Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beatje schreef:Maar zou je geen contact opnemen met een kliniek of zo? Jou paard is harstikke jong nog.
Luckystory schreef:De best opneembare vorm is D-alpha tocopherol (of RRR alpha tocopherol)
Het mag geen acetaat zijn en ook geen racemisch mengsel van tocopherolen.
En hij heeft al langere tijd de best opneembare vorm gekregen, zonder resultaat.
Ik weet niet of het al dan niet vloeibaar zijn, invloed heeft op de absorptie. Ik ben daar niets over tegen gekomen in de artikels die ik erover gelezen heb. (en dat was nogal uitgebreid) Ik denk eigenlijk dat dat niet zo relevant is?
Ik ben trouwens ook nog geen product tegengekomen dat RRR-alpha-tocopherol bevat en ook nog eens vloeibaar is? Of weet jij wel één?
Jet schreef:En dan: wat waren/zijn de symptomen waarom je de DA erbij gehaald hebt van het voorjaar? En deed/doe je al iets met het paard?
CaPrIoLe`79 schreef:E307 Vitamin E (dl-alpha tocopherol) 45000 mg 2250 mg
CaPrIoLe`79 schreef:Nee, ik was fout, die l achter de d maakt het chemisch, in het artikel hierboven dat ik laatst op FB tegenkwam staan de juiste producten.
Crazy_boon schreef:De spuiten hebben ze ook bij mijn paard gezet, hij had een zwaar E tekort en werd spierbevangen, door de spuitjes is hij vrij snel weer opgeknapt. Nu geef ik een hoge dosis puur Vit E(Poedervorm van phytovet) in combinatie met lijnzaadolie en Magnesium.
Waar hij een lange tijd heel tam/futloos/snel moe/Snel verkrampte spieren had, zelfs in de wei leek maar geen energie te hebben. Nu lijkt hij helemaal van opgeknapt te zijn.
Luckystory schreef:Crazy_boon schreef:De spuiten hebben ze ook bij mijn paard gezet, hij had een zwaar E tekort en werd spierbevangen, door de spuitjes is hij vrij snel weer opgeknapt. Nu geef ik een hoge dosis puur Vit E(Poedervorm van phytovet) in combinatie met lijnzaadolie en Magnesium.
Waar hij een lange tijd heel tam/futloos/snel moe/Snel verkrampte spieren had, zelfs in de wei leek maar geen energie te hebben. Nu lijkt hij helemaal van opgeknapt te zijn.
Hoe vaak is jouw paard ingespoten?
En hoeveel tijd zat er tussen? En weet je toevallig ook welk product precies gebruikt is?