Ontstekingsremmende supplementen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_Elsje

Re: Ontstekingsremmende supplementen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:46

Duivelsklauw !

Dat is echt onwijs aan te raden, kan je ook gewoon blijven geven dus hoef je niet tijdelijk te geven met de kans dat de ontsteking weer terug komt.

Ik heb zelf een heel medisch verleden met mijn merrie ( ook bij de lingehoeve) en ze zou eigenlijk ingeslapen moeten worden volgens hun.
Ik ben zelf alles uit gaan zoeken en uitgekomen op duivelsklauw en dat werkt geweldig. Als je er meer van wilt weten kan me altijd een Pb sturen !

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:52

Een ontsteking na een breuk onstaat meestal omdat er nog iets opgeruimt moet worden of omdat er een fistel onstaan is. Zo'n sterke reactie ga je echt niet met een voedingssupplement onderdrukken.
Ik zou zo'n wond zeker laten curetteren.
Het wordt ooit weer lente en dan komen er ook weet vliegen.
Even rondvragen bij verschillende klinieken voor prijzen want dat hoeft vermoedelijk geen 1000 euro te kosten.

Edit: ik heb zelf een paard gehad dat na een breuk een chronische wond kreeg.
Er kwamen steeds weer botsplinters uit maar het bleef ontsteken.
Ik heb dat toen laten schoonmaken.
Als dat goed gedaan wordt zou de kans niet heel groot moeten zijn dat het weet terug komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:03

Ik ga geheel mee met Sizzle.

Niet blijven aanmodderen met iets dergelijks, je ondermijnt zijn gehele gestel door met zo'n sluimerende ontsteking te gaan klooien.

Goed schoon laten maken waardoor het kan genezen!
Lijkt me echt de enige optie :(:)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:57

Hij is uiteraard op de foto geweest, meerdere malen zelfs met een tijd ertussen om te kijken hoe het heelde. Er zat een scheurtje in het bot, verder dus geen chipjes of splinters te zien.

Ik zal naast contact opnemen met Den Hoek, ook contact opnemen met andere klinieken.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:05

Curcuma is ontstekingremmend is een indiiase wortel die geneesrachtige werking heeft.

Ook Duivelsklauw is ontstekingremmend beide verkrijgbaar bij www.Horseflex.nl

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:14

Misschien even contacten met iemand van silverlinde.com, meestal zijn dat natuurgeneeskundigen.

En koudgeslingerde honing (kruidvat heeft goede, 5 eu per grote pot) is wel heel goed hoor.!! Maar wel flinke plakaten in zn bekkie stoppen.

Ik denk dat er echt wel wat mogelijk is.