Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, stuk goedkoper...zeker als het 1+1 actie is)Vesceron schreef:listiglistje schreef:Ik geef ook glucosamine, msm en chondroitine (Gewoon van de kruidvat, stuk goedkoper...zeker als het 1+1 actie is)
Echt waar??![]()
Wat is de naam van het product en hoe bepaal je de hoeveelheid die je geeft?
Vesceron schreef:http://www.soulmate-nutrition.nl/
Hier kun je ook eens kijken, voor de spieren specifiek bij muscle-forte, speciaal voor jonge dieren in opbouw.
Dit zijn ook meer 'veilige' supplementen in tegen stelling tot bv. Myoplast e.d. waar veel suiker en andere troep in zit.
quarterH schreef:het gaat mij niet om een tekort ondersteunen maar om iets extra te geven
carika schreef:quarterH schreef:het gaat mij niet om een tekort ondersteunen maar om iets extra te geven
Als er geen tekort is waarom wat wil je dan extra voeren zonder dat er een overschot ontstaat?
Zo kan je de verhoudingen juist uit balance brengen als je al een "compleet" krachtvoer en goed ruwvoer geeft.
Calcium/Magnesium, Selenium/Vit E etc zijn allemaal spelers die afhankelijk van elkaar zijn en waar je geen voordeel hebt om iets extra te geven als er al voldoende is.
simodi schreef:Een 2-jarige die net wordt ingereden is (nog) geen (top)sporter - als het goed is!
Daar ben je heel rustig mee aan het opbouwen en verlang je geen topprestaties van. Dus is inderdaad de vraag wat je dan precies wilt ondersteunen. Moet herstel sneller gaan dan dat op natuurlijke wijze zou gaan? Wil je snellere spieropbouw?
'Zomaar' ter ondersteuning een supplement geven zou mij te vaag zijn. Als het goed is zou bij een jong gezond paard het lichaam in balans zijn en na normale inspanning die balans ook zelf weer moeten kunnen creëren.
Kun je duidelijker aangeven waarom je een supplement wilt geven, wat je wilt ondersteunen?