Betadine scrub/shampoo vervanger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Betadine scrub/shampoo vervanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:12

Ben ik even blij dat ik zo'n grote jerrycan heb.. :)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:17

Anya schreef:

Straks komt iedereen bij jou wat ophalen :+ :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:21

Geloof dat betadine shampoo nu als geneesmiddel word gezien en daarvoor moet nog het een en ander juist geregistreerd worden voordat het weer op de markt gebracht mag worden.

Heb helaas geen vervanger voor je, gebruik het zelf nooit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 08:25

Er zullen echt nog wel winkels zijn die het nog hebben, maar wij zijn in Ermelo en Harderwijk al overal binnen geweest.
Apotheek kan niet leveren en zelfs die hibiscrub eventjes niet.

Raar dat Betadine opeens een probleem is, waar je nog wel alle andere wondverzorging zo kan krijgen.

De Betadine zalf en oplossing zijn dan toch ook geneesmiddelen?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:34

Ik was een tijd geleden ook verbaasd dat zelfs de apotheek me niet lon helpen....
Deze en de dierenarts adviseerde gewone oplossing en PH neutrale shampo. Dit mengen en je hebt "Betadine shampoo"
Dit doe ik nu, t is even knudde....maar t werkt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:01

Zoals ik eerder al meldde hier: gewoon je Da/ kliniek vragen. Die hebben als het goed is nog bergen staan ( wordt nl gebruikt voor ontsmetting bij operaties)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:36

Punz schreef:
Zoals ik eerder al meldde hier: gewoon je Da/ kliniek vragen. Die hebben als het goed is nog bergen staan ( wordt nl gebruikt voor ontsmetting bij operaties)

Inderdaad, mensen lezen eroverheen denk ik.

Bij de dierenarts is zoals ik eerder heb vermeld, gewoon te verkrijgen.
Voornamelijk in Literflessen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:38

_lotteeee schreef:
Anya schreef:

Straks komt iedereen bij jou wat ophalen :+ :')

Ik heb het zelf nodig. Wiz heeft helaas zomermok.. huid is verbrand door de zon.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:53

Poeh ben blij dat ik een voorraad heb.

TS waar heb je het voor nodig echt desinfecterend wassen of wat anders?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:53

Ik had de kliniek al gebeld en wachtte op telefoon terug. Zij hebben het inderdaad nog en het staat klaar. Moest ook wat anders hebben, dus gelukkig hebben zij het.

Ben wel benieuwd wat de reden is en of het weer terug gaat komen. Als ze moeilijk gaan doen om eeuwen oude Betadine/jodium kun je wel meer uit de schappen halen.

Maar goed, wij hebben het straks, dus voorlopig gered!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:59

Ik was vorige week bij de drogist om ook shampoo/scrub te halen maar ik zag het inderdaad ook al nergens!
Ik heb toen dettol oplossing meegenomen en wondspray van dettol.
De oplossing kun je aanlengen met water en dan wassen en de spray is kant en klaar.
Heb dat maar gebruikt en ziet er inmiddels ook allemaal schoon uit dus nu staat dat voorlopig in mn voorraadkastje.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:35

Fijn dat de aangedragen oplossing (via de da) dus ook voor jou werkt!!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:57

Vervelend dat de betadine scrub zo lastig te krijgen is. Ik heb net een site gevonden waar de 120ml nog wel op voorraad is (hoop dat dat klopt..) dus gelijk besteld.
Heb nog een laatste beetje staan maar is dik een jaar over de datum. Jullie een idee of dat kwaad kan? Op Betadine.nl staat zelfs dat je het maar een jaar na openen van de verpakking mag gebruiken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:10

kan geen kwaad hoor

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:15

Hibiscrub om te wassen en Hacdil als gewone wondontsmetting (zelfde werkzame stof). Werkt veel properder dan isobetadine.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 23:24

Veearts had het samen met de medicatie klaar gezet en we hebben nu een fles scrub van 500ml, dus kunnen even voort.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:21

fijn!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:32

Je hebt in plaats van de betadine scrub ook de betadine bokker, maar die zijn denk ik niet in Ermelo verkrijgbaar :+

Dettol is een prima alternatief en gemakkelijk verkrijgbaar bij de apotheek.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:02

Moet paard lief maar net tegen dettol kunnen. Ik heb er dus eentje die daar niet tegen kan en betadine scrub wel. Gelukkig DA dicht bij, zal wat inslaan. 'T is bijna op.

Gaat zeker de zelfde kant op als de hertzhoornolie? Zou ook weer terug komen in de schappen. Zulk perfect spul tegen hout knagen, moet nu chemische zooi nemen daar tegen. ^)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:20

Ik durfde ook niet zomaar op wondjes te wassen met Dettol. En ik ben gewoon antiek aan het worden en gewend aan Betadine. Zou alleen heel graag willen weten wat het probleem is, maar meer dan niet leverbaar krijg je er niet uit.

Ik druppel prednison in mn ogen en in Mei was die ook niet leverbaar. Nu moest ik nieuw hebben en was prednison er wel weer??

Hahaha, Betadine, zal ik jou op de wondjes smeren en daarna goed uitspoelen?? Maar denk sowieso dat het in Belgie anders is. Zo dichtbij, spreken zelfde taal zo ongeveer, maar toch zooooooooo anders alles. Echt 1 Europa :)

Aikon, de hertshoornolie kun je in de ruitersport zaak apart in een klein flesje kopen. Het mag niet in de anti vliegen rommel zitten, wat geloof ik ook niet meer zo mag heten??? Maar je mag wel een anti vliegenspul kopen en zelf mengen met zo een klein flesjes hertshoornolie.
Overigens heeft MTG van Shapley's wel een vergelijkbare geur. Werkt goed tegen beestjes ook en misschien ook tegen hout knagen????

Jaren terug was er gedoe met Citronelle, dus het blijft steeds weer terug komen. Ik vind met veel producten wel een beetje mosterd na de maaltijd. Betadine bestaat al eeuwen volgens mij.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:45

Hier is het echt bij iedere apotheek te verkrijgen die betadine shampoo. Ik wil je best een flesje opsturen als je wil.
Hij is ook online verkrijgbaar hier http://optiphar.com/online-kopen/iso-be ... wwodNL0M_A

Dettol bestaat in meerdere varianten. Je hebt het wasproduct en het ontsmettende product ervan. Voor de huid heb je dus zeker en vast het laatste nodig. Het is te koop bij kruidvat en zuiniger als betadine doordat je het met water moet verdunnen.
https://www.kruidvat.nl/dettol-ontsmett ... el/p/21592

Ik gebruik ook wel liever isobetadine, maar als ik geen meer heb gebruik ik gewoon de dettol in de plaats met hetzelfde resultaat.

Neeee ts je mag me niet op de wondjes van je paard gooien en mij ook niet uitspoelen :oo

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:19

Ik zal aan je denken. We hebben nu 500ml scrub, dus best veel voorlopig. Onze lieve bejaarde merrie heeft wat kleine wondjes en been was wat opgezet. Nu is ze een kei in wondjes, dus we wassen haar wel vaker met Betadine. Het is zoooooooo een doos.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:43

Superpony die kleine flesjes hertshoornolie zijn geen doen om een halve stal mee in te smeren tegen knaag grage pony's. Heb dat spul altijd per liter gekocht.

En wassen met groene biotex. Zou dat iet kunnen? Dat gebuikte ik bij wonden/tjes laag aan de benen, al dan niet met een been in een emmer om te weken.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:17

RivellaLight schreef:
Ik heb net een site gevonden waar de 120ml nog wel op voorraad is (hoop dat dat klopt..) dus gelijk besteld.

De bestelling is net bezorgd. Jawel incl. de drie flesjes Betadine scrub :D
(houdbaarheidsdatum juli 2016)
Ik heb weer een voorraadje! Yeah!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 14:02

aikon schreef:
Superpony die kleine flesjes hertshoornolie zijn geen doen om een halve stal mee in te smeren tegen knaag grage pony's. Heb dat spul altijd per liter gekocht.

En wassen met groene biotex. Zou dat iet kunnen? Dat gebuikte ik bij wonden/tjes laag aan de benen, al dan niet met een been in een emmer om te weken.

Ik vind de MTG van Shapley's wel zelfde geur hebben. Houdt ook beestjes weg, maar koop je normaal voor de huid. Ik ben thuis, maar volgens mij zit er een liter in voor 24,95. Doorgaans te koop bij westernshops of te bestellen daar.

Biotex had ik niet aan gedacht, omdat ik daar meestal mee week en de Betadine kun je goed plaatselijk smeren en masseren.

We hebben nu 500ml en daar doen we gelukkig best lang mee.

Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met Betadine in de winkels.