Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bonny123 schreef:Mijn pony van 180 kilo heeft laatst meer dan een paar handen rattengif gegeten. Van die roze korrels. Hele bek roze. Niks aan de hand.
FlokiFjola schreef:Rattengif zorgt dat vit K tekort ontstaat en dit is zeer belangrijk voor stollingsfactoren! Je paard kan dus idd een stollingsprobleem krijgen!! Niet meteen,meestal na klein weekje, want eerst vebruikt ie al t nog aanwezige vit K! Normaal wordt gebruikt vit K weer omgezet in actief vit K en dit gaat niet meer door het rattengif! De Da bellen dus! Ookal heeft ie nu nog geen klachten! Die komen later pas
pien_2010 schreef:FlokiFjola schreef:Rattengif zorgt dat vit K tekort ontstaat en dit is zeer belangrijk voor stollingsfactoren! Je paard kan dus idd een stollingsprobleem krijgen!! Niet meteen,meestal na klein weekje, want eerst vebruikt ie al t nog aanwezige vit K! Normaal wordt gebruikt vit K weer omgezet in actief vit K en dit gaat niet meer door het rattengif! De Da bellen dus! Ookal heeft ie nu nog geen klachten! Die komen later pas
Ja dit las ik ook na googelen.
bonny123 schreef:Mijn pony van 180 kilo heeft laatst meer dan een paar handen rattengif gegeten. Van die roze korrels. Hele bek roze. Niks aan de hand.
verdunt het bloed en bleven ze mooi kort in de haren!
listiglistje schreef:bonny123 schreef:Mijn pony van 180 kilo heeft laatst meer dan een paar handen rattengif gegeten. Van die roze korrels. Hele bek roze. Niks aan de hand.
Geloof ik direct!
Oud hengstenhouderstrucje met eerste generatie rattengif (tweede generatie rattengif is anders van samenstelling, is alleen voor ratten/kleine dieren te doden http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item39057):
Veel hengstenhouders gaven/geven juist hengsten voor een keuring iedere dag heel klein beetje
rattengif door het voerverdunt het bloed en bleven ze mooi kort in de haren!
Verhouding/formaat rat/paard is ook totaal anders, paar gram of een paar honderd kilo, kleine handpalm gaan ze echt niet dood van
). Bel dan liever even je veearts, meld welke soort gif het betreft en vraag daar advies....