dianalamboo schreef:Jullie hebben ervaring in gevoelige zolen. Onze haf loopt zeer gevoelig op het harde,
alle oneffenheden voelt ze. De zool is te dun. Hoe word die weer v normale dikte? Er is gezegd op ijzers zetten als ze zo gevoelig blijft maar jullie kunnen het ook zonder ijzers
Haha ik zou het ook gewoon proberen zonder ijzers, ik weet niet of je nog wel rijd?
Dat is wel lastig, dan zou ik ook hoefschoenen kopen.
rumay schreef:Ook mijn paard heeft HKO fase 3 beide voorbenen en dit is gekomen zeer waarschijnlijk combi verkeerd bekappen en verkeerd rijden.
In Wassenaar me toch over laten halen om hem op speciaal beslag te zetten maar eigenlijk ging hij alleen maar beroerder lopen en zelf besloten de ijzers eraf te halen, laten bekappen door Klaas Feuth en sindsdien gelukkig weer op blote voeten, en een andere smid genomen.
Nu ruim 2 jaar later nog steeds happy op blote voeten en door rijden aan te passen geen pas kreupel meer en als hij pijn heeft wil hij niet lopen en dat wil hij nu wel.
Dus beste beslissing ooit om de ijzers (gelukkig maar 2 maanden eronder gezeten) eraf te halen en weer lekker op blote voeten en een goed smid die bekapt net zoals Arabesk heeft uitgelegd.
Wat super goed van jullie! Ik ga als mijn Hoefsmid komt het hier over hebben wat Arabesk heeft genoemd!
__Nicky schreef:Ik de mijne ook van speciaal beslag af gehaald, beste keuze ooit! Ook ik heb tussentijds foto's gemaakt en ben echt verbaasd hoe snel de hoeven zijn veranderd!
[BEH] Ervaring van ijzers, zolen en siliconen af halen?
Wat goed!!
Mijn pony loopt ook al elke dag beter.
Ik moet wel elke dag even de hoeven uit krabben, als er klei in zit drukt dat en dat doet wel zeer.