Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DonCamillo schreef:Ja, ergens heb je gelijk natuurlijk. En dan vooral bij jonge dieren.
Anderzijds: wat als ze niet op een markt terecht kunnen? Dan ontneem je ze de kans op een beter bestaan dan waar ze vandaan komen. Ik blijf dat een moeilijk punt vinden.
Harpoon schreef:Sorry, ik bedoelde mineralen in plaats van vitamines.
Even ter samenvatting: Wel of geen muesli?
En moet ik Winnethou nou wel of niet bij ze in laten staan tot dat de hoefsmid komt?
Harpoon schreef:Natuurlijk krijg ik wel een halster om met wat mankracht. Maar mijn punt is, dat ik vertrouwen wil winnen. Vandaar dat ik ook vroeg hoe ik het moet aanpakken, als ik nog niet een beetje vertrouwen heb kunnen winnen om een halster te kunnen omdoen. En dat ik dan wss terug bij af zou zijn.
Kan ik een touw om zijn hals doen een dag van te voren? Ik ben dan bang dat hij hoe dan ook verstrikt zou raken.
Winnethou stond al een nacht bij ze in, en heeft ook al langs ze geschuurd tijdens zijn poging om te spelen. Hoe zit dit, met de wormen?
Letsdunit schreef:Poeh nobel streven maar ik hoop dat je weet waar je aan begonnen bent.
Harpoon schreef:Letsdunit schreef:Heb je ze al ontwormd ?
Ik heb ze nog niet laten ontwormen.
Kun je het zelf doen? Nee toch?
Harpoon schreef:Natuurlijk krijg ik wel een halster om met wat mankracht. Maar mijn punt is, dat ik vertrouwen wil winnen. Vandaar dat ik ook vroeg hoe ik het moet aanpakken, als ik nog niet een beetje vertrouwen heb kunnen winnen om een halster te kunnen omdoen. En dat ik dan wss terug bij af zou zijn.
Kan ik een touw om zijn hals doen een dag van te voren? Ik ben dan bang dat hij hoe dan ook verstrikt zou raken.
Winnethou stond al een nacht bij ze in, en heeft ook al langs ze geschuurd tijdens zijn poging om te spelen. Hoe zit dit, met de wormen?
Gillbo schreef:Harpoon schreef:Natuurlijk krijg ik wel een halster om met wat mankracht. Maar mijn punt is, dat ik vertrouwen wil winnen. Vandaar dat ik ook vroeg hoe ik het moet aanpakken, als ik nog niet een beetje vertrouwen heb kunnen winnen om een halster te kunnen omdoen. En dat ik dan wss terug bij af zou zijn.
Hup gewoon dat halster om, echt wat een getut zeg.
Deze pony's zijn gewoon weinig in de hand geweest en daarom wat schuw.
Je beschadigd echt niet voor het leven als je ze nu een halster omdoet en nu al begint met lokken met wat voer.
Het zijn shetten, die hebben nu eenmaal een eigen wil, ze hebben veel gras, natuurlijk komen ze je niet naar je toe die willen gewoon vreten, is echt niks geks aan
Dierenarts bellen en een mestonderzoek laten doen, niet zomaar een wormkuur in die jonge buikjes doen.
Zorg dat ze voldoende hooi en gras hebben, ruwvoer is zo belangrijk.
Je zou wat lijnzaad kunnen geven om de vacht een handje te helpen, niet gaan scheren nu zo vlak voor de winter tenzij je er een deken op wil leggen.
En je hebt ook vitamine brokjes voor opgroeiende paarden