Straal van de hoef erg brokkelig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:56

Ik heb net een andere Smid. Laat hem nog wel een keer komen en dan kijk ik wel even hoe het er dan uitziet. Anders kan ik dan altijd nog switchen van Smid. Ik doe hem namelijk eerder te snel naar de smid dan Dat ik er mee wacht hoor. Wil geen problemen met hoeven etc

Blondie02

Re: Straal van de hoef erg brokkelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:58

Je geloofd 2 week geleden niet? Hij is toch echt 2 week geleden bekapt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 21:59

Je hebt een behoorlijk oud topic heropend. :) Als je paard er niet kreupel op loopt dan zou je nog wel kunnen rijden, maar deze hoeven hebben inderdaad wel verzorging nodig. Stinken de hoeven ook? Want zo'n geul in de straal wordt vaak veroorzaakt door rotstraal en het is wel verstandig dit aan te pakken voordat het echt problemen geeft. Zeker als je hier zelf geen ervaring mee hebt is het verstandig om hier inderdaad versnelt een hoefsmid naar te laten kijken. Die kan de aangetaste delen verwijderen. Daarnaast zul je de hoeven dan dagelijks moeten reinigen en ontsmetten met iets dat bacteriën dood. (rotstraal wordt veroorzaakt door bacteriën) en zul je moeten kijken wat de oorzaak is zodat je dit voortaan kunt voorkomen. Had je paard deze geul al in de straal toen de smid geweest is, of is dit iets wat onlangs is ontstaan? Normaal zou een smid je hierop namelijk wel moeten attenderen en vertellen hoe je dit kunt behandelen.
Laatst bijgewerkt door journee op 08-05-25 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Blondie02

Re: Straal van de hoef erg brokkelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:01

Heb de hoefsmid natuurlijk direct weer geapt en komt binnenkort weer langs alle andere hoeven zien er nog top uit dus het is alleen deze.

Nee de hoef stinkt verder niet.

Sorry voor de oude topic wist niet hoe ik een nieuwe moest openen

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:09

Blondie02 schreef:
Heb de hoefsmid natuurlijk direct weer geapt en komt binnenkort weer langs alle andere hoeven zien er nog top uit dus het is alleen deze.

Nee de hoef stinkt verder niet.

Sorry voor de oude topic wist niet hoe ik een nieuwe moest openen

Okee, bij rotstraal zou de straal zeker dieper in zo'n geul zacht zijn en dat ruik je normaal wel. Verstandig om in elk geval de smid even mee te laten kijken wat er precies aan de hand is.