Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hier hetzelfde verhaal. Afgelopen februari heb ik mijn 21 jarige maatje moeten euthanaseren. Plaveiselcarcinoom. Gelukkig heb ik hem na ontdekken nog ruim een jaar bij me kunnen houden. Het begon met een klein plekje op zijn penistop en een bultje in de koker. Uiteindelijk was zijn hele penis aangevreten en bloedde het heel snel bij elke beweging. Uiteindelijk deed plassen hem pijn, en wilde ik hem verder leed besparen. Het begon ook vreselijk te stinken. Wat bij hem nog redelijk werkte om het te rekken: Veel beweging zodat die koker niet gaat zwellen, veel afspuiten met koud water(ook diep erin) en wassen met betadine of zeepvrije (baby) shampoo. Eens in de zoveeltijd sedeerde ik hem met tranquigel om die hele koker flink te reinigen. Ook smeerde ik hydrocortiderm er op. Dit remt de jeuk en werkt soms(maar een klein beetje) tegen groei van die tumoren. Wat waarschijnlijk niet werkte.. maar ik deed het toch, was hem 2 tabletten paracetamol 500mg geven. Waarschijnlijk veel te lage dosering maar ik had zelf het idee dat hij het er iets beter op deed. Een voordeel voor mij was, dat hij het fijn vond als ik het ging wassen, dus hij ging er helemaal voor staan. Waarsch door de jeuk.
barbar schreef:Eerlijk gezegt zou ik niet meer weten wat voor cellen dit waren, volgens mij had de DA het toen over een lipoom? Wat naar mijn weten goedaardig is, die heeft de DA weg gehaald, maar na 8 maanden was hij weer terug waaruit is gebleken dat hij dus kwaadaardig is.
Bewegen doe ik zoveel mogenlijk met hem, en na beweging is het wel een stuk geslonken maar nog lang niet weg, verder staat hij overdag buiten in een kudde.