Aanhoudende koliek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Re: Aanhoudende koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 06:31

Is het paard gecheckt op maagzweer?

De blijvende koliek bij mijn paard bleek te worden veroorzaakt door maagzweren.

Is ook bij de Lingehoeve opgenomen geweest (2 x een aantal dagen) totdat dit eruit kwam.

Lingehoeve kan gastroscopisch onderzoek uitvoeren. (camera in maag)

Overigens heb ik zelf toen het idee geopperd (was door de dierenartsen nog niet aan gedacht) en dat is toen direct bekeken. En bleek dus ook de oorzaak.

Ik heb in die periode veel dierenartsen gezien daar. Degeen die uiteindelijk mijn "vaste veearts" werd voor deze situatie is Henk van Veen.
Normaal houdt hij zich meer met beweging en kreupelheid bezig, maar door toeval en een paar spoedbezoeken net toen hij dienst had, is hij de persoon geworden die het hele verloop het beste weet.
Ben ik erg blij mee, neemt mij en mijn paard serieus, en er is heel prettig overleg mogelijk.

(gastroscopisch onderzoek heeft een ander overigens gedaan)

Nu al een poos geen dierenarts consulten meer nodig. Wel af en toe overleg, onder andere over dosis medicatie. Gaat nog steeds via Henk v Veen indien nodig.
En dat is prettig, want hij weet de hele struggle die er geweest is om mijn paard weer beetje paard te laten zijn.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 07:33

Even een reactie van mijn kant !
Zit op de telefoon dus is voor mij nu lastig om op alle reacties te reageren !

Ze heeft pas een zandweg kuur gehad uit voorzorg !
Ze heeft haar jaarlijkse inenting gehad
En krijgt slobber dagelijks !
Wortels /appels ben ik mee gestopt !

Gisteren veearts aan de telefoon gehad , en na de spuiten van donderdag mocht het 5 dagen aanhouden en dan moest het verbetert zijn ,
Gisteren was dag 5 dus moest eigenlikk al met stappen vooruit gaan ,
De veearts vroeg me vannOchtend nog te kijken en mocht niet beter zijn gaat hij in overleg en komt hij toch langs

VannOchtend dus in alle vroegte op gestaan voordat ik moest werken !
Ze kwam wel op me af ,
Mocht even aan haar zitten
Maar daarna liep ze gelijk weg , mocht niet in haar buurt komen , iedere stap richting haar was een hap of trap naar mij,
En stond ik wel in haar buurt en raakte ik haar buik aan dan werd het een grote drama.
ze staat ook maar wat chagerijnig en boos te kijken en ze reageert niet normaal meer op de andere paarden , alleen maar chagerijnig , en zondigde zich meteen af van de anderen

Ze eet verder normaal haar gras of slobber op,
Alleen de andere symptomen maken het onzeker want zo is mijn merrie absoluut niet !

Verder heeft hij het woord internist laten vallen dus wil hierover verder in overleg met hem en daarna een afspraak maken bij de internist !