Hoe krammetjes verwijderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Re: Hoe krammetjes verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:00

Wel iets omgebogen, daarom moet je hem eerst doorknippen. Dan kun je beide stukjes gewoon naar buiten toe er uit schuiven.

LindyH

Re: Hoe krammetjes verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 11:06

Even een update. Maandag heb ik geprobeerd de krammetjes er zelf uit te halen door ze eerst door te knippen. Dat laatste lukte helaas niet. Dus gister de DA gebeld en die heeft ze met er met het schaartje uitgehaald. Dat ging toch wel verrassend makkelijk in vergelijking met mijn eigen geklooi.

Problem solved dus. Het wondje is prachtig geheeld. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:12

JaBa schreef:
Tja, wat moet je hier nu van zeggen... Om te beginnen vind ik 60 euro belachelijk weinig. Hoe kan je daar nu een wonde netjes mee verzorgen? Als hier iets moet gehecht worden, dan wordt het paard op zijn minst verdoofd. Ik vind het echt niet kunnen om nietjes in een wonde te schieten zonder algemeen of op zijn minst lokaal te verdoven! Hoe zou je dat zelf vinden? Vind je dat nu echt normaal? En dan verwonderd zijn dat je paard kopschuw wordt? Vervolgens wordt de wonde hier heel grondig uitgespoeld, uitgewassen en bijgesneden en dan gaan er hechtingen in. Voor 60 euro is dit in mijn ogen echt belachelijk. Paard krijgt hier trouwens ook altijd nog iets tegen de klem bij en een antibiotica als nodig. Hechtingen zijn veel netter en nauwkeuriger volgens mij en zijn verteerbaar, dus geen geprul meer achteraf. Het enige dat ik hierbij kan bedenken is dat er wel heel erg zuinig wordt omgesprongen met geld. De enige reden waarom hier minderwaardige behandelingen worden toegepast, is het geld. Jammer. Maar kijk, elk zijn ding...

Gelukkig weet je waar je over praat! Krammetjes zetten doet lang zo zeer niet als hechten. Ja, het is even vervelend, maar een paard is niet van suiker hoor. Toevallig vandeweek nog een poesje gehad, die gesterilliseerd was, en met de controle moest er toch nog even een krammetje bij. Dan is dat zo gezet en is verdoving echt onzinnig en kost het alleen maar extra. Of wil jij ook weer verdoven als het er uit gaat? Denk dat de verdovingsprik zeerder doet dan de krammetjes.