Vandaag is er bloed afgenomen bij Mellow, vrijdag uitslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:26

Ah bah dat is geen fijn nieuws, snap dat het een klap in je gezicht is.
Sterkte. :(:)

cynthiar

Re: Vandaag is er bloed afgenomen bij Mellow, vrijdag uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:45

Ik zag jouw foto's van Mellow vaker voorbij komen in fjorden topics en volgensmij heb ik je al een tijd terug gevraagd of hij geen Cushing had. Ik zag het toen al namelijk, ik zag veel gelijkenissen met mijn fjord. De mijne is nu 27 en het gast super met hem, dus paniek niet. Tis inderdaad even slikken als je de uitslag te horen krijgt. Had ik ook hoor. Maar ben al weer 6 jaar verder en het gaat goed.
Kom ook in het Cushing topic, daar kan je veel vragen, lezen en ervaringen delen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:45

Ook al lijkt het tegenwoordig een ziekte waar een ouder paard bijna niet aan ontkomt en is het in de meeste gevallen nog voor een lange tijd goed te behandelen... Het is gewoon niet leuk. :(

Je hebt toch te horen gekregen dat je paard chronisch ziek is... :(:) Veel sterkte en meld je even aan bij het cushing topic hier op bokt voor tips en adviezen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 08:40

Allemaal bedankt voor jullie reacties :) .

Het was gisteren gewoon even een druppel na een paar weken met veel piekeren enz, hoopte dat we in een wat rustiger vaarwater zouden komen.

Gisteren de veearts nog gesproken en ze gaf aan dat ik inderdaad met prascend kan gaan starten en dat hij hier waarschijnlijk ook echt baat bij gaat hebben.
Ik moest eerst wel even overleggen met mijn man maar hij is zo lief dat hij de medicatie best wil betalen dus maandag kan ik even terug bellen over hoe en wat :) .

Verder waren Mellows leverwaarden en de waarden van spier-afbraak ook wat verhoogt, de VA gaf aan dat dit goed te maken kan hebben met het feit dat hij Cushing heeft.
Zit te denken om ook even een uitdraai te vragen van de bloeduitslagen, ben wel benieuwd hoe het met de waardes zit. (ze gaf aan dubbel zo hoog).

Jessix, het stukje van chronisch ziek inderdaad... heb met Lucky destijds ook een tijd lopen dokteren en hoopte dat het me nu even een paar jaar bespaard zou blijven.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:19

1 tip : bouw de medicatie op. Niet met een hele pil beginnen, maar met een kwart, en dat met een dag of 5 opbouwen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:02

Verplaatst van VVDD naar -> MD

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:06

Wat naar zeg! Sterkte :(:) Ergens is het misschien ook wel fijn dat het iets is dat te behandelen is, nu hoef je (waarschijnlijk) niet nog meer grote onderzoeken.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:52

Ach nee toch!
Sterkte! :(:)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:24

Succes, zo snel mogelijk met prascend beginnen! En nog lang van je fjord genieten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:31

Niet zo leuk he, maar ook weer niet zo gek met deze leeftijd. Gelukkig is het behandelbaar.

Sterkte en succes.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:36

calice schreef:
Jessix, het stukje van chronisch ziek inderdaad... heb met Lucky destijds ook een tijd lopen dokteren en hoopte dat het me nu even een paar jaar bespaard zou blijven.

Snap ik helemaal. Het geeft een hoop zorgen... :(:)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:55

Bedankt allemaal voor jullie berichten :) .

Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder na de uitslag dus het leek mij tijd voor een update.
Het gaat namelijk heel erg goed met Mellow :D .
Afgelopen zaterdag zijn we naar een pensionstal verhuisd omdat het fijn is dat we nu meer uit handen kunnen geven met twee kleine kinderen.
En hij heeft het zo naar zijn zin! hij heeft zijn oude vriendjes weer terug en de Prascend doet ook een hoop heb ik het idee :D .
Hij is een stuk vrolijker en begint eindelijk weer voller te worden :j , ik ben heel benieuwd hoe het resultaat over een maand zal zijn.

Even voor het idee een verschil foto, voor de start van de Prascend en nu :) .
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:03

Top!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:17

Aaah hij ziet er al beter uit idd!!