ladypaard schreef:Hier heeft de dierenarts precies hetzelfde gezegd. Sommige paarden hebben er last van met rijden en andere niet. Dus ze hoeven niet persé te worden verwijderd.
Ik heb ze wel laten verwijderen, omdat ze nu toch in de mond bezig waren, en paard op dat moment nog geen bit in had gehad (en dus ook niet wist of ze er last van zou hebben of niet) .
Wist daarvoor trouwens ook niet, dat niet alle paarden wolfstandjes kregen
Vind dat persoonlijk jammer, dat eruit halen omdat misschien....
Natuurlijk geven tanden die doorkomen wat last, daarom ben ik ook een groot voorstander van het bitloos inrijden van jonge paarden. Daarna als het gewone rijden bevestigt is, er balans is, er begrip is engeen strubbelingen door externe factoren (zoals dat doorkomen/wisselen van tanden) pas het bit introduceren.
Waarom iets dat gezond is verwijderen alleen maar omdat wij perse willen dat het zo makkelijk mogelijk is voor ons, dat terwijl er tal van andere mogelijkheden bestaan?
Tanden trekken is geen prettige bezigheid, heb zelf het ongeluk gehad dat ik hier en daar wat kiezen moet missen. Dat is geen prettig gevoel de eerste dagen. Waarom dat doen als er andere (tijdelijke) oplossingen zijn om daarna pas te kijken of het noodzakelijk is of niet?
Change3x schreef:Eruit laten halen, als ze op het plek van het bit zitten is het pijnlijk. Dat ze er geen last van hebben is vrijwel onmogelijk, ze zijn misschien aan de pijn gewend maar het is algemeen bekend dat wolfstanden niet prettig zijn (als er een bit op ligt).
Echt onzin.
Mijn eerste haf heeft er echt geen last van. Ik kan er geen heel dik bit in leggen omdat er minder ruimte is, maar hij heeft er geen enkele last van.
Alleen last als ik perse een dik bit zou willen, alle last die hij zou kunnen hebben komt omdat ik me niet zou aanpassen aan hem. Bitloos heeft hij er nooit een centje pijn van, met een wat dunner bit ook niet.
Dit gaat dus puur omdat wij als mensen perse iets willen, een bit of dik bit. Daarvoor trekken we maar kiezen, ook al zijn ze gezond en goed geworteld.