troi schreef:@tancreda, als jouw dier schade aanricht heb je daar als eigenaar voor te betalen, dat heeft niks met voorbarig te maken maar met je verantwoordelijkheid nakomen. Ik zou me schamen als een iemand een da betaald die voort komt uit een verwonding die mijn paard heeft veroorzaakt.
Ik weet prima waar mijn verantwoordelijkheden zitten hoor
Ik heb al meerdere keren mijn WA aangesproken vanwege schade dat mijn paard had aangericht (maar daar had de andere partij niet om 'gevraagd' (ik trouwens ook niet
), mijn paard brak uit en beschadigde een ander paard). Echter, als beide partijen er zelf bewust voor kiezen, gaan beide partijen ook het risico aan. Wil niet zeggen dat ikzelf in zo'n geval niet zou proberen het op mijn WA verzekering te verhalen. Maar meestal zullen zij hier niet mee akkoord gaan omdat het een risico is waar beiden partijen bewust voor hebben gekozen.
TS als ze haar hals echt niet naar beneden kan brengen en duidelijk zoveel pijn heeft, zou ik er morgen - indien de situatie niet is veranderd - wel even laten nakijken door een DA. Misschien dat eventuele pijnstilling de (spier) pijn wat kan verlichten. Maar het kan ook zijn dat er grotere schade is aangericht. De tijd zal dat uitwijzen..... En het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik er voorlopig niemand op zou zetten als het paard nog niet goed is
sterkte met haar!!