Sarcoide en uitbehandeld....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:15

Welkom

Ik heb ook een wrattenpaard ;) probeer virex nog een keer anders gaat ze hemelen als de oog-sarcoid te erg wordt ( al kreeg ik van de week een mooi bod voor der)

Overigens stond mijn merrie niet bij koeien in de buurt en ik krijg er elk jaar een bij.
Mij is verteld dat in het bloed zit, alleen BCG zou werken maar als terug komt na de behandeling kun je stoppen

Ik kan je helaas niet verder helpen maar enkel in "ons" topic op de hoogte houden

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:16

Zeewier bij elke paardensport winkel of agradi.
Kurkuma geef je in combinatie met lijnzaadolie en versgemalen zwarte peper, anders werkt het niet, zeggen ze ( golden paste).

Ik ben nu bezig met een weerstandoffensief. Geef ook l-lysine ( tegen koortslip) ben benieuwd wat het doet

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:19

Sjolvir schreef:
I joined the club.. Heb een 4 jarige die tot een maand geleden 1 sarcoid had, helaas lijkt er nu 1 op haar neus te zitten.
Baal ook als een stekker.
Deze ga ik uiteraard weer behandelen indien nodig, maar als het er elk jaar 2 worden gooi ik de handdoek denk ik ook in de ring, simpelweg omdat de behandelingen doorgaans niet echt prettig zijn.

(Die op haar been binnenkant bovenbeen is nu weg, met knottenbelt zalf, wond is nog genezende, maar is dus proces vanaf 10 juli en nog niet helemaal genezen)

De hier genoemde virex is ook met wat googlen elders te vinden, of het werkt? Kan me er niets bij voorstellen, maar als andere optie is niet behandelen vind ik het wel een optie.
Echter sarcoiden waar ik nog wat mee wil blijf ik van af met andere middelen dan die die zich bewezen hebben en voor nu gooi ik de handdoek nog niet in de ring.

(ook al heb ik nu de duurste fjord ever ondertussen geloof ik :Y) )

Weet je dat zeker Sjolvir? Mijn 4 jarige is al twee keer geopereerd aan sarcoiden.... 2 keer opgenomen voor paar dagen in de kliniek..... Denk dat ie aardig in de richting komt hoor.... Ik ga weer beginnen met kurkuma bij voeren, dat zorgde in ieder geval dat er geen nieuwe kwamen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:21

1 Jaar lang BCG :wow:

Mijn merrie staat op de lijst voor BCG maar ik denk dat ik het niet doe, ze heeft geen mega weerstand.... En BCG kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou ong 3-5 behandelingen nodig hebben om de 5 weken en bij jou heeft het niet geholpen.

Waar heb je het laten doen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:23

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:23

SilvanoN schreef:
Zeewier bij elke paardensport winkel of agradi.
Kurkuma geef je in combinatie met lijnzaadolie en versgemalen zwarte peper, anders werkt het niet, zeggen ze ( golden paste).

Ik ben nu bezig met een weerstandoffensief. Geef ook l-lysine ( tegen koortslip) ben benieuwd wat het doet

l-lysine als in wat je erop smeert of onder het voer doet?

Ik moet ff kijken in DL voor de zeewier, ik woon niet in NL.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:24

Hoe voer je dan kurkuma en zwarte peper??
Hoeveelheid en haal je dan de potjes in de supermarkt?

tita

Re: Sarcoide en uitbehandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:24

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:25

tamary schreef:
Sjolvir schreef:
volgens mij is schwarzkömmel öl, maanzaadolie? even googlen.

hmm, nigella, wordt ik ook niet wijzer van. :+

https://de.wikipedia.org/wiki/Echter_Schwarzk%C3%BCmmel

Weet ik nog niet veel meer, maar wel mooie bloemen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_komijn is de nederlandse naam, ik hoor ook goede verhalen over dit spul en seme paarden.
makana.de heeft het bv.

Ow thx! Youre the best! :D

Zwarte Komijn helpt mijn exzemer echt supergoed! Ik geef het nu sinds maart en hij had dit jaar voor het eerst geen tot heel weinig jeuk!
Superspul!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:26

Jeetje TS, wat ben je al lang bezig!!! Wat knap zeg. Ik ben nu een jaar aan het behandelen. Begon met een wrat in de lies die eraf geschuurd is, kwam als 4 sarcoiden terug. Na 9 maanden virex smeren waren er nog 1 platte en 1 iets grotere over. Inmiddels 2 dermequin behandelingen verder. Vanuit de open wond leek er nog iets te zitten, maar nu het dichtgroeit lijkt het weg. Thumbs up! Op 7 dec ga ik met dierenarts overleggen wat we verder gaan doen, maar heb er weinig zin meer in.
Jouw verhaal is ook niet echt motiverend...

Mocht je het interessant vinden, in mijn topic houden verschillende bokkers hun behandeling en voortgang bij. Ook een aantal die hier ook gereageerd hebben:

[MD] [VOLG] Behandeling sarcoid

Edit: heb ook een eczemer. Hoe en hoveel voer je zwarte kurkuma bij? Is dit gewoon nootmuskaat? (alleen de wiki ff selectief gelezen)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:29

tita schreef:
1 Jaar lang BCG :wow:

Mijn merrie staat op de lijst voor BCG maar ik denk dat ik het niet doe, ze heeft geen mega weerstand.... En BCG kunnen ze heel ziek van worden.
Ik zou ong 3-5 behandelingen nodig hebben om de 5 weken en bij jou heeft het niet geholpen.

Waar heb je het laten doen?

In Someren, Ze hebben bij de eerste behandelingen alle sarcoides weggehaald en weggebrand.
Daarna de Injectie, en toen om de 3 maanden, hij was nog zo jong .
Maar hij is er heel ziek van geweest, kon soms amper op zijn benen staan.
En heel erg moe.
Was geen pretje.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:32

Bloemetje75 schreef:
Sjolvir schreef:
I joined the club.. Heb een 4 jarige die tot een maand geleden 1 sarcoid had, helaas lijkt er nu 1 op haar neus te zitten.
Baal ook als een stekker.
Deze ga ik uiteraard weer behandelen indien nodig, maar als het er elk jaar 2 worden gooi ik de handdoek denk ik ook in de ring, simpelweg omdat de behandelingen doorgaans niet echt prettig zijn.

(Die op haar been binnenkant bovenbeen is nu weg, met knottenbelt zalf, wond is nog genezende, maar is dus proces vanaf 10 juli en nog niet helemaal genezen)

De hier genoemde virex is ook met wat googlen elders te vinden, of het werkt? Kan me er niets bij voorstellen, maar als andere optie is niet behandelen vind ik het wel een optie.
Echter sarcoiden waar ik nog wat mee wil blijf ik van af met andere middelen dan die die zich bewezen hebben en voor nu gooi ik de handdoek nog niet in de ring.

(ook al heb ik nu de duurste fjord ever ondertussen geloof ik :Y) )

Weet je dat zeker Sjolvir? Mijn 4 jarige is al twee keer geopereerd aan sarcoiden.... 2 keer opgenomen voor paar dagen in de kliniek..... Denk dat ie aardig in de richting komt hoor.... Ik ga weer beginnen met kurkuma bij voeren, dat zorgde in ieder geval dat er geen nieuwe kwamen...

Geen idee, maar kost klauwen met geld en ik zit met een paard te kijken wat voor mij te klein is, maar dus nu een blijvertje is.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:32

Jotoma schreef:
Jeetje TS, wat ben je al lang bezig!!! Wat knap zeg. Ik ben nu een jaar aan het behandelen. Begon met een wrat in de lies die eraf geschuurd is, kwam als 4 sarcoiden terug. Na 9 maanden virex smeren waren er nog 1 platte en 1 iets grotere over. Inmiddels 2 dermequin behandelingen verder. Vanuit de open wond leek er nog iets te zitten, maar nu het dichtgroeit lijkt het weg. Thumbs up! Op 7 dec ga ik met dierenarts overleggen wat we verder gaan doen, maar heb er weinig zin meer in.
Jouw verhaal is ook niet echt motiverend...

Mocht je het interessant vinden, in mijn topic houden verschillende bokkers hun behandeling en voortgang bij. Ook een aantal die hier ook gereageerd hebben:

[MD] [VOLG] Behandeling sarcoid

Edit: heb ook een eczemer. Hoe en hoveel voer je zwarte kurkuma bij? Is dit gewoon nootmuskaat? (alleen de wiki ff selectief gelezen)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog wat natuurlijke dingen wil proberen.
Kurkuma , zeewier, zwarte peper en eventueel die virex creme.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot deze gaat worden, wat ik dan ga doen ik weet het echt niet.
Na 11 jaar ben ik het wel zat, maar laat je je paard daarvoor inslapen?
Moet er niet aan denken....

Ik voer de Maanzaadolie bij , bij al mijn paarden,mijn exzemer krijgt wat meer dan de andere 2.
Bij de exzemer helpt dit echt!

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:33

Golden paste ( kurkuma) voor paarden:
Beginnen met 1 eetlepel kurkuma 3-5%
Met 10 draaien aan de zwarte pepermolen ( versgemalen peper zorgt voor versterking van de werking)
En een scheut lijnzaadolie voor verbeterde opname

Begin met 1 eetlepel s ochtends en 1 eetlepel s avonds, opbouwen tot 2 eetlepels 2 x per dag. Gaat je paard aan de diarree, dan dosering verlagen en daarna weer langzaam opbouwen

Door het voer of slobber

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:34

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:34

zo ... 1 jaar lang om de 3 maanden.. BCG pffttt, die hard!!

Vervelende is geloof ik dat we allemaal te leuke paarden hebben, waarbij we niet zomaar de handdoek in de ring gooien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:35

Al krijg je ze allemaal weg, de kans dat er weer een nieuwe komt is blijft vrij groot.
BCG is mij paard ook heel ziek van geweest maar niets geholpen.
Ik heb er uiteindelijk tandpasta opgedaan en toen gingen ze weg. Maar dat is een groot taboe :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:35

MyWup

Re: Sarcoide en uitbehandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:36

Wel een goede afloop :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:37

Ik laat mijn paard echt gaan dadelijk ze is pas 7
Haar oog-Sarcoid zit boven haar oog en ze is niet geschikt voor 1 oog of recreatie.

Ik ben nu ook moe ga al 2-3 jaar met spanning naar stal.....elke x weer.
Als ze stress heeft, gaat de groei harder.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:38

Sjolvir schreef:
zo ... 1 jaar lang om de 3 maanden.. BCG pffttt, die hard!!

Vervelende is geloof ik dat we allemaal te leuke paarden hebben, waarbij we niet zomaar de handdoek in de ring gooien.

Ook dat, en het is toch mijn kind een beetje, ik heb hem al zo oud als hij is.

Ga even een lijstje maken en nog even kijken bij makuma.

Morgen zal ik een foto plaatsen, hij is een beetje neurotisch zodra ik ook maar naar die plaats wijs, dus dan moet ik hem eerst omkopen :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:38

Interessant topic om even te volgen. Ik zit met een paard met sarcoiden op zijn koker. Hele vervelende plek om ook maar iets aan te behandelen dus alle "alternatieve" opties en dingen om van binnenuit te bestrijden zijn interessant.

Ik had er eentje laten wegsnijden (dom, dom, dom!) op aanraden van mijn dierenartse die nu dus dubbel en dik terug is gekomen. Is echt een tumor eigenlijk. Hangt met niet heel veel vel vast aan zijn koker en ze adviseren om er eigenlijk gewoon af te blijven omdat hij er geen last van heeft of anders af te binden, maar ben zo doodsbang voor wat er dan weer onderuit gaat komen..
Ook heeft hij er nog 2 kleintjes bij op zijn koker die enigszins rustig blijven. En een kleintje bij zijn oksel waar net de singel zit die helemaal stabiel blijft.

Mij raden ze dus aan om er gewoon af te blijven en niet teveel met vanalles gaan klooien omdat het dus een hele delicate plek is.
Het enige wat ik wel smeer is een balsem op basis van de noni plant (speciaal besteld in Hawaï, duur grapje) omdat dat een soort korst vormt over de open sarcoid waardoor de vliegen er minder door aangetrokken worden.

Hij krijgt overigens ook al een jaar MSM bij voor andere problemen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:39

Ik geloof niet in goede afloop.
Krijg er elk jaar een nieuwe bij

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:40

tita schreef:
Ik laat mijn paard echt gaan dadelijk ze is pas 7
Haar oog-Sarcoid zit boven haar oog en ze is niet geschikt voor 1 oog of recreatie.

Ik ben nu ook moe ga al 2-3 jaar met spanning naar stal.....elke x weer.
Als ze stress heeft, gaat de groei harder.

Dat id heb ik ook bij stress groeit het harder.
Bij mij staan ze aan huis, maar ik wil het soms ook niet zien....
Na zoveel jaar kan ik soms wel janken als ik die knoepert weer zie.

Al die operaties, injecties, zalfjes, dierenartsen op bezoeken en gesleep met hem naar klinieken,
alles voor de kat zijn ......

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:43

Yontheke schreef:
Interessant topic om even te volgen. Ik zit met een paard met sarcoiden op zijn koker. Hele vervelende plek om ook maar iets aan te behandelen dus alle "alternatieve" opties en dingen om van binnenuit te bestrijden zijn interessant.

Ik had er eentje laten wegsnijden (dom, dom, dom!) op aanraden van mijn dierenartse die nu dus dubbel en dik terug is gekomen. Is echt een tumor eigenlijk. Hangt met niet heel veel vel vast aan zijn koker en ze adviseren om er eigenlijk gewoon af te blijven omdat hij er geen last van heeft of anders af te binden, maar ben zo doodsbang voor wat er dan weer onderuit gaat komen..
Ook heeft hij er nog 2 kleintjes bij op zijn koker die enigszins rustig blijven. En een kleintje bij zijn oksel waar net de singel zit die helemaal stabiel blijft.

Mij raden ze dus aan om er gewoon af te blijven en niet teveel met vanalles gaan klooien omdat het dus een hele delicate plek is.
Het enige wat ik wel smeer is een balsem op basis van de noni plant (speciaal besteld in Hawaï, duur grapje) omdat dat een soort korst vormt over de open sarcoid waardoor de vliegen er minder door aangetrokken worden.

Hij krijgt overigens ook al een jaar MSM bij voor andere problemen.

Noni, wauw dat jij dat kent :D Wij verkopen het sap zelf en dat krijgt hij dus ook door het voer samen met reishi, maar dat helpt hem niets....