Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Netam89 schreef:Cushing kan het inderdaad zijn. Echter zou ik dan wel stoppen om kolen te voeren, dit komt niet ten goede hiervan.

sylva schreef:Andijvie is geen koolsoort.
Wat zijn sommige reacties toch doelloos en aanvallend. Ik vind er absoluut niks raars aan wat TS doet. Wellicht is er momenteel wel een verkeerde samenwerking aan de gang en het ene het andere uitschakelt. Als ik mijn zak voer erbij pak, krijg ik heel veel dezelfde ingrediënten terug te zien.
TS; ik heb hier een chronisch bevangene staan met tevens afvoer problemen in de lever. Deze krijgt voer van het Britse merk Dodson & Horrel. Hier zitten in een juiste verhouding allerlei kruiden in verwerkt (welke jij ook geeft) en is er sprake van een lage persgraad. Calcium, koper, selenium e.d. zitten er ook uiteraard in verwerkt. Daarnaast geef ik van de paardendrogist ex-laminites. Deze ondersteunt de lever ter uitscheiding van afvalstoffen. Ook op natuurlijke basis, maar dierenartsen verkopen het tevens ook. Wilg is ook een goede om afvalstoffen kwijt raken.
Een goed bloedonderzoek om te starten lijkt me iig slim. Daarna denk ik idd ook aan leverbot of toch een nasleep van de HB in de vorm van Cushing. Goed dat de pony nu niet meer zo staat als bij de vorige eigenaar.
Heel veel succes morgen. Ben benieuwd hoe het afloopt met de pony
De pony is al lang niet meer bevangen, ik heb haar vorig jaar inderdaad op hooi + liksteen gezet. De bevangenheid was minimaal, waardoor ik van de winter weer wat krachtvoer ben gaan geven. Sinds begin mei krijgt ze Vitalbix. Daarna ben ik haar andere aanvullingen gaan geven. Koper schreef:sylva schreef:Andijvie is geen koolsoort.
Wat zijn sommige reacties toch doelloos en aanvallend. Ik vind er absoluut niks raars aan wat TS doet. Wellicht is er momenteel wel een verkeerde samenwerking aan de gang en het ene het andere uitschakelt. Als ik mijn zak voer erbij pak, krijg ik heel veel dezelfde ingrediënten terug te zien.
TS; ik heb hier een chronisch bevangene staan met tevens afvoer problemen in de lever. Deze krijgt voer van het Britse merk Dodson & Horrel. Hier zitten in een juiste verhouding allerlei kruiden in verwerkt (welke jij ook geeft) en is er sprake van een lage persgraad. Calcium, koper, selenium e.d. zitten er ook uiteraard in verwerkt. Daarnaast geef ik van de paardendrogist ex-laminites. Deze ondersteunt de lever ter uitscheiding van afvalstoffen. Ook op natuurlijke basis, maar dierenartsen verkopen het tevens ook. Wilg is ook een goede om afvalstoffen kwijt raken.
Een goed bloedonderzoek om te starten lijkt me iig slim. Daarna denk ik idd ook aan leverbot of toch een nasleep van de HB in de vorm van Cushing. Goed dat de pony nu niet meer zo staat als bij de vorige eigenaar.
Heel veel succes morgen. Ben benieuwd hoe het afloopt met de pony
Dank je wel voor het meedenkenDe pony is al lang niet meer bevangen, ik heb haar vorig jaar inderdaad op hooi + liksteen gezet. De bevangenheid was minimaal, waardoor ik van de winter weer wat krachtvoer ben gaan geven. Sinds begin mei krijgt ze Vitalbix. Daarna ben ik haar andere aanvullingen gaan geven.
Met mijn ruin, die leverproblemen heeft gehad, gaat het super. Hij is onder andere veel minder gefixeerd op gras, wat me logisch lijkt met de diversiteit aan voer die hij krijgt. Hij krijgt (nagenoeg) het zelfde dieet als de merrie. Daarom zit het me dwars dat die pony niet beter opknapt. Ik ben benieuwd wat er morgen uit gaat komen.
linnie050 schreef:vrouwke schreef:Kool lijkt me ook niet echt goed voor een pony.
Waarom geef je zeewier? Waar is dat voor?
http://www.paardendrogist.nl/advies/6182/zeewier
maralyn schreef:Als er een verzwakte lever aanwezig is... waarom geef je dan paardenbloem.
Paardenbloemen kunnen namelijk een averechts effect hebben op de lever áls deze al niet goed werkt.
Waarom niet back to basic en een voer analyse laten doen?
...
Koper schreef:Wat zou de toegevoegde waarde van een voeranalyse zijn? Temeer daar ik helemaal niet die kant op denk.
maralyn schreef:Goed ruwvoer is de basis.
ohjajoh6 schreef:Dan begrijp ik het nut van dit hele topic eigenlijk niet: je bent zelf overtuigd van leverproblemen, dan is toch het eerste wat je doet kijken naar wat er allemaal ingaat?
Om vervolgens voor bijna elke goed bedoeld advies je neus op te trekken?
Want je reageert niet op het paardenbloem verhaal of het mariadistelzaad idee. Kweet niet of je kraan of grondwater geeft maar bij het laatste kan het ijzer gehalte wel eens veel te hoog zijn, wat zich ook in de lever opslaat met alle gevolgen van dien.
Verder wens ik je veel succes ermee.
ohjajoh6 schreef:Dan begrijp ik het nut van dit hele topic eigenlijk niet: je bent zelf overtuigd van leverproblemen, dan is toch het eerste wat je doet kijken naar wat er allemaal ingaat?
Om vervolgens voor bijna elke goed bedoeld advies je neus op te trekken?
Want je reageert niet op het paardenbloem verhaal of het mariadistelzaad idee. Kweet niet of je kraan of grondwater geeft maar bij het laatste kan het ijzer gehalte wel eens veel te hoog zijn, wat zich ook in de lever opslaat met alle gevolgen van dien.
Verder wens ik je veel succes ermee.