Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cemlys schreef:Graas masker heb ik ook al aan gedacht maar deze houdt al geen halster aan in de weiiets met weinig oor en welshtruukje
KingYasFenn schreef:hoezo kreeg ze dat al?
als je eerst zei 'ik zal sws rustig aan wat grondwerk gaan doen'
want als je haar inderdaad al longeert etc. en ze blijft nog dik..
dan moet er inderdaad als hoofdzaak misschien wat aan de voeding gedaan worden.
want ik roep altijd 'liever meer bewegen, als minder eten'
maar dat geldt natuurlijk niet voor een 2,5jarige die al veel beweegt..
flavlip schreef:Ik vind dat je het al heel goed doet. Wanneer de pony wel wat braver is met wandelen durf je het misschien wel aan met verzorgsters? Ik snap ook zeker dat je haar op het gras wilt houden. Op deze manier heeft het gewoon tijd nodig. Zolang ze zichzelf blijft, langzaam maar zeker afvalt, goed blijft bewegen enz zou ik gewoon op deze manier verder gaan. Je wilt zo'n jong ding ook niet overbelasten. Goed in de gaten houden (ivm hoefbevangenheid) en zo doorgaan. En over een maand een update foto plaatsen
Matheno schreef:Mijn fjord had ook serieuze gewichtsproblemen. Hij kreeg afgemeten hooi en geen weidegang, daarbij kwam ook dat hij niet gereden kan worden.
Eigenlijk sinds ik verhuisd ben naar een paddock paradise en mijn paard onbeperkt grofstengelig hooi krijgt en zelfs weidegang (graszaad van bioron is er gezaaid) valt hij af. Hij krijgt eenmaal per dag wat vitaminebrok.
geerke schreef:oei,die is echt moddervet....als je pech hebt is ze al IR.
vanspeijk schreef:Wat betekent IR?
Moeten we alle dikke mensen ook maar verbieden kinderen te krijgen XD