Shetlander krijgt te weinig aan vitamine ect (?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ynid1

Re: Shetlander krijgt te weinig aan vitamine ect (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:17

Ik geef een halve zomerkoek van pavo iedere dag. Vinden ze heerlijk en dit is een goed aanvulling op het gras wat ze overdag eten. Ook heb ik een liksteen in het weiland liggen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:36

ynid1 schreef:
Ik geef een halve zomerkoek van pavo iedere dag. Vinden ze heerlijk en dit is een goed aanvulling op het gras wat ze overdag eten. Ook heb ik een liksteen in het weiland liggen.

ik begreep dat deze toch aardig vol met suiker zitten?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:38

Klopt. Iets van 30 procent zo uit mn hoofd...

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:12

Ik dacht altijd dat onze paarden (ijslanders) ook altijd wel voldoende vitaminen binnen kregen met gras, hooi/kuil en af en toe brok/muesli, maar dit bleek toch niet helemaal het geval. Dus goed plan om hier eens wat mee te proberen! Metazoa is een goed voorbeeld, veel positieve verhalen over gehoord.

De laatste foto in je profiel, wat schattig!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:13

DuckyMjöll schreef:
Ik dacht altijd dat onze paarden (ijslanders) ook altijd wel voldoende vitaminen binnen kregen met gras, hooi/kuil en af en toe brok/muesli, maar dit bleek toch niet helemaal het geval. Dus goed plan om hier eens wat mee te proberen! Metazoa is een goed voorbeeld, veel positieve verhalen over gehoord.

Spoiler:
goed dat je het zegt die moest ik nog aanpassen! :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:17

Ik zou een shet niet zo snel Pavo Summerfit geven. Ik hoor te veel shetten die zonder zomereczeem toch gaan jeuken als ze dat krijgen.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:12

Sinds het voorjaar heb ik mijn shets op metezoa staan. (fok al 15 jaar shetlanders) en ben er erg over te spreken! Voerde mijn fokmerries altijd basisbrok bij het gehele jaar door en de veulens/jaarlingen veulenbrok. Ze moeten even wennen aan de smaak omdat er geen suikers in zitten , uitsluitend vitaminen en mineralen. Je moet ze in 2 weken omwennen.
Ze glimmen/zitten goed in hun vacht, zijn goed in conditie en alles in 1 keer dekken drachtig dit jaar! Ik heb voor dit voer gekozen omdat er geen granen en suikers inzitten. Zomers staat alles 24/7 op de wei (fokmerries met veulens en jaarlingen vol in het gras) en in de winter loopt alles overdag buiten en 's nachts op stal met onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer. Bijkomend voordeel is dat je maar heel weinig hoeft te voeren zodat het in verhouding niet duurder is dan een gewone brok , 50gr/100kg.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:17

DuckyMjöll schreef:

Hoe ben je daar achtrr gekomen...?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 08:13

Ik heb 4 kg metezoa bested, Ben benieuwd of ik met de tijd verschil ga zien

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:15

Ojajoh schreef:
ynid1 schreef:

ik begreep dat deze toch aardig vol met suiker zitten?

Ik heb niet gemerkt dat ze last van iets hebben. Vorig jaar gaf ik beide shets ook ieder dag een halve zomerkoek. Ze zien er prima uit en vinden het lekker.