Starbreeze schreef:Begrijp ik het goed dat je pony een jaar lang geen zadel op gehad heeft?
Ts?
Waarom heeft de pony een jaar stil gestaan, heb je deze onder het zadel gezien of gehad bij aankoop?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

khalid schreef:een paar tientjes kost alleen al je voorrijkosten hoor! en mijn paard had hetzelfde, niets aan de hand.
khalid schreef:een paar tientjes kost alleen al je voorrijkosten hoor! en mijn paard had hetzelfde, niets aan de hand.
Ianrowan2009 schreef:Er staat mij iets bij dat een pony/paard dat wel eens kan gaan doen in de vorm van weigering... Dus gaan liggen zodat het zadel er niet op kan.
Weet niet of dat oom de rede is van jou pony... Kijk voor de zekerheid even naar z'n rug want schrikken doen we allemaal als dit zo gebeurd!!! Uitsluiten kan geen kwaad.
Succes
Leen schreef:Ianrowan2009 schreef:Er staat mij iets bij dat een pony/paard dat wel eens kan gaan doen in de vorm van weigering... Dus gaan liggen zodat het zadel er niet op kan.
Weet niet of dat oom de rede is van jou pony... Kijk voor de zekerheid even naar z'n rug want schrikken doen we allemaal als dit zo gebeurd!!! Uitsluiten kan geen kwaad.
Succes
Een paard doet niets zomaar, waarschijnlijk ging dat paard liggen omdat het zadel/rug hem pijn deed. Dus niet zomaar weigeren voor werk, maar duidelijk maken dat iets hem pijn doet waarom hij het zadel niet wil. Paarden doen niets om mensen dwars te liggen, zo redeneren ze niet.
Wel kan het zijn dat dit paard ooit pijn had aan de rug/zadel, daarom ging liggen en uiteindelijk geleerd heeft dat als hij gaat liggen hij op de weide mag spelen of in de stal wat lekkers krijgt. Maar dan nog kwam dit gedrag voort uit pijn. Aangezien de pony van TS dit nog nooit eerder deed is dit gewoon een reactie op pijn.
Vat deze reactie niet op als een aanval op jou, zeker niet, maar wel als een verduidelijking dat dit ook niet zomaar was dat het paard ging liggen.
Het was meer dat dit toevallig door mijn hoofd ging en ik het volgens mij wel eens eerder had gezien/gelezen. Maar weet het dus niet zeker...