Paard bijt in lucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_S3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 07:06

Pocca_Locca schreef:
Ts, ik denk dat het ook een goed idee is om even zekerheid te krijgen of ze het gedrag alleen toont als je bij donker het licht aandoet, of ook op andere momenten! Als ze het alleen bij plotse verandering van donker naar licht doet, denk ik dat het neurologisch kan zijn, epilepsie...? Maar ik ben geen dierenarts. Je kan wel dit soort dingen alvast duidelijk krijgen, en zo de dierenarts helpen met informatie.

Ik ben maandagavond geweest en het licht stond nog aan. En weer deed ze zo gek. ;( Ik denk toch dat ze veel pijn heeft en zoiets heeft van doe voorzichtig of rot op.

Rocamor

Re: Paard bijt in lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:16

Is het lichamelijke pijn of geestelijk? Wellicht staat ze op een plek die haar niet aanstaat. Te druk ofzo zodat ze haar rust niet kan vinden en reageert ze met veel poeha omdat ze zich anders niet duidelijk kan maken?

Lisanne_S3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 08:07

Rocamor schreef:
Is het lichamelijke pijn of geestelijk? Wellicht staat ze op een plek die haar niet aanstaat. Te druk ofzo zodat ze haar rust niet kan vinden en reageert ze met veel poeha omdat ze zich anders niet duidelijk kan maken?

Ik ben bang allebei. Er is sinds januari dit jaar zoveel met haar gebeurd zowel lichamelijk als geestelijk dat ik denk het best allebei kan zijn. ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:34

Wat heeft de arts inmiddels gezegd?

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:36

Hannanas schreef:

Ook erg benieuwd na... Neem aan dat er onderhand wel een da bij geweest is?

Lisanne_S3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 21:45

Awwijk24 schreef:
Hannanas schreef:

Ook erg benieuwd na... Neem aan dat er onderhand wel een da bij geweest is?

Ik hoop het ook. De eigenaar heb ik niet meer gezien :( dus ik durf het helaas niet te zeggen. Ik houd jullie op de hoogte!
Laatst bijgewerkt door Lisanne_S3 op 18-11-15 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:47

je kan toch gewoon contact opnemen met de eigenaar? hij staat toch gewoon bij je op stal, vast wel iemand die zijn/haar nummer heeft:)

Lisanne_S3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:06

Awwijk24 schreef:
je kan toch gewoon contact opnemen met de eigenaar? hij staat toch gewoon bij je op stal, vast wel iemand die zijn/haar nummer heeft:)

Ik heb een nummer, wordt alleen niet op gereageerd helaas _-:( is echt heel frustrerend _-:(

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:31

buhh ik word alleen maar chagrijnig van bokt vandaag. sommige mensen houden er een vreemde manier van paarden houden of handelen op na :(! hoe kan je niet niet opnemen als je paard pijn heeft en iemand geeft je dat aan! houden mensen tegenwoordig niet meer van de paarden die ze kopen ofzo.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:08

Awwijk24 schreef:
buhh ik word alleen maar chagrijnig van bokt vandaag. sommige mensen houden er een vreemde manier van paarden houden of handelen op na :(! hoe kan je niet niet opnemen als je paard pijn heeft en iemand geeft je dat aan! houden mensen tegenwoordig niet meer van de paarden die ze kopen ofzo.

Zo. Lekker veroordelend. Weet jij wat er met de eigenaar aan de hand is/bij de eigenaar gaande is?

Wellicht Op het werk en mogen telefoons niet. Wellicht een avondje stappen met vrienden. Misschien om welke reden dan ook in een ziekenhuis.

Wellicht is de dierenarts al geweest maar heeft de eigenaar geen tijd/zin/behoefte om ts te spreken. Ts is is, als ik goed gelezen heb de ex bijrijder. En de eigenaar hoeft dus geen verantwoording af te leggen aan ts. Het siert ts dat ze zo om haar ex bijrijdpaard bekommert. Ik vind het niet sieren dat er vanuit gegaan wordt dat de eigenaar niets om Hey paard geeft omdat ze de telefoon niet beantwoordt.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:16

Rocamor als je ex bijrijder je meerdere keren belt en/of berichten stuurt en je reageerd daar niet op is dat een kwalijke zaak. Als hij/zij in het ziekenhuis is om welke reden dan ook moet die gene zorgen dat iemand anders de telefoon op kan pakken of paraat kan staan. Zou lekker zijn heeft haar paard koliek is de eigenaar niet te bereiken of een grote open wond. Als je paarden hebt moet je bereikbaar zijn of een back up hebben. Maargoed dat is mijn mening. Als TS bewust genegeerd word vind ik het helemaal asociaal. Meisje heeft notabene voor die eigenaar gereden. Hoe logisch is t dat zo'n meisje zich dan zorgen maakt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:55

En dat ben ik niet met je eens. (wel dat de TS zich zorgen maakt, want dat siert haar). Maar dat je ten allen tijden voor jan en alleman bereikbaar moet zijn, dat niet.

Ik heb zoveel vertrouwen in mijn stalhouder(-s) (gehad) dat er de afspraak was, dat als ik om welke reden dan ook niet bereikbaar ben en er is iets met mijn paard, dat dan de stalhouder direct de veearts belt op mijn kosten. Heeft nooit problemen opgeleverd. Gelukkig!

Ik heb werkelijk geen idee waarom die eigenaar geen telefoon oppakt. Ik heb werkelijk geen idee hoe de relatie is tussen de TS en die eigenaar. En ik heb werkelijk geen idee of die eigenaar wel of niet van zijn/haar paard houdt. Maar ik ga daar zonder die info niet over oordelen.

NOgmaals, het siert TS dat ze (nog) zoveel om dit paard geeft. En hopelijk heeft ze snel antwoord hoe het met het paard is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:16

Jeetje, wat een ontzettend nare situatie zeg! Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat verlopen...en of TS inmiddels al gesproken heeft met eigenaar. Er zou een stuk minder onnodig dierenleed in de wereld zijn, als elke eigenaar zo oplettend en bezorgd was als T.S

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:44

Ik heb dat ook al wel gezien bij paarden die dit doen als de singel wordt aangetrokken e.d. Wel vreemd dat dit zo uit het niets is! Ben benieuwd of jullie de oorzaak vinden.