LoveUggs schreef:Misschien een hele domme opmerking, maar mocht je naar de kliniek gaan en er komt niets uit.. Is het bij paarden niet mogelijk dat je er zo af en toe eens eentje tussen hebt zitten die gewoon niet aankomt, en geen bespiering opbouwt? Mijn vriend is ook graadmager, kan eten als een bouwvakker, eet alles wat los en vast zit, is zo dun, dat ik bang ben dat hij breekt als ik hem knuffel, totaal geen spieren (wel ontzettend sterk trouwens, want tilt mij met gemak op), maar hij is wel kern gezond.
Kan dit bij paarden? Op medisch gebied ben ik absoluut niet thuis dus het kan best gewoon echt onzin zijn, maar dat bedacht ik mij gewoon even. Net als dat heel erg dunne mensen gewoon suikerziekte/diabetes kunnen hebben, kan dit paard dan niet gewoon (mede door achterstand wegens de wormen) minder bespierd zijn, en met minder vet op het lichaam?
Vast wel.
Vandeweek toevallig een documentaire gezien van een jongen, ook vanalles aan de hand, vrat zijn vader letterlijk arm en kon niks anders dan eten, maar hij bleef extreem afvallen. Blijkt die jongen een bepaald hormoon te missen waardoor hij altijd maar honger had. Al het vet werd opgeslagen in zijn lever en het werd bijna zijn dood. Hij is injecties gaan gebruiken met het missende hormoon en sindsdien ging het steeds beter met hem. Hij moet dit welliswaar de rest van zijn leven gebruiken en zal nooit op en top gespierd zijn, maar het is weer leefbaar. Maar totaaaal offtopic