Prascend, het nieuwe goud?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Prascend, het nieuwe goud?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:56

die van mij krijgt op dit moment 1/4 tablet per dag,daar was 1 waarde van heel licht verhoogd,alleen zijn uiterlijke kenmerken maakte dat we toch gestart zijn met prascent .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:58

Heel eerlijk gezegd zou ik de manier van geerke niet aanraden weet dat het ongelofelijk belachelijk duur is maar zo lage sterkte zelf maken is haast onmogelijk. Je zal dan ook met vulstoffen moeten gaan werken en het dan bv via een capsule apparaat moeten verdelen. Is best wel een he precies werkje en vooral omdat de pracsend dosering redelijk precies komt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:14

Mja het is prijzig maar BI is tot nu toe de enige die ook een hoop geld betaald heeft om het te registreren. Ook een farmaceut is een bedrijf. Vergeet niet dat er steeds nieuwe middelen ontwikkelt worden en ook weer jarenlang onderzoek naar moet gedaan worden om te mogen registreren. Voordeel wat ze hebben is dat ze nu de enige zijn en ja daar kunnen ze van profiteren. Tot er weer een komt met een generiek, dan is de pret weer over. Verder is boeringher wel een goede farmaceut vind ik. Pergolide mag dus niet voorgeschreven worden omdat er een geregistreerd product voor handen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:16

Cemlys schreef:
Mja het is prijzig maar BI is tot nu toe de enige die ook een hoop geld betaald heeft om het te registreren. Ook een farmaceut is een bedrijf. Vergeet niet dat er steeds nieuwe middelen ontwikkelt worden en ook weer jarenlang onderzoek naar moet gedaan worden om te mogen registreren. Voordeel wat ze hebben is dat ze nu de enige zijn en ja daar kunnen ze van profiteren. Tot er weer een komt met een generiek, dan is de pret weer over. Verder is boeringher wel een goede farmaceut vind ik. Pergolide mag dus niet voorgeschreven worden omdat er een geregistreerd product voor handen is.

tuurlijk...maar dat gegraai word ik misselijk van.Waarom zoveel winst maken?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:19

Uiteraard omdat er ook een hoop kosten zijn voor je het spul op de markt heb, onderzoek, studies en dan het hele registratiegrapje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:25

Geerke:
Je kunt heel makkelijk zelf capsuleren hoor, google maar eens op the capsule machine.
Capsules kosten ca 15 euro per 1000, dus dat zijn de kosten niet.
Ik heb er zelf een, omdat ik praktisch alle supplementen in kleinere dosis neem.
Met 1/12 capsule per dag is het bijna onmogelijk om dat nauwkeurig te doen zonder, dus stuur gerust een pb als je wil weten hoe of wat.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:37

geerke schreef:
Cemlys schreef:

Ben er mee eens dat de prijs bizar is maar het moet wel goed gedoseerd worden en dat kan op deze manier niet.

Dat vind ik ook belachelijk maar het moet wel veilig zelf gemaakt kunnen worden en dat is lastig is zo dosering

tuurlijk...maar dat gegraai word ik misselijk van.Waarom zoveel winst maken?
Laatst bijgewerkt door genja op 03-10-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:50

luf_horses schreef:
Bespreek eens met je dierenarts of ze niet op Pergolide kan. Mij kost het 15 euro per maand.

Recept Pergolide mag DA niet uitschrijven. Recept prascend wel, dan kan jij rondwinkelen (er zijn ook websites waar dat spul goedkoper is nl, maar niet zonder recept) waar jij het goedkoopste uit bent.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:19

Dat vind ik ook belachelijk maar het moet wel veilig zelf gemaakt kunnen worden en dat is lastig is zo dosering.

Iets met verkloot de quote. :+
Apotheken kunnen het ook, het is echt een eitje als je weet hoe het werkt!
Mijn capsulevuller kun je 24 capsules in 1 keer mee vullen.
Je neemt dus de dagdosis x 24, afgewogen op een weegschaaltje tot 100 gram te koop op o.a. ebay.
Wil je zeker weten dat het klopt, euromunten hebben een specifiek gewicht, zo weegt een 5 cent muntje 3.92 gram.

Je neemt dus het totaalvolume van de 24 capsules, dat is voor mijn vuller maat 14 milliliter. Maatbekertjes tot 50 ml heeft de welkoop.
Je doet de pergolide in het bekertje en voegt vulstof toe tot 14 ml, dan roer je het geheel goed door elkaar met een spateltje/lepel met vierkant uiteinde.
Vierkant omdat je het dan in de hoekjes ook goed kan mengen.
Dat mengsel doe je in de vuller, op youtube staan instructiefilmpjes van 'the capsule machine'.
Advies is wel om eerst te oefenen met alleen vulstof, je moet er ff een handigheid in vinden, als vulstof is rijstmeel zeer geschikt.
Dat is te koop bij de toko voor 1.20 voor 500 gram.
Om te weten of het goed gemixt is kun je de capsules wegen, ze moeten bijna hetzelfde wegen, ik meen dat daar ca 3% verschil in mag zitten maximaal.

Ik capsuleer zelf melatonine op 5 mg, dus 0.12 mg poeder op 24 capsules.
Best al een ukkefrut beetje, maar 1 mg kan prima.

Capsuleren, hier gooien ze de capsules vol en gooien de rest terug, in dit geval zorg je gewoon voor een gepaste hoeveelheid uiteraard.
https://m.youtube.com/watch?v=xo92dGCt1Rc

De capsulevuller, let erop dat de maat van je vuller en de capsules hetzelfde zijn.
Ik heb een maat 0 vuller, dus heb ook maat 0 capsules nodig.
http://www.zamnesia.nl/smartshop-divers ... chine.html
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-10-15 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:25

Kliniek de Kempen, 95 euro voor 60 pillen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 20:02

_suus19_ schreef:
Pff ik betaal 135€ voor 60 pillen. Misschien toch maar eens bij andere da gaan vragen, ben alleen bang dat ze dan ook weer opnieuw bloedonderzoek willen doen oid..

Bloedonderzoek is tot 31 oktober gratis

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:14

moonfish13 schreef:
Dat vind ik ook belachelijk maar het moet wel veilig zelf gemaakt kunnen worden en dat is lastig is zo dosering.

Iets met verkloot de quote. :+
Apotheken kunnen het ook, het is echt een eitje als je weet hoe het werkt!
Mijn capsulevuller kun je 24 capsules in 1 keer mee vullen.
Je neemt dus de dagdosis x 24, afgewogen op een weegschaaltje tot 100 gram te koop op o.a. ebay.
Wil je zeker weten dat het klopt, euromunten hebben een specifiek gewicht, zo weegt een 5 cent muntje 3.92 gram.

Je neemt dus het totaalvolume van de 24 capsules, dat is voor mijn vuller maat 14 milliliter. Maatbekertjes tot 50 ml heeft de welkoop.
Je doet de pergolide in het bekertje en voegt vulstof toe tot 14 ml, dan roer je het geheel goed door elkaar met een spateltje/lepel met vierkant uiteinde.
Vierkant omdat je het dan in de hoekjes ook goed kan mengen.
Dat mengsel doe je in de vuller, op youtube staan instructiefilmpjes van 'the capsule machine'.
Advies is wel om eerst te oefenen met alleen vulstof, je moet er ff een handigheid in vinden, als vulstof is rijstmeel zeer geschikt.
Dat is te koop bij de toko voor 1.20 voor 500 gram.
Om te weten of het goed gemixt is kun je de capsules wegen, ze moeten bijna hetzelfde wegen, ik meen dat daar ca 3% verschil in mag zitten maximaal.

Ik capsuleer zelf melatonine op 5 mg, dus 0.12 mg poeder op 24 capsules.
Best al een ukkefrut beetje, maar 1 mg kan prima.

Capsuleren, hier gooien ze de capsules vol en gooien de rest terug, in dit geval zorg je gewoon voor een gepaste hoeveelheid uiteraard.
https://m.youtube.com/watch?v=xo92dGCt1Rc

De capsulevuller, let erop dat de maat van je vuller en de capsules hetzelfde zijn.
Ik heb een maat 0 vuller, dus heb ook maat 0 capsules nodig.
http://www.zamnesia.nl/smartshop-divers ... chine.html

Ja wat ik met de quote gedaan heb weet ik ook niet. En zelf weet ik heel goed hoe je capsules moet maken ben apothekers assistente en daarom zeg ik ook dat het thuis niet zo makkelijk is om te doen. Om het poeder goed gemengd is al een kunst dat je precies overal in je poeder mengsel even veel werkzame stof hebt. En dan nog de capsules goed vullen dat ook daar precies even veel werkzame stof in zit. Dat mengen is al lastig te controleren. Of het gewicht goed verdeeld is gaat dat als je een goede milligram balans hebt. Vooral bij dit geneesmiddel komt de dosering redelijk precies dus na mij idee niet echt geschikt om thuis te verdelen.
(Buiten dat het eigenlijk beter onder een speciaal afzuigapparaar gemaakt zou moeten worden zodat je zelf niets binnen krijgt)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:33

Ik heb m verkloot, excuses. :D
Stel dat ik mijn pony ooit cushing krijgt zou ik ze zelf capsuleren, zonodig zoek ik uit hoe je het het meest optimaal voor elkaar krijgt.
Mijn apotheek wilde me er toen zelfs mee helpen, alleen mogen ze niks van buitenaf capsuleren officieel.
Qua afzuiging: wat is daar het probleem van?
Mocht dat zou een issue zijn komt daar echt wel een afzuiging voor, met bescherming zodat ik zelf niks binnen krijg.

Ik capsuleer echt vanalles, op de meest zeikerige doseringen ever: nooit enig probleem mee ervaren. Kleiner als 5 mg heb ik ze ook vaak zat gemaakt.
Vraag me even niet meer wat, maar een tablet ter grootte van bijvoorbeeld een oxazepam verdeel ik gerust over 12 capsules.
Zelf slik ik schildklierhormoon, een versie uit het buitenland.
Voor 24 capsules gebruik ik maar twee capsules schildklierhormoon.
Ik heb nooit problemen met doseringen die niet kloppen, en dat luistert bij mij erg nauw, de apotheek mag het niet doen dus doe ik het zelf.
De huisarts weet het, nooit enig wanwoord gehoord.

Ik zeg maar zo: waar een wil is is een weg.
Prascend kost zoveel geld dat ik me daar met liefde in verdiep.
Het zijn geen aliens die de pillen of capsules maken, maar mensen.
Dan kan ik dat ook prima.
Mijn apotheek zei toen ik info vroeg ook dat als ik eens wilde kijken hoe het werkt dat ik welkom ben.
Dat doen ze niet als ze denken dat ik dan een gevaar voor mezelf vorm.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:46

Risico van het vak, heb je dieren, dan is ziek worden een risico en heb je vette pech als de medicijnen zo duur zijn.
Kun je het goedkoper vinden, dan kan ik mij voorstellen dat je daarvoor kiest.

Maar voor alle mensen die mopperen dat de fabrikant er zo rijk van wordt en ze bijna als criminelen afschilderen, die mensen hebben echt geen idee hoeveel miljoenen dit medicijn al gekost heeft, voor het ook maar iets opleverde. Er is zo ongelooflijk veel geld nodig om medicijnen te ontwikkelen en legaal op de markt brengen.
In deze heeft de fabrikant geluk dat er geen concurrentie is en ze langer mee kunnen liften op een goede opbrengst.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:49

moonfish13 schreef:
Ik heb m verkloot, excuses. :D
Stel dat ik mijn pony ooit cushing krijgt zou ik ze zelf capsuleren, zonodig zoek ik uit hoe je het het meest optimaal voor elkaar krijgt.
Mijn apotheek wilde me er toen zelfs mee helpen, alleen mogen ze niks van buitenaf capsuleren officieel.
Qua afzuiging: wat is daar het probleem van?
Mocht dat zou een issue zijn komt daar echt wel een afzuiging voor, met bescherming zodat ik zelf niks binnen krijg.

Ik capsuleer echt vanalles, op de meest zeikerige doseringen ever: nooit enig probleem mee ervaren. Kleiner als 5 mg heb ik ze ook vaak zat gemaakt.
Vraag me even niet meer wat, maar een tablet ter grootte van bijvoorbeeld een oxazepam verdeel ik gerust over 12 capsules.
Zelf slik ik schildklierhormoon, een versie uit het buitenland.
Voor 24 capsules gebruik ik maar twee capsules schildklierhormoon.
Ik heb nooit problemen met doseringen die niet kloppen, en dat luistert bij mij erg nauw, de apotheek mag het niet doen dus doe ik het zelf.
De huisarts weet het, nooit enig wanwoord gehoord.

Ik zeg maar zo: waar een wil is is een weg.
Prascend kost zoveel geld dat ik me daar met liefde in verdiep.
Het zijn geen aliens die de pillen of capsules maken, maar mensen.
Dan kan ik dat ook prima.
Mijn apotheek zei toen ik info vroeg ook dat als ik eens wilde kijken hoe het werkt dat ik welkom ben.
Dat doen ze niet als ze denken dat ik dan een gevaar voor mezelf vorm.

Iedereen kan het leren inderdaad maar het komt wel vrij precies. Werk nu niet meer in een apotheek waar bereid wordt maar als je soms zag hoe stagiaires capsules verkloten.
Als je achteraf de capsules naweegt moet het gewicht wel hetzelfde zijn mag bv Maar 5% afwijken.
Je werkt natuurlijk met een poedermengsel dit stoft altijd hoe netjes je ook werkt dus afzuiging wel handig zodat je zelf de pergolide niet binnen krijgt. Met je eigen geneesmiddelen is dat natuurlijk iets minder erg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:56

Grit schreef:
Risico van het vak, heb je dieren, dan is ziek worden een risico en heb je vette pech als de medicijnen zo duur zijn.

Maar voor alle mensen die mopperen dat de fabrikant er zo rijk van wordt en ze bijna als criminelen afschilderen, die mensen hebben echt geen idee hoeveel miljoenen dit medicijn al gekost heeft, voor het ook maar iets opleverde. Er is zo ongelooflijk veel geld nodig om medicijnen te ontwikkelen en legaal op de markt brengen.
In deze heeft de fabrikant geluk dat er geen concurrentie is en ze langer mee kunnen liften op een goede opbrengst.

het wás al ontwikkeld,nl pergolide,zelfs de vorm en kleur zijn hetzelfde gehouden...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:59

Genja, het is ook een handigheid. :j
De eerste paar keer doe je het vloekend en daarna denk je: was dat nou zo lastig?
Het is een kwestie van willen, en oefenen inderdaad.
Al stop je peper bij de vulstof in de juiste dosering om te oefenen, kan ook en dan verkloot je geen dure pergolide.
Ik weeg ze ook gewoon trouwens, als er dan bij iets wat heel nauw luistert een niet goed is gaat die capsule gewoon weg.
Begrijp me niet verkeerd: ik ontneem mijn pony echt geen medicijnen die hij nodig heeft, maar ik ga het ook niet onnodig duurder maken.
Maar als het op een goede manier goedkoper kan doe ik dat.

Afzuiging zou hier dus wel in orde komen, bovendien werkt vaders bij een bedrijf wat ook asbest verwijdert.
Al zou het dus in een alienpak en gasmasker moeten om daarna met pak en al onder de douche te moeten, zou ik zelfs dat kunnen regelen bij wijze van.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:07

kimmie261 schreef:
Grit schreef:

het wás al ontwikkeld,nl pergolide,zelfs de vorm en kleur zijn hetzelfde gehouden...
Daarom ook mijn afsluitende opmerking dat in deze de fabrikant het geluk heeft geen concurrentie te hebben. En zo hebben ze bij andere medicijnen minder "geluk" en vult het ene potje het andere weer. En hebben wij in deze dus pech.
Maar veel vergeten wat eraan vooraf gaat en hoeveel er geinvesteerd moet worden om een medicijn te ontwikkelen. De winst van dit product komt niet alleen terug in een mooie jaarbonus, maar komt ook weer ten goede van de ontwikkeling van een ander medicijn.
Overigens heb ik geen medelijden met de hoge jongens onder de fabrikanten hoor, ik denk ze er een goed leven op na kunnen houden :+

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 10:44

Focussed schreef:
En ook ik ken een manier waarop je nog de generieke pergolide (€0,35 per tablet) kunt krijgen...
:)

Wil je die manier ook met ons delen? O:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:44

Als je een recept kunt krijgen, via je huisarts oid, voor pergolide kan je het gewoon ophalen bij de apotheek :) Ken een aantal mensen die het zo toch voor elkaar krijgen!

Humane variant kost nog steeds zo een € 0,40 per pil (met dezelde hoeveelheid werkzame stof).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:10

Ja belachelijk hè die prijs! Nu heb ik het 'geluk' dat mijn pony geen hele pil per dag hoeft dus ik kan hem in stukjes verdelen, maar alsnog een hele dure 'hobby' die prascend >;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:12

Hier zitten er 2 aan die pillen. Schiet lekker op zo...
Pergolide is in belgie van de markt gehaald, dus met een voorschrift van de HA kom ik nergens :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:26

fransje23 schreef:
Als je een recept kunt krijgen, via je huisarts oid, voor pergolide kan je het gewoon ophalen bij de apotheek :) Ken een aantal mensen die het zo toch voor elkaar krijgen!

Humane variant kost nog steeds zo een € 0,40 per pil (met dezelde hoeveelheid werkzame stof).

Pfff, is nu even ontzettend jaloers op die door jou genoemde mazzelaars... :j :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:10

fransje23 schreef:

En op wie schrijft de huisarts dat recept dan voor?? Mag toch niet op je eigen naam? Dan betalen we namelijk met zijn allen er aan mee

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:18

genja schreef:
fransje23 schreef:

En op wie schrijft de huisarts dat recept dan voor?? Mag toch niet op je eigen naam? Dan betalen we namelijk met zijn allen er aan mee

Nee, maakt pony als patiënt aan en je betaald zelf (pony is immers niet verzekerd volgens dit systeem).