de beruchte zwilwratten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:40

Dieselpaard schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dat doen ze dus wel degelijk. :)
Natuurlijk niet helemaal plat, maar bij smalle paarden worden vaak de zwilwratten niet zo lang, omdat de benen dichter bij elkaar staan.

Dit vind ik wel een beetje een vreemde opmerking. Mijn paard is smal gebouwd, maar zijn zwilwratten zijn niet zo klein 'omdat de benen dichter bij elkaar staan'. Mijn hoefsmid heeft er nog nooit wat aan hoeven doen...ze lijken gewoon helemaal niet te groeien. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat ze er niet 'afschuren'.

Joehoe, dit is inmiddels aan alle kanten bekeken en besproken in het topic

ilaan

Re: de beruchte zwilwratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:11

mrie schreef:
Dieselpaard schreef:

Dit vind ik wel een beetje een vreemde opmerking. Mijn paard is smal gebouwd, maar zijn zwilwratten zijn niet zo klein 'omdat de benen dichter bij elkaar staan'. Mijn hoefsmid heeft er nog nooit wat aan hoeven doen...ze lijken gewoon helemaal niet te groeien. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat ze er niet 'afschuren'.

Joehoe, dit is inmiddels aan alle kanten bekeken en besproken in het topic

En gelukkig is iedereen vrij om te reageren op de berichten waarop zij willen reageren :)

Ontopic
Er wordt inderdaad wel gezegd dat dit overblijfselen zijn van de vroegere tenen. Meestal haalt de hoefsmid ze er even af tijdens het bekappen.
Het is wel rasgebonden qua grootte. Bij het enige ras groeien ze harder als bij het andere ras. Mijn paard (arabier) groeien ze nauwelijks (en nee ze heeft niet zulke kromme benen dat ze afschuren tegen elkaar :'))

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:18

Bij mijn paard, een koudbloed pulk ik het er altijd af en ze zijn gewoon zacht. Af en hoe bijhouden volstaat prima. Hij heeft best grote zwilwratten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:19

ik pulk er zelf aan. bij mijn paard zijn ze dus ook bijna niet te zien, eens in de maand haal ik alles weg, vind ze lelijk :P