dat alles bij elkaar kan zijn conditie achteruit hebben doen gaan.
En in combinatie met de leeftijd van 22 jaar.
Kun je niet gaan verwachten het op de goedkope en makkelijke manier te kunnen gaan houden als de shetlanders, dat ze daarbij mooi en gezond blijven.
Hoe ouder hoe meer zorg en kosten.
Ik vind oudere/ oude paarden fantastisch! Ze hebben gewoon iets extra's en heel fijn en leuk in de omgang.
Yvette81 schreef:Neem even contact op met de vorige eigenaar. Vraag naar alle zaken rondom je paard; weidegang,gebruik stal, voeding,beweging en gedrag tov andere paarden en samenstelling van de kudde.
Je had al contact opgenomen met de dierenarts.
Misschien komt er iets naar voren waar je nog niet aan had gedacht.
geerke schreef:6 a 7 kilo hooi voor een paard van 1.70 is veel te weinig....helemaal als hij daarbij een handje korreltjes krijgt.
Diarree klopt niet,hij is ontwormd maar wanneer?
Romy1234 schreef:Lusitana, sinds wanneer zit er een bepaalde leeftijd aan vast wanneer een paard bij de senioren hoort? Je hebt oud qua leeftijd en oud qua conditie, vroeger was een 22 jarige al snel op leeftijd maar net als bij mensen worden paarden tegenwoordig ouder als eerst. Ik vind persoonlijk een paard van 25 tot de senioren behoren maar goed dat is een andere discussie.
.