Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Focussed schreef:Als het in het begin goed ging en later pas ellende kwam, klinkt het alsof je pony gewoon op een te hoge dosis stond! Ik zou ook proberen met 0,25 mg.
Het blijven vermageren ondanks flink voeren is namelijk wel een typisch Cushing probleem en zou je in principe dus goed moeten kunnen opvangen d.m.v. de medicatie.
Focussed schreef:Dan kun je gaan voeren wat je wilt, maar als je de oorzaak niet aanpakt en enkel symptoombestrijding doet, ga je het probleem niet oplossen
D_Desteny schreef:Laag in magnesium komt vaak voor bij paarden met insuline resistentie of PPID! Als je het magnesium gehalte weer op pijl krijgt gaat je pony denk ik al een stuk vooruit. Magnesium is een mineraal dat de bloedsuikerspiegel reguleert. magnesium vervult een essentiële rol voor de verwerking van insuline en om de bloedsuikerspiegel in balans te houden!
xSanneE_98 schreef:D_Desteny schreef:Laag in magnesium komt vaak voor bij paarden met insuline resistentie of PPID! Als je het magnesium gehalte weer op pijl krijgt gaat je pony denk ik al een stuk vooruit. Magnesium is een mineraal dat de bloedsuikerspiegel reguleert. magnesium vervult een essentiële rol voor de verwerking van insuline en om de bloedsuikerspiegel in balans te houden!
Oké! En is hier een bepaald supplement voor?