paard tikt achterhoeven kapot aan zijn voorhoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: paard tikt achterhoeven kapot aan zijn voorhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:06

Om de 8 weken nr de smid is keurig hoor, er moet ook wat af kunnen anders heeft het helemaal geen meer waarde en kan de smid helemaal geen nagels slaan. (Zit je in het zelfde gat)

Is het niet rij technisch op te lossen want naast dezelfde smid ben jij de enige die ze rijdt/ment??

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:16

Ze worden door 3 verschillende mensen gereden. Het zijn beide paarden die nog niet zolang gereden worden er idd nog aande balans moet worden gewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:20

sjanien schreef:
Paarden staan op ijzers. Ga hier geen discussie voeren hoe ik ze moet beslaan. Het is ronduit onzin elke twee weken de paarden vierkant te laten beslaan. Ik vroeg of iemand hier ook ervaring mee heeft. Niet dat ik ze verkeerd verzorg of rij. Lijkt me niet dat je daar over kunt oordelen zonder dat je het in praktijk hebt gezien. Is zo wel makkelijk oordelen waar ik niks aan heb. Dat twee van de tig paarden die ik heb gehad/gereden is puur toeval.

gut gut,,

maar nogmaals, plaats eens een foto.
Ben wel nieuwsgierig wat is de reden dat ze op ijzers staan ?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:02

paarden staan op ijzers omdat ze voor de koets lopen -> dus op de harde weg!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:40

Lijkt me meer dan duidelijk :j :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:32

Ijzers er af halen en vaker bekappen, zelf bijhouden met een vijl en vooral goed afronden en hielen laag houden is hier denk ik echt de oplossing :j

Paard van mijn vriendin (draver), weliswaar al blootsvoets, tikte zichzelf ook steeds aan. Vanaf het moment dat hij anders (meer afronding, lagere hielen) is bekapt en regelmatiger tikt hij zich helemaal niet meer aan (naast dat hij ook ruimer loopt etc. etc.).

Mijn pony loopt ook voor de wagen, blootsvoets, vele kms over de harde weg. Dit is geen enkel probleem. Maar anders zou je kunnen kijken voor hoefschoenen.

Maar als jij je er niet prettig bij voelt om je paard zonder ijzers te houden, moet je dat simpelweg niet doen :) Maar blijf er bij dat dat wél de oplossing voor je probleem zal zijn (in combinatie met anders bekappen dus ;) )

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 12:47

zonder ijzers is geen optie. Ze lopen hun hoeven dan helemaal kapot. Liever zou ik dat natuurlijk wel doen want het scheelt veel in de portomonee. Maar paarden die de hoeven stuk lopen wil ik niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

Ik denk dat het je nog zou verbazen als je paard regelmatig bekapt wordt krijgt hij uiteindelijk een dikkere en sneller groeiende hoefwand. En je zou dus ook nog hoefschoenen kunnen gebruiken als tijdelijke of permanente oplossing. Maar zoals ik aangaf, als jij je daar niet prettig bij voelt, moet je het inderdaad niet doen :)