Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Damelza schreef:Peelie schreef:Hier heb ik mijn merrie eerst 6 maanden op het land gehad. De peesblesure was zo enorm acuut nog, na 6 maamden dat ik de DA nogmaals heb gecontact. Hij was enorm verbaast dat het nog zo heftig was.
Zodoende hebben we toen gekozen voor drukverband (oppervlakkige buigpees 1/3 door) en stalrust. Toen ging het in een klap veel beter.
Weiland rust is dus niet altijd beter.
Liep jouw paard ook kreupel?
Duidelijke oorzaak met als gevolg - gat in pees min. 9 maanden hersteltijd en niet zeker wat we uiteindelijk weer kunnen.
BravoT schreef:Update van de peesblessure ( 50 % ) met stamceltherapie en gewoon buiten lopen overdag op een groot stuk land waar hij ook uit zijn dak kan gaan en ook weleens doet.
We zijn gisteren voor scan geweest en het ziet er goed uit, het gat is dicht en heeft ook al stukjes structuur alleen nog niet overal, dus nog 2 maanden lekker buiten laten lopen zoals we deden en dan nog een keer scannen en zoals het nu lijkt mag ie dan weer voorzichtig wat doen, maar voor de zekerheid toch eerst nog Ff een scan.