spierbevangen of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: spierbevangen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:29

ik heb een keer een merrie meegemaakt die dat ook had,de dierenarts erbij.Ik riep spierbevangen hij zei van niet...omdat inderdaad alleen de hals hard was.
Totdat de merrie ging plassen,donkerbruine urine.
Na een aantal infusen en vitamine E en selenium is dat goed gekomen.Deze merrie had wormen en was overdreven hengstig.Veel piesen zodat er een mineraal disbalans ontstond.Paard werd niet gevoerd,wel hooi.

funnyhorses

Re: spierbevangen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 08:00

Ohhh das erg Geerke,hier hebben ze niet gesproken over infusen terwijl ik dat wel had verwacht vanwege die sterke verkleuring.
Maar nu ik het ergste kan/mag uitsluiten zie ik het weer wat zonniger hahaha op naar genezing!!!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:16

Hoeveel weegt je Tinker en hoeveel Liquihorse geeft je? Magnesium is daar een onderdeel van de vloeistof, dus je moet wel wat geven om voldoende magnesium te geven. Er staat ook niet bij welke vorm van magnesium het is en de ene vorm wordt makkelijker opgenomen door het lichaam dan de andere vorm. De magnesiumbehoefte is 1,95 g per 100 kg. lichaamsgewicht. In 1000 ml. Lhorse zit 92 g. Dus in 10 ml. zit 0,92 g. Per 100 kg. lichaamsgewicht zit je dan op ruim 20 ml. Weegt hij dus 500 kg. moet je al 100 ml. geven, dan ben je met 10 dagen door zo'n fles heen. Ikzelf voer deze bij: https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html . Pure magnesiumcitraat ( dat schijnt het beste opgenomen te worden).

Verder: kan het zijn dat ze af en toe groene eikels eet? Op Voorpagina Nieuws staat een stukje van de Gezondheidsdienst voor Dieren daarover.

Ik duim voor je dat je Tinker goed gaat opknappen hoor, sterkte ermee!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:47

Hoi Jet

ik geef idd 120ml relax op advies van dhr v Benthum zelf.
Hun hebben de oxide erin verwerkt.

Voorheen gaf ik al citraat maar op de een of anderw manier neemt ze dat niet op.
Vloeibaar gaat beter ondanks dat t oxide is.

Ik heb me ook nog verdiept in de magnesium gries oxide en dat lijkt me ook heel goed om te geven in dit geval.

Verder zijn hier geen eikels....in ieder geval niet die soort die aan de boom hangen haha dus dat kan uitgesloten worden.