Alternatief voor C4L

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Re: Alternatief voor C4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:56

Ik weet alleen niet wat het kost........

De Subli DieetMix is uitermate geschikt voor paarden en pony's die:

Op hun gewicht moeten letten
Behoren tot de sobere rassen
Gevoelig zijn voor graan en graanbijproducten

Wat maakt Subli DieetMix zo bijzonder?
Het is samengesteld zonder granen en graanbijproducten en er is ook geen melasse toegevoegd. Hierdoor is het gehalte aan suiker en zetmeel extreem laag. Daarentegen is het ruwvezelgehalte zeer hoog, evenals het vitaminen-, mineralen- en sporenelementengehalte.

Samen met grof hooi of grove kuil vormt de Subli DieetMix een volledig rantsoen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:26

Ik heb al veel van marstall gevoerd en er heeft nog nooit een paard zn neus ervoor opgetrokken. Ook niet voor die knoflookvqriant (de Vito bedoel je denk ik)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:29

Mijn haflinger trok er wel zijn neus voor op. Zowel de Faser light als de Vito :+
Olie overigens ook.
Maar hij is overigens wel de uitzondering op de regel. De meeste paarden eten het goed. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Optimal. Maar die is wel wat hoger in de suikers. Je geeft er wel minder van.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:37

Ik vind Marstall niet zo makkelijk verkrijgbaar (Pavo is dan makkelijker) en is volgens mij ook niet voordeliger dan de C4L..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:11

De Happy summermix van Horsefood zit nog hoger in de vit/min dan de Marstall volgens mij.
Lijkt ook erg mooi voer.

Ik kreeg voor mijn sportmerrie bijv van Subli het advies Dieetmix,2,5 kilo met 0,3 kg omega369, daar zou ze de olympische spelen op kunnen lopen :P

De summermix van Horsefood zit al erg hoog in de vetten dus dan zou ik de omega 369 weg kunnen laten.
Maar die is weer iets duurder per zak.
Summermix is niet helemaal graanvrij maar zit wel erg laag in de suiker/zetmeel

Horsefood geeft je trouwens ook super fijn advies, weet niet of er een verkooppunt in de buurt zit?

Ben je er al uit wat je gaat doen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:13

ik weet het nog niet en heb eerlijk gezegd ook nog niet echt de tijd gehad om het eens goed uit te spitten. Maar gezien de verkrijgbaarheid neig ik wel naar Subli. Ik heb nog een halve zak c4l dus heb nog ff.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:42

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:04

@Cowgirl
Ik ben een voorstander van Subli dieetmix. Care4life is wel duurder en minder in de zak, maar je hoeft daarin tegen ook minder te voeren. Dus qua geld maakt het weinig uit. Geef anders een mix van deze twee.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:12

Geen idee qua prijsverschil met de Pavo maar kijk eens bij Marstall.nl. Mijn pony doet het daar zo super goed op !(hij eet de Optimal maar dat is geen vergelijk met de C4L maar andere soorten misschien wel: vito/faser light?)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:32

Ik heb een adresje gevonden die Mijten verkoop. Pets Place. Daar kan ik het bestellen en eventueel ook Subli.
Gezien de prijs denk ik dat ik dat eens ga proberen en anders zet ik hem denk ik ook maar op de 18+ en geef ik van het voorjaar weer een zak C4L als kuur.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:36

Mijten heeft nu ook de optiform melasse vrij...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:03

Het heeft even geduurt maar vandaag heb ik een zak Mijten Quatrro besteld en een zak Senioren Priores.

De Quatrro is speciaal voor het soort wat ik heb en ik wil een beetje Priores bijgeven om het een wat vollere maaltijd te geven. Dus niet hap slik weg muesli.

De mijten is kwa kilo's meer als de 18+ en dat geld ook voor de Priores in vergelijking met de Speedibeet.
Hiervoor gekozen omdat ik mijn voer vanaf nu laat bezorgen en daar ook weer wat euro's bijkomen. (ik heb geen auto en ben het lenen en vragen van een auto inmiddels spuugbeu)

Ik hoop dat ik zo een goed alternatief heb gevonden voor wat ik nu geef. Mijn kuur C4L was op en ik gaf toch weer de 18+ met een klein beetje speedibeet wat eigenlijk goed ging.

De Optiform probeer ik de volgende keer erbij.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:56

Ik heb Ebo heel lang op de Quattro gehad. Fijn voer. Mijn huidige staat op Mijten dressuurplus omdat hij wat meer olie mocht hebben voor de energie en om wat dikker te worden. Ondanks het snel vervetten van zijn nek kwam hij op de Marstall Vito echt te kort. Hij werd mager masr zijn speknek bleef bestaan.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:06

Sammyoo schreef:
Ik vind Marstall niet zo makkelijk verkrijgbaar (Pavo is dan makkelijker) en is volgens mij ook niet voordeliger dan de C4L..

Word aan huis bezorgt door langwerden veevoeders. Zelfs 1 zak. Super goed verkrijgbaar dus ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:09

Suzan_bobar schreef:
Sammyoo schreef:

Word aan huis bezorgt door langwerden veevoeders. Zelfs 1 zak. Super goed verkrijgbaar dus ;)

Nadeel van bezorgen is dat het door de bezorgkosten weer duur wordt.
Marstall vito voer ik, maar betaal €24,90 voor 20kg incl verzenden. Wordt verzonden met DHL.
Ook ik ben aan het rondkijken naar vergelijkbaar goed voer, weinig suiker & melasse vrij, en dichterbij huis op te halen.

Zal ook eens bij pets place kijken. Subli dieetvoer staat mij ook wrl aan :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:26

Amanda schreef:
Mijn haflinger trok er wel zijn neus voor op. Zowel de Faser light als de Vito :+
Olie overigens ook.
Maar hij is overigens wel de uitzondering op de regel. De meeste paarden eten het goed.

Mijne vreet beide ook niet _O- Kieskeurig kreng is t.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:30

Mijn paard eet Marstall voer ook niet graag..
Bij de C4L laat hij al het gruis (zijn dat kruiden??) liggen..

Ik voer hem nu bietenpulp, met de vitamine brokjes van Marstall... die eet hij dag weer wel..
Eindelijk is zijn voerbak nu elke dag leeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:31

Irritant hè :+
Koop je een haflinger, denk je dat ze alles vreten. Helaas.... -O-
De mijne laat inderdaad ook het gruis liggen :j

Is de Quatro veranderd in samenstelling? De laatste keer dat ik het voerde zat er toch nog aardig wat melasse in. Maar dan heb je het over een paar jaar terug. Wel een hele fijne muesli qua structuur :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 13:52

Mijn haf vreet echt alles, mijn fjord ook trouwens. Haffie verorberde in het verleden al eens een pizzabroodje en eet een ui op zonder te ruiken. :oo
Ze stoppen pas met eten als ze dood zijn :D

Ik had verwacht dat het voer vanmorgen bezorgd zou worden. Had duidelijk aangegeven tussen 9 en 12 maar geen voer gezien. Misschien morgen of dat ze het dan toch vanmiddag afleveren.

Ik zal dan eens kijken naar de melasse? Staat dat aangegeven als suikers?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:59

Als het goed is staat het gewoon als melasse op de zak. En dan zie je aan de hoeveelheid suikers/koolhydraten en zetmeel wat de waardes zijn.
Geen idee of dat ook op internet te vinden is, ik zal eens zoeken. Ben nu ook wel nieuwsgierig :D

Edit, waardes van Voerverglijk:
Citaat:
Spelt 27,00 %
Gerstenvlokken 15,00 %
Haverzemelen 12,00 %
Maïsvlokken 7,00 %
Lijnzaad 6,00 %
Tarwe kortmeelpellets 6,00 %
Johannesbrood 2,50 %
Lijnzaadolie 1,00 %
Sojaolie 1,00 %
Gras zit erin, % onbekend
Natriumbicarbonaat zit erin, % onbekend
Biergist zit erin, % onbekend
Melasse zit erin, % onbekend
Gewaarborgde gehalten per kg »
Droge Stof (%) niet vrijgegeven
Digestible Energy (MJ) niet vrijgegeven
VEP niet vrijgegeven
EWPa niet vrijgegeven
VREp (gr.) niet vrijgegeven
Ruw eiwit (%) 10,4
Ruw vet (%) 5,0
Ruwe celstof (%) 12,0
Ruw as (%) 6,5
Suiker (%) niet vrijgegeven
Zetmeel (%) 28,0
Suiker + Zetmeel (%) niet vrijgegeven

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:12

Meloen schreef:
Suzan_bobar schreef:

Nadeel van bezorgen is dat het door de bezorgkosten weer duur wordt.
Marstall vito voer ik, maar betaal €24,90 voor 20kg incl verzenden. Wordt verzonden met DHL.
Ook ik ben aan het rondkijken naar vergelijkbaar goed voer, weinig suiker & melasse vrij, en dichterbij huis op te halen.

Zal ook eens bij pets place kijken. Subli dieetvoer staat mij ook wrl aan :j

Niet per koerier, maar gewoon door Langwerden. Dan betaal je echt niet teveel voor verzend kosten. Bel ze eens en vraag of ze in de buurt bij je komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:42

Nou mijn zakken zijn binnen. Toch nog gistermiddag bezorgd, jammer dat ik er niet was.
Zakken helemaal in een karton verpakt...dat had van mij nou niet gehoeven al dat extra afval.

Maar ik ben zeer verrast wat betreft de Mijten Quatrro, mooie droge muesli , geen plakkerigheid en veel structuur. Mijn ton zit tot de nok toe vol en het scheelt maar 5kg met de 18+ waarbij mijn ton net aan 3/4 gevuld is.
Ook vind ik de 18+ erg glimmerig.
Het het ruikt toch lekker :P
Helaas staan er geen ingredienten op de zak.

De Subli Priores leek wel wat anders van samenstelling.

Eigenlijk wil ik nog iets van compact gras/grasmix erbij om het af te wisselen met de priores want daar worden ze snel vet van.