Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mingming schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
@Gulpje, is het wel goed gekomen met jouw paard?
@Babootje, ik weet niet of ze kreupel was toen we haar kochten. We hebben haar niet laten keuren bij aankoop, we hebben haar namelijk gekocht toen de eigenaar onverwachts overleed, het was toen of wij of de slacht. Toch kan ik het me haast niet voorstellen dat ze al kreupel was, aangezien ze later wel enkele keren is gecheckt door een dierenarts, die ook heeft gekeken hoe ze liep en die heeft toen nooit iets gezegd over onregelmatigheid.
Edit: @ Joolien, Dankje, toch denk ik dat ik wel even met haar kreupelheid heb gereden, want ik merkte het pas toen ze begon te staken, aangezien je echt nauwelijks iets aan haar zag. Pas op een kleine volte op het harde zie je hoe lastig ze loopt. Ik kijk nu wel veel kritischer naar haar benen, dus het valt me nu wel op als ze net iets anders loopt dan gisteren.
Citaat:diagnose hko, speciaal beslag viel er alleen nog maar af en advies was inslapen omdat de hielen te ver ondergeschoven waren en de voet te plat om te redden. Ijzers eraf en het resultaat 4 maanden later
mingming schreef:@Cowgirl, dankjewel
@Arabesk, alvast bedankt voor de foto's. Wat ik niet heb vermeld is dat Beauty altijd zonder ijzers heeft gestaan, ze is pas sinds de diagnose op ijzers gegaan op aanraden van dierenarts en hoefsmid
mingming schreef:@Arabesk, dankjewel voor de uitgebreide reacties. Echter kan ze niet zonder de ijzers, omdat het verbeende kraakbeen niet meer weg kan.
Citaat:Normaal heeft ze een zooltje eronder, en tussen het zooltje en haar hoef zit dan een soort spul, ik vind het op kneedgum lijken (ik zou niet weten hoe het heet). Ik kan er dinsdag even een foto van maken, want dan krijgt ze die weer.
mingming schreef:Mijn laatste post kruiste jouw post over haar straal, dus die had ik even gemist, sorry. Haar straal zag er al zo uit voordat ze hoefijzers kreeg, dus dat zou dan toch niet daaraan kunnen liggen..
mingming schreef:De zooltjes hielpen juist erg goed. De dierenarts was toen verbaasd dat ze zo snel opknapte. Echter is het sinds kort dus slechter aan het gaan en vooral gewoon hoe ze is. Ik merk aan haar dat ze er allemaal geen zin meer in heeft.
Ze glijdt trouwens niet door. Daar heeft de dierenarts afgelopen dinsdag extra opgelet, omdat hij verwachtte dat ze dat wel zou doen. Dat vond hij dan wel weer positief.
Ik weet niet of ik het wil proberen. Ik ga in elk geval dinsdag het gewoon door mijn smid laten doen. Stel ze komt er boven op (en dan via de manier waarop ik nu bezig ben) dan zal ze hoe dan ook nooit meer op de wei mogen zei de dierenarts.
Ik vind het heel lief van je dat je al deze tips geeft, echter komt er sinds de afgelopen weken zo veel op me af, dat ik even niet meer zo goed weet wat ik wel en niet moet doen.
Arabesk schreef:En hier nog een verhaal van een bokker, zeer recent, die ook echt met enorme sprongen vooruit gaat:
[BEH] Ervaring van ijzers, zolen en siliconen af halen?
IJzers en zooltjes zijn er nu af, wordt natuurlijk bekapt en de voeten zien er al echt veel beter uit. De moeite waard om even helemaal door te lezen.
Ook deze hoeven herstelden zich verbazingwekkend snel!
Wat een verschil als je de OP foto's erbij pakt:
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Als je paard niet of nauwelijks bekapt is bij de vorige eigenaar, zijn de steunsels heel lang geworden, die drukken de hoef dan uit elkaar en zorgen er voor dat de straal samengeknepen wordt.... ellende op ellende.