Welke hoefschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:35

ik heb nu een maat groter dan ik eerst had en die gaan ook veel makkelijker aan en draaien niet, itt de maat kleiner gek genoeg...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:36

Ik heb zelf maatschoenen van Smit uit Rijssen voor mijn shetlanders deze zijn ook te verzolen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:38

lampjerulez schreef:
Ik heb inmiddels een passer gecontacteerd, echter niet om de hoek wonend.
Dus eerst even kijken of ik niet te ver woon voor hem.
Hopelijk gaat het lukken

Ik kan voorlopig niet het bos in of uberhaupt het terrein af.
De hoeven zijn nu echt zo ver afgesleten dat ik morgen foto's naar de smid ga sturen om te kijken of hij wellicht iets kan doen.

Kreupelt je paard daarvan?
Plaats eens een foto van de hoeven? Voorzijde, zijkant en onderkant.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:53

Floortz schreef:
lampjerulez schreef:
Ik heb inmiddels een passer gecontacteerd, echter niet om de hoek wonend.
Dus eerst even kijken of ik niet te ver woon voor hem.
Hopelijk gaat het lukken

Ik kan voorlopig niet het bos in of uberhaupt het terrein af.
De hoeven zijn nu echt zo ver afgesleten dat ik morgen foto's naar de smid ga sturen om te kijken of hij wellicht iets kan doen.

Kreupelt je paard daarvan?
Plaats eens een foto van de hoeven? Voorzijde, zijkant en onderkant.

nog niet.. maar dat zegt meer over mijn paard die loopt pas slecht als hij echt niet meer kan.
(en dan loopt hij gewoon meteen helemaal niet meer XD)
Hij loopt wel wat gevoelig had ik het idee.
Ga morgen foto's maken en als het lukt filmen. maar dat is voor dit topic wellicht wat off topic :)

Equisync

Re: Welke hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:25

Ik heb zelf schoenen van Cavallo momenteel, maar ben niet meer heel erg tevreden. Ben inmiddels aan mijn tweede paar voorschoenen bezig in net iets meer dan een jaar(en heb niet eens belachelijk veel gereden, dit jaar sowieso niet) omdat ze te veel slijten. Met schoenen aan is mijn paard geneigd zich aan te tikken(zonder schoenen heeft hij dit niet), zowel strijken achter als met zijn achterbenen voor aantikken, zodat ik nogal eens een schoen verlies omdat ze nu dus verslijten.

Ik zie veel positieve reacties over de Renegates, dus zodra mijn Cavallo's versleten zijn(dit duurt toch niet meer lang..) ga ik die denk ik aanschaffen. Kan ik dan beter de Vipers of de Classics nemen? Ik zie niet echt veel verschil erin namelijk..

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:10

als je hoefschoenen hebt moet je eigenlijk ook zelf de hoeven bijhouden zodat de schoenen blijven passen.
ik heb nu meer als een jaar hoefschoenen en heb hiermee bijna 1200km gereden. in die tijd is 2 keer de smid geweest. daarnaast houd ik de hoeven iedere week / 2 weken goed kort. nooit geen problemen met niet meer passen van de schoenen.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:42

Heb onlangs de ijzers laten afdoen voor de winter en denk dat ik een beetje te vlug ben geweest want het is nog zo mooi weer om te wandelen .. dus overweeg ik voor langere wandelingen ( 40km) hoefschoenen .. mijn keuze was eerste wel uitgegaan naar de Renegates viper omdat die gemakkelijk lijken aan te doen en wat belangrijk is voor mijn paardje is dat die bijna nergens raken en dus niet kunnen schuren ... Nu heeft er zondag een vriendin van mij die echt radicaal afgeraden en ze prijst de Old Mac aan ( Er is nu ook een nieuwere versie New Mac ). Ze beweert dat de Renegates snel stuk gaan en de zool ook snel slijt en dat die zool van harde plastiek is en de Old Mac hun zool is van rubber wat mee veert ... Weer op een ander topic zag ik dat uit Bit ( wel al enkele jaren geleden ) de Marquis als beste uit de boot kwamen .. heeft er iemand ervaringen met die merken ?
http://www.horsebalance.nl/productaanbo ... efschoenen
http://www.horsebalance.nl/productaanbo ... efschoenen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:42

Als je paard een gevoelige huid heeft dan zijn de Old macs niet de beste optie, de New macs zijn wat zachter maar ik vind de schoen niet perse beter qua pasvorm en je hebt nog steeds huidcontact en kans op zand en blub in de schoen, bij de old macs zit eventueel een neopreen gaither.

Renegades zijn voor endurance ontwikkeld, afhankelijk van hoe je paard loopt en op welke ondergrond jij rijdt gaat deze schoen wel 1000 tot 1500 km mee. Alleen de kabels slijten die moet je dan vervangen, maar dit is heel erg afhankelijk van hoe je paard loopt en hoe de stand van de hoef is. De zool van de nieuwe renegade vipers is zachter en flexibeler dan die van de originele eerste renegades. De old macs en de renegades zijn niet te vergelijken qua schoen en bij de macs is het bovenwerk van stof en plastic en slijtage gevoelig. Ik zou eerst eens kijken wat past qua maat en vorm bij de hoeven van je paard.

gerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:32

Zijn er inmiddels al ervaringen opgedaan met de hoefschoenen en passer
Omdat ik meer buiten wil gaan rijden wil ik ook hoefschoenen aanschaffen. Maar welke ben ik nog niet over uit. Het is voornamelijk om op het asfalt te rijden. omdat de bermen in de winter bijna niet te doen zijn en we toch graag uit willen waaien :P

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:05

gerlover schreef:
Zijn er inmiddels al ervaringen opgedaan met de hoefschoenen en passer
Omdat ik meer buiten wil gaan rijden wil ik ook hoefschoenen aanschaffen. Maar welke ben ik nog niet over uit. Het is voornamelijk om op het asfalt te rijden. omdat de bermen in de winter bijna niet te doen zijn en we toch graag uit willen waaien :P

In dit topic zijn veel mensen met ervaring met hoefschoenen

[BEH] nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:13

Ik ben super tevreden over de Marquis hoefschoenen. Die blijven super fijn zitten en eventueel gesleten onderdelen kan je zo zelf vervangen ipv dat je nieuwe hoefschoenen nodig hebt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:17

ellentjes schreef:
een meisje op stal had schoenen van cavallo maar dat waren geen fijne schoenen. waren lastig aan en uit te trekken en elke keer wondjes.

Van alle hoefschoenen die ik in gebruik heb gehad, zijn het juist de Cavallo die het makkelijkst aan en uit te doen zijn :)

Ik heb nu naast Cavallo simple boot en sport ook equine fusions en easyboot glove in gebruik.
De laatste ben ik super tevreden over.
Gaan makkelijk aan en uit en blijven goed zitten op allerlei soorten bodems, ook modder en waterplassen.
Voorwaarde is wel dat ze echt goed passen, anders zijn het ondingen (maar dat geldt voor iedere hoefschoen).