dikke koker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Re: dikke koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:06

Wat een rotnieuws!
Hopelijk kan de da nog iets voor jullie betekenen!

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:12

Kanker is gewoon een rotziekte....
Verdomme toch....

Hopelijk kan er toch nog wat aan gedaan worden..... :( :( :( :(

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:46

ik heb mijn pony toen hij 26 jaar was ook laten opereren, halve piemel eraf laten halen. Het is gelukkig 4 jaar weggebleven. Nu in januari 2015 kwam het terug en was hij ondertussen 30 jaar. Ik heb hem in laten slapen. Ik mis hem nog elke dag! Het komt denk ik stiekem toch best wel veel voor hoor die penistumoren bij pony's en paarden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:20

Ik heb besloten om hem niet meer te laten opereren, er zitten te veel risico's aan vast en de kans dat het weer terug komt word steeds groter.
De bult lijkt op het moment niet te groeien, hij kan nog goed plassen en ook nog uitschachten, als het zo blijft kan lester nog een tijdje mee (ik hoop nog jaren).

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:36

Nog vergeten te zeggen: mijn 24 jarige ruin ( schimmel) heeft melanomen in zijn koker.
Het is natuurlijk wat anders....maar ik geef rode biet bij, dat zou kankerremmend werken....
Of het echt zo is kan ik niet zeggen....

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 09:30

Ok..... nog nooit van gehoord maar ga kijken of ik daar wat over kan vinden, ik hoorde ook dat wiet kankerremmend zou zijn maar geen idee hoe ik dat zou moeten geven.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:27

Vooral de laatste paragraaf

http://olewo.nl/index.php/olewo-product ... ode-bieten

Ik geef gewoon verse rode biet. Een dikke biet per dag.
Moet wel zeggen. Oregon die melanomen heeft vindt rode bieten geweldig lekker. ( en bv medicijnen ofzo krijg ik hem met niets binnen, hij weet precies dat hij het nodig heeft)
Mijn ander paard krijg ik het niet binnen. Die spuwt het gewoon terug uit. Terwijl dat een echte alles eter is...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:31

Ts, weet je toevallig of het kwaadaardig is?

Ik hoop van harte dat hij nog een tijd pijnvrij mee kan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 10:17

Als het dat al eerst niet was het het nu wel, dat is ook een van de redenen dat ik hem niet meer laat opereren, want het komt steeds sneller terug.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 11:05

Ik heb die vlokken besteld, ik kan het altijd proberen

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 06:50

Hoe gaat het op dit moment met het paard?
Ik hier benieuwd naar omdat ik een paard heb die ook last heeft van tumoren op die plek.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 16:31

Het gaat niet zo best....
Op een gegeven moment ging het zo goed dat ik samen met de DA besloten had om met de buut te stoppen omdat het niet zo best voor de maag om dit langdurig te geven, maar binnen 3 dagen kwam de zwelling om de tumor heen mega terug, ik heb ton de DA gebeld en die is toen geweest en heeft hem een prik gegeven en ik moest weer met de buut beginnen, maar de zwelling vedwijnt niet en er zit nu ook een vochtbuld op zijn buik.
Dus als er iemand een idee heeft om dat op te lossen hoor ik het graag.

avenir2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:50

Wat rot voor je :( Hier hetzelfde verhaal. Afgelopen februari heb ik mijn 21 jarige maatje moeten euthanaseren. Plaveiselcarcinoom. Gelukkig heb ik hem na ontdekken nog ruim een jaar bij me kunnen houden. Het begon met een klein plekje op zijn penistop en een bultje in de koker. Uiteindelijk was zijn hele penis aangevreten en bloedde het heel snel bij elke beweging. Uiteindelijk deed plassen hem pijn, en wilde ik hem verder leed besparen. Het begon ook vreselijk te stinken. Wat bij hem nog redelijk werkte om het te rekken: Veel beweging zodat die koker niet gaat zwellen, veel afspuiten met koud water(ook diep erin) en wassen met betadine of zeepvrije (baby) shampoo. Eens in de zoveeltijd sedeerde ik hem met tranquigel om die hele koker flink te reinigen. Ook smeerde ik hydrocortiderm er op. Dit remt de jeuk en werkt soms(maar een klein beetje) tegen groei van die tumoren. Wat waarschijnlijk niet werkte.. maar ik deed het toch, was hem 2 tabletten paracetamol 500mg geven. Waarschijnlijk veel te lage dosering maar ik had zelf het idee dat hij het er iets beter op deed. Een voordeel voor mij was, dat hij het fijn vond als ik het ging wassen, dus hij ging er helemaal voor staan. Waarsch door de jeuk.

Sterkte deze periode :( :(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:02

Jeuk heeft hij er volgens mij niet aan maar ik ga het binnenkort wel grondig wassen, de DA had hem ook proberen te wassen maar lester vocht zo tegen de sedatie dat hij niet voldoende uitschachte om die te gaan.
Toe de DA weg was, was de spanning weg en heeft hij nog een paar uur liggen slapen :+

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:32

Ik denk ook dat wat gedoseerde beweging kan helpen om het vocht weg te krijgen.

Bij mijn ruin gebruik ik ook wel kastanjegel van Efrata tegen vochtophopingen.
Vooral als hij oedeem aan zijn been heeft.

Gebruik je de rode biet nog? Enig idee of het iets geholpen heeft?

Hoop dat het nog lang stabiel mag blijven en dat de vochtbult weer snel wegtrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 05:08

Wat voor soort cellen zaten er in het originele gezwel? Bij de mijne zou het gaan om vetcellen, waar tijdens de periode van de biopsie ook ontsteking op zat. Paard heeft dit jaar al massa's antibiotica binnen gekregen en toch blijft hij oedeem ontwikkelen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 17:25

Eerlijk gezegt zou ik niet meer weten wat voor cellen dit waren, volgens mij had de DA het toen over een lipoom? Wat naar mijn weten goedaardig is, die heeft de DA weg gehaald, maar na 8 maanden was hij weer terug waaruit is gebleken dat hij dus kwaadaardig is.
Bewegen doe ik zoveel mogenlijk met hem, en na beweging is het wel een stuk geslonken maar nog lang niet weg, verder staat hij overdag buiten in een kudde.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 17:30

Met geslonken bedoel ik trouwens de zwelling er om heen.
Met bieten ben ik even gestopt, of dit geholpen heeft geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:27

barbar schreef:
Eerlijk gezegt zou ik niet meer weten wat voor cellen dit waren, volgens mij had de DA het toen over een lipoom? Wat naar mijn weten goedaardig is, die heeft de DA weg gehaald, maar na 8 maanden was hij weer terug waaruit is gebleken dat hij dus kwaadaardig is.
Bewegen doe ik zoveel mogenlijk met hem, en na beweging is het wel een stuk geslonken maar nog lang niet weg, verder staat hij overdag buiten in een kudde.

Hé jasses, bij de mijne is het dus ook een lipoom, wat niet weggenomen moest worden, vandaar dus enkel die biopsie. Maar nu snap ik ineens wel waarom ze toen zeiden dat er alsnog iets kwaadaardig onder kon zitten. :(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 12:11

Ik heb vanmorgen lester in laten slapen. Zijn lichaam was op en hij wilde nu niet meer overeind komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:16

och jee...wat erg!Heel veel sterkte!

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:47

Wat erg...heel veel sterkte gewenst !
Je hebt alles gedaan wat je kon...hou de mooie momenten in gedachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:54

Hier krijg ik het dus wel even benauwd van, gezien de gelijkenissen tussen jou paard en de mijne. Jeezes meid, ik vind het zo erg voor je! Heb je uiteindelijk nog een diagnose gekregen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:05

Gecondoleerd.Ik leef met jullie mee. Jehebt voor hem gedaan wat je kon! :(:)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 13:47

Niet meer dan ik al wist, een kwaadaardige tumor.
Ik zou als jou was iig zolang het goed gaat de lipoom niet weg laten halen, en als het wel moet zo veel mogenlijk weg laten halen zodat er geen onrustige cellen achter blijven, de DA die lester toen geopereerd heeft heeft dat ook gedaan, meer kon er helaas niet weg en het is dus te weinig geweest.