Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:dit kan denk ik niet gehecht worden,wat er niet meer zit kun je ook niet hechten namelijk![]()
Haren heb je weggeknipt,dat is prima!Ik zelf had er een druk verband om heen gedaan,en hem op stal gezet.Wel wandelen iedere paar uur natuurlijk.
Vanwege dat uitstulpende dingetje had ik er drukverband om gedaan.
Wildvlees bij zo een verse wond is trouwens onmogelijk...
Als morgen de dierenarts zegt dat het wildvlees is en hij MOET op stal is er weinig keus natuurlijk, dan ga ik kijken voor een oplossing.
)
laat dan de da maar komen,anders kamp je met slaap tekort
Jaime_ schreef:Inderdaad een prolaps van de hoeflederhuid wat je ziet, komt omdat de hoeflederhuid geen tegendruk meer heeft dus kan het naar buiten 'ploppen'. Vandaar dat er een drukverband om heen had gemoeten. Ik heb het toen behandeld met een formaline/betadine mengsel waardoor het indroogde en wel gebruik gemaakt van een druk verband tot er weer nieuw hoorn materiaal omheen zat.

Casarell schreef:Jaime_ schreef:Inderdaad een prolaps van de hoeflederhuid wat je ziet, komt omdat de hoeflederhuid geen tegendruk meer heeft dus kan het naar buiten 'ploppen'. Vandaar dat er een drukverband om heen had gemoeten. Ik heb het toen behandeld met een formaline/betadine mengsel waardoor het indroogde en wel gebruik gemaakt van een druk verband tot er weer nieuw hoorn materiaal omheen zat.
Juist.. en daarom had er inderdaad een drukverband omheen gemoeten..
Maar goed.. dat is niet gebeurd en denk dat het nu in de open lucht het beste zal genezen..
..al dan niet met wildvlees en/of vergroeiïng van de kroonrand..
poedersuikerKermis schreef:Ik heb alluminium ijzers van Equi librum? Zo heet dat geloof ik. Alleen gaan ze er over een maandje af, hij heeft ze gekregen om minder te struikelen maar het helpt geen drol. Er is een opzet in gesmeed.
Joolien schreef:Kermis schreef:Ik heb alluminium ijzers van Equi librum? Zo heet dat geloof ik. Alleen gaan ze er over een maandje af, hij heeft ze gekregen om minder te struikelen maar het helpt geen drol. Er is een opzet in gesmeed.
Als de dierenarts toch komt, kijk dan meteen of je een kreupelheidsproef kunt laten doen, want veel struikelen kan wijzen op artrose. Een balbetrapping kan ook komen doordat het paard het voorbeen slecht of trager weg wil zetten door pijn en zich daardoor pakt.