Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
van_flipsen schreef:Mijn paard kwam ook in verzet. Foto´s van nek, rug en kaak laten maken.Hierop was niks te zien. Omdat het verzet echt niet bij mijn paard paste heb ik hem verder laten onderzoeken. Bij de paardenkliniek was de mogelijkheid om een scintigrafie te laten uitvoeren. Op advies van dierenarts nek en rug laten doen. Uit dit onderzoek bleek dat mijn paard ontstekingen had van de ligamenten tussen de rugwervels. Een zeer pijnlijke geschiedenis die zijn gedrag verklaarde. Hij is nu behandeld met injecties met ontstekingsremmende en pijnstillende middelen. Hij zit nu in de revalidatiefase. De prognose is goed.
De kliniek belt vanavond mijn dierenarts op voor een behandelplan en morgen hoor ik hoe of wat.. Sammert schreef:Update:
Vandaag foto's gemaakt van haar hals. Wervel 5 en 6 artrose. Dit verklaard waarom ze met oprichting in de staak gaat.De kliniek belt vanavond mijn dierenarts op voor een behandelplan en morgen hoor ik hoe of wat..
)Sammert schreef:Elco schreef:Artrose gaat niet over, het enige wat ze kunnen is de pijn wat dragelijker maken.
Ik snap dat het nooit meer word zoals het was. Bedoel ook dragelijker
NNNigel schreef:Ik haak even in,
ik kamp met dezelfde problemen, die elke keer tijdelijk opgelost lijken...
Nigel is een moeilijk paard, snel afgeleid en heel streng voor mij. Hij is in Juni 7 geworden en vanaf april dit jaar geeft hij aan dat hij pijn heeft.
De problemen:
Longeren: drukt hals en rug weg, en wil met achterbenen niet ondertreden.
wil niet lang en laag lopen, is stram, lijkt boos te worden als ik hem vraag te zakken.
Rijden:
Slaan naar rechterbeen, stappen geen probleem, wel wat slepend met achterbenen, maar staat sinds 4 maanden niet mer in training ivm klachten
draven gaat niet, hij draaft aan als ik het vraag maar na r a 4 passen stapt hij weer en laat zijn achterbenen "lang staan"
Wat hebben we al gedaan?
zadels laten aanpassen
ander bit
natuurgeneeskundige laten uitmeten
behandeld voor Lyme
Tandarts : geen problemen
osteopaat: behandeld
hoefsmid: prima (wel ook hier last met balans, tijdens het kappen van achterhoeven)
dierenarts Visdonk: foto's van rug en hals gemaakt, geen bemerkingen, kissing-spines uitgesloten, ataxie uitgesloten, SI gewricht uitgesloten.
buigproef : geen problemen
op harde en zachte volte benen goed in alle gangen, maar drukt dan ook hals en rug weg
bekken gevoeld dmv rectaal onderzoek, voelde glad en goed
advies van DA: glucosamine geven en na 2 weken met pijnstillers gaan kijken wat ie doet.
Gedaan, en afgelopen zaterdag er weer eens op gezeten (nou ja, mijn bijrijdster want ik wilde filmen wat ie doet)
en vertoont met pijnstillers precies hetzelfde gedrag.
ik ben radelooooossss... hij staat nu in de wei, en lijkt nergens last van te hebben...
Heb nu voor aankomende maandag een onderzoek gepland in Moerbeke. Bij Dr. Filip Vandenberghe, heel hoog aangeschreven, dus hoop dat hij wat kan betekenen...
heb voor mijn gevoel nog 2 opties:
scintigrafie (inspuiten met radioactieve vloeistof die aan probleem gebieden plakt) + daarop komende kosten voor behandelingen al gauw € 2000,- (en hij is het allemaal waard hoor, dat is het probleem niet, maar hoe ver moet/kun je gaan he?)
of
opgeven....
Maandag de 14e voelt als een D-Day aan...
(edit: nog meer dingen die we gedaan hebben)
NNNigel schreef:Ik haak even in,
ik kamp met dezelfde problemen, die elke keer tijdelijk opgelost lijken...
Nigel is een moeilijk paard, snel afgeleid en heel streng voor mij. Hij is in Juni 7 geworden en vanaf april dit jaar geeft hij aan dat hij pijn heeft.
De problemen:
Longeren: drukt hals en rug weg, en wil met achterbenen niet ondertreden.
wil niet lang en laag lopen, is stram, lijkt boos te worden als ik hem vraag te zakken.
Rijden:
Slaan naar rechterbeen, stappen geen probleem, wel wat slepend met achterbenen, maar staat sinds 4 maanden niet mer in training ivm klachten
draven gaat niet, hij draaft aan als ik het vraag maar na r a 4 passen stapt hij weer en laat zijn achterbenen "lang staan"
Wat hebben we al gedaan?
zadels laten aanpassen
ander bit
natuurgeneeskundige laten uitmeten
behandeld voor Lyme
Tandarts : geen problemen
osteopaat: behandeld
hoefsmid: prima (wel ook hier last met balans, tijdens het kappen van achterhoeven)
dierenarts Visdonk: foto's van rug en hals gemaakt, geen bemerkingen, kissing-spines uitgesloten, ataxie uitgesloten, SI gewricht uitgesloten.
buigproef : geen problemen
op harde en zachte volte benen goed in alle gangen, maar drukt dan ook hals en rug weg
bekken gevoeld dmv rectaal onderzoek, voelde glad en goed
advies van DA: glucosamine geven en na 2 weken met pijnstillers gaan kijken wat ie doet.
Gedaan, en afgelopen zaterdag er weer eens op gezeten (nou ja, mijn bijrijdster want ik wilde filmen wat ie doet)
en vertoont met pijnstillers precies hetzelfde gedrag.
ik ben radelooooossss... hij staat nu in de wei, en lijkt nergens last van te hebben...
Heb nu voor aankomende maandag een onderzoek gepland in Moerbeke. Bij Dr. Filip Vandenberghe, heel hoog aangeschreven, dus hoop dat hij wat kan betekenen...
heb voor mijn gevoel nog 2 opties:
scintigrafie (inspuiten met radioactieve vloeistof die aan probleem gebieden plakt) + daarop komende kosten voor behandelingen al gauw € 2000,- (en hij is het allemaal waard hoor, dat is het probleem niet, maar hoe ver moet/kun je gaan he?)
of
opgeven....
Maandag de 14e voelt als een D-Day aan...
(edit: nog meer dingen die we gedaan hebben)