Mijn paard is vandaag geopereerd aan zijn kniegewricht. Tijdens de operatie bleek er ook een cyste te zitten. Deze is weggehaald en hij is met stamcellen ingespoten. Gelukkig goed uit de recoverbox gekomen. Hij moet nog ff blijven, maar de eerste stap is goed.
maria1991
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-15 19:27
Ontsteking lijkt weg te zijn wel zit er nog vocht in. Hebben anderen dit ook? Trekt dit nog weg?
Vanaf morgen mogen we lekker gaan stappen! Vijfde week breekt aan dus nog 4 te gaan.
Baudyh is je paardje al terug van kliniek? Alles goed gegaan?
Mijn 12 jarige merrie is 3 maanden terug geopereerd aan een chip in beide voorbenen bij het kogelgewricht. Ik wist dat ze aan één voorbeen een chip had, maar die desbetreffende dierenarts zei dat als die chip kwaad kon, dit al lang had moeten blijken. Ze liep namelijk al in de wedstrijdsport mee. Helaas begon ze toch ineens niet lekker te lopen. Het was nog geen duidelihke kreupel lopen, maar het was ook niet 100% goed. Een tijde rust gegeven, maar zodra ik haar weer rustig aan de longe pakte begon ze weer onzuiver te lopen. Een agspraak met de kliniek gemaakt, en daar liep ze duidelijk kreupel na de buigproef. Op de röntgenfoto's waren ze ook duidelijk te zien, met aan het ene been al wat schade, doordat de chip langs het gewricht schraapt bij elke beweging. De operatie is gelukkig goed verlopen, en ze heeft een maand boxrust gehad. Hierna mocht ze op een klein stukje buiten staan. Helaas hadden de hechtingen gedrukt, waardoor een plekje was gaan bloeden. Weer terug naar de kliniek, nieuw verband en weer een week boxrust. Daarna mochten we beginnen met langzaam opbouwen. Ondertussen draven we al wat stukken. Zolang we het rustig opbouwen moet alles goed komen. Vorige week had ze wel ineens dat ze kreupel liep aan het slechte voorbeen. Meteen rust gegeven en toch maar de kliniek gebeld. Die vermoedden dat ze een misstap heeft gemaakt, wat helaas toevallig aan het slechte been was. Ze loopt nu ook weer helemaal gped, maar was wel schrikken. Hopen dat ze nu goed blijft lopen en we lekker kunnen opbouwen
Dat er nog wat vocht in het been blijft zitten is goed mogelijk. Dat is ook vrij normaal. OCD die ze bij de sprong weghalen blijf je vaak ook zien, die blijft dan iets gevuld. Maar ik merkte bij de meeste ook dat het weer afhankelijk was hoe goed je het zag..
Mijn paard is vorig voorjaar in moerbeke geopereerd aan zijn sprong echt super daar. Heb hem wat langer op de wei laten staan met het warme weer. Nooit een pas kreupel gelopen alleen die vochtbult. Nu heel af en toe is die bult er weer trekt ook weer weg kan ook niet echt zeggen waarom ineens die bult er soms is en weer weg is arts hier destijds over gesproken vocht kon een beetje blijven dit was niet ernstig tenzij het echt heel dik werd. Wel merk ik als ik hem even een paar weken niet regelmatig/weinig rijd hij wat stijver loopt maar na 3 dagen weer normaal rijden hij weer soepel loopt.
Geven jullie nog iets bij voor de gewrichten van een supplement of iets?
Ik geef joint control van soulmate nutrition bij. Dit gaf ik al voordat ik wost dat ze geopereerd moest worden, omdat ze snel stijf was. Dit is een heel stuk beter geworden! Ik heb met haar hele goede ervaringen, een eerlijk persoon waar je ook om adviezen kunt vragen. Joint control is tevens goed voor paarden die geopereerd zijn aan een ocd, omdat dat de gewrichtsvloeistof bevordert.
_Charlot
Geplaatst: 06-12-15 21:45
Ooit een Ster-merrie gekocht, stond op rapport dat ze ocd had. Jaar later opnieuw gekeurd, ocd weg.
3jarige hengst laten opereren aan knie LA. 6 weken boxrust. Hierna mocht hij stappen ad hand. Maar aangezien hij zo rustig was, kwam hij gewoon elke dag een uurtje of 2 in de paddock.
We hebben voor anderhalf jaar mijn merrie ook laten opereren. Ging allemaal voorspoedig. Na twee weken boxrust, 2x geprobeerd te stappen aan de hand. Was niet te doen. Vol energie. Toen gauw de ogen dicht en haar in een stuk van 8 bij 60 weide losgelaten. Ze heeft 1x heen en weer gegaloppeerd en daarna lekker gaan eten. Na 4 weken van 7.00 tot 22.00 (was begin zomer) ben ik er weer opgestapt. Na 1 week wel terug geweest na de kliniek wegens wat voller been. Heb antibiotica meegekregen voor een paar dagen en de dikkigheid trok heel gauw weg,