[VOLG] Equitop Myoplast bij jong sportpaard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [VOLG] Equitop Myoplast bij jong sportpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:37

Ik geef mijn paarden derma vital van Eggersmann.
Daar zit een enorme berg mineralen in zonder dat ik heel veel hoef te geven.
Sinds ik gewisseld ben naar dat voer zitten ze beide mooi in de spieren zonder heet te worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:40

Ik ga met Focussed en Vonneke mee, meer ruwvoer (eiwitten),
goede krachtvoer (liefst olierijke musli), minder rijden, meer rustdagen en vooral geef het de TIJD!

Myoplast is echt weggegooid geld, de helft bestaat uit 59% pure suiker :o erg duur voor suiker.... (zoetwateralgen ( 40 % ), sacharose, (41%) en glucosesiroop (18%).)
Koop dan Chlorella poeder, dat is dan nog puur zoetwateralgen :+ scheelt ook in de prijs...
En van MP worden ze vaak heet, maar dat komt idd door de vele suikers...kun je hem net zo goed melasse of een doos suikerklonten voeren :P

Maar spieren kweken en groeien heeft vooral te maken met goede voeding, juiste training, herstel en dat kost nu eenmaal TIJD.
Vooral een groot en jong paard, deze zijn pas uitgegroeid met 8 jaar en gaan dan pas uitzwaren.

3 tot 4 x per week rijden raad ik je aan, intensief en dan rustdagen ertussen voor spierherstel, pas dan groeien spieren!
Tijdens een intensieve training beschadig je spieren, ze herstellen door rust en groeien dan (dat is het proces van meer spieren).
Spieren hebben nl 24 tot 36 uur nodig om te herstellen, pas daarna groeien ze,
verstoor je dat proces dan groeit er helemaal niks en bestaat er zelfs kans op verzuring/spierpijn ed.
max 3 tot 4 x per rijden geeft dus een optimaler resultaat dan 6 x per week!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 09:59

Ik zit d'r ook niet 6 dagen lang achter d'r vodden aan :)) vaak alleen met les of wedstrijd moet ze harder werken en daarna krijgt ze vaak een dag vrij, ze loopt toch wel buiten. Van dat trainen wat ik door de weeks doe ga ik niet vanuit dat ze spierpijn krijgt, zit ook nog 1-2x buitenrijden bij en dat is niets anders dan recht toe recht aan stap draf galop, vind ik ook belangrijk zodat ze op andere ondergronden komt en niet altijd die bochten in de bak hoeft te lopen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:03

Ik zou als je wat bij wil geven je even verdiepen in pharma horse dat is zuiver spul zonder bergen suikers etc.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:43

Jammer dat mensen in herhaling blijven vallen terwijl ts helemaal geen vraag stelt in haar openingspost. Dat paarden heet worden van de suiker in myoplast is echt onzin, je geeft 25-50 gram per dag dus dat betekent dat je paard zo'n 15-30 gram suiker binnenkrijgt met de myoplast. Nou geloof me in hooi en een kilo brok/muesli zit een meervoud daarvan doorgaans.

Interessant topic verder, ik geef het mijn paard ook en ben er blij mee. Geef het overigens niet voor de spieropbouw want hij zit prima in z'n spieren, maar wel ter ondersteuning.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:14

bij mijn paard deed het niets. Ja, ze ging aan de dunne. Gaf het op advies instructrice maar ben er na een paar maanden maar mee gestopt.

Hier blijft zelfs mijn oude mooi op gras en ruwvoer. Anderen worden er te vet van omdat ze door eten en te weinig getraind worden, maar hij ziet er heel goed uit zonder krachtvoer.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:31

Het is mss wat snel, maar merk je al iets? :))

Ik ga het vanaf morgen ook weer laten bijgeven. :) Mijn paard krijgt al onbeperkt ruwvoer, bietenpulp, luzerne, een simpele brok maar blijft ook wat arm bespierd. Hij is wel 1m80 en hij begint nu pas met wat uitzetten. Dus ik ga eens proberen met Equitop Myoplast of ik hem daarbij kan ondersteunen :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 20:29

Ja ik merk wel verschil! Ze wordt er niet drukker van maar de bespiering op de hele bovenlijn neemt toe :) is ook wel in combinatie met de slobber, denk dat het beiden goed z'n werk doet!

Afbeelding

ze krijgen nu trouwens wel meer hooi!