Wond op been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:51

Westhof schreef:
Poeh, ik schrik toch wel als ik dit lees Zamba! Deze deken was eigenlijk bedoeld als tussenoplossing. Normaal gesproken gebruik ik dekens van een ander merk. De deken die hij nu om heeft, heeft inderdaad geen elastische bilkoorden. Wes staat nu nog in de wei met de anderen en hij gaat binnenkort weer de paddock op. Vorig jaar zijn bijna al zijn dekens kapot getrokken in de groep, dus ik dacht slim te zijn door hem nu even deze oude deken op te doen en als hij in de paddock staat zijn nieuwe deken.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de bilkoorden komt en dat is toch niet meer te achterhalen, maar als dat zo is vind ik het wel heel erg dat het eigenlijk door mij komt dat hij deze wond heeft :( Een ding is zeker: de andere bilkoord gaat er morgen ook af! (Andere was er al af). Neem het zekere voor het onzekere.

Snap ik! Niet alle niet rekbare bilkoorden geven wonden hoor! Je kunt het vaak voelen, als je hem met de platte kant tussen duimen en wijs vinger pakt en een stukje er Door heen trekt voel je wel of het zacht of van dat "vieze" materiaal is.
Ben zelf niet zn fan van staartriempje. Vaak zakken dekens dan toch scheef of slaan ze de staart weer terug. Zelf heb ik de bilkoorden gekruist. Dus wel de linker ook weer aan de linker kant vast maken maar even om de rechter heen....snap je dan wat ik bedoel? Zo hangen ze netjes in het midden en schuren ze dus niet langs de benen. Alleen mij merrie heeft momenteel een staartriempje ivm het veulen.

Vind de wond er wel heel goed uitzien hoor. Is inderdaad geen wond om te hechten, er is gwn een lapje vel af. Vaak lijken ze ook wel erger als het is. Hier namelijk ook zn brokken piloot! Momenteel een wond net onder dr oog. Die had waarschijnlijk wel gehecht kunnen/moeten worden maar ja ook hier geen verse wond. Waarschijnlijk heeft madam weer wat takken geplukt...:/
Soms zal je toch denken wat moet ik ermee he?!haha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:02

Ik wilde je de tip van honingzalf/ mesitran geven, maar zag dat je dit al gebruikt! Volgens mij gaat het nu wel de goede kant op?
Verder zou ik alleen schoonspoelen met water, en geen betadibe meer gebruiken.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 23:03

Hmm... Ik heb de bilkoorden ook altijd gekruist, ook bij deze deken. Zal morgen eens voelen wat voor materiaal de koorden eigenlijk zijn.

Wond onder het oog hebben wij (helaas) ook al kunnen afvinken. Toevallig een lang verloren broer van jouw merrie misschien? :')

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:08

Westhof schreef:
Hmm... Ik heb de bilkoorden ook altijd gekruist, ook bij deze deken. Zal morgen eens voelen wat voor materiaal de koorden eigenlijk zijn.

Wond onder het oog hebben wij (helaas) ook al kunnen afvinken. Toevallig een lang verloren broer van jouw merrie misschien? :')

Ah oke ben benieuwd!
Haha zal je morgen een foto sturen via pb van dr oog. Zou zomaar een verloren broer kunnen zijn ja! Haha. Is ook al eens uit de loopstal gesprongen knie en schouder en hoofd kapot, langs een hoekje oid snee op dr kont, vorig jaar in de takken ontstoken oog, nu snee onder dr oog, overal krasjes en kleine wondjes natuurlijk, ohja en zijn samen een keer gevallen omdat er een kat op de bakrand sprong....hahahaha je maakt wat met ze mee

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 20:51

Nog een foto van vandaag. Heb voorzichtig de klei eraf gespoeld. Het gaat er best lastig af en sommige stukjes blijven echt zitten (zoals te zien op de foto). Het ziet er gelukkig al wat beter uit :) Er zit nu weer een nieuwe laag honingzalf en groene leem op.

Afbeelding

Tymone

Re: Wond op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:34

Arme Wes, Yori komt hem snel weer knuffelen :))

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:54

Dat zal Wes wel fijn vinden, Janique :D

Het gaat goed met de wond! Al een stuk minder oppervlakkig en het zit alweer aardig dicht :) Zal kijken of ik er vanmiddag nog een foto van kan maken. Helaas heeft meneer weer een nieuwe wond opgelopen, dit keer op zijn voorbeen :+