Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lipstick schreef:Omeprazol voor mensen kan wel, dit is een goedkopere oplossing dan de medicatie die gericht is voor paarden. Scheelt behoorlijk veel geld. Ik heb dit toen op recept van de dierenarts gekregen en gehaald bij de huisarts/apotheek in het dorp... ons kent ons.... dus dat was geen probleem!
Lipstick schreef:Omeprazol voor mensen kan wel, dit is een goedkopere oplossing dan de medicatie die gericht is voor paarden. Scheelt behoorlijk veel geld. Ik heb dit toen op recept van de dierenarts gekregen en gehaald bij de huisarts/apotheek in het dorp... ons kent ons.... dus dat was geen probleem!
mellamoshan schreef:Lipstick schreef:Omeprazol voor mensen kan wel, dit is een goedkopere oplossing dan de medicatie die gericht is voor paarden. Scheelt behoorlijk veel geld. Ik heb dit toen op recept van de dierenarts gekregen en gehaald bij de huisarts/apotheek in het dorp... ons kent ons.... dus dat was geen probleem!
Hier dus ook. Geef 10 capsules a 40 mg per dag. Paard verbeterd langzaam maar duidelijk.
Kosten; 13 euro voor 3 weken.
Voor mij geen gastrogard hoor

Celine_Famke schreef:GWR schreef:Mijn paard leeft al maanden op 2 rennies per dag (voor het rijden, of als ik niet ga rijden zomaar een keer) en ze doet het er **afkloppen** goed op! Ik zweer erbij en doe niet meer zonder
Oh dat is interessant!
Hoezo geef jij het dan? En doe je het dan gewoon door je voer heen?
geerke schreef:werkzame stof van rennies is calciumcarbonaat en magnesium carbonaat.
Pandora2 schreef:Rennies zou ook tegen gasvorming werken
geerke schreef:dat komt door het calcium in de lucerne.Zo simpel is het
geerke schreef:maar als je het maagzuur minder zuur maakt door middel van een goed dieet(vezels en vetten) dan heb je toch veel minder kans op maagzweren?