Knie op slot, pees doorhalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 09:45

kimmie1 schreef:
Linnie050 je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat hij nu los was en regelmatig op slot slaat.

Voor nu als je iets wilt proberen zou ik er een goede osteopaat of iets bij halen want reken maar dat de lenden spieren verkrampt zijn door de gedwongen houding waarin ze nu zitten.

Haha klopt. Hij is in de tijd dat ze hier staat, nooit los geweest :(.

Hmm.. Ik weet niet of mn nicht dat wil. Volgensmij gaat ze deze of volgende week weg..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:48

De moeder van mijn ruin had ook steeds een knie op slot. Zij is uiteindelijk ingeslapen omdat ze een beenbreuk had opgelopen. Was wel te herstellen maar ze zag ook af van haar extreme ZE en die knie. Ze zou ook niet meer bereden kunnen worden.

xPearl

Re: Knie op slot, pees doorhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:26

Nouja. Er word verder niks aan gedaan. Kreeg net een appje dat ze weg is.. Naar iemand anders, en daar gaat ze nu t land op..
Dus ik vind t wel .. ....

Dus wat er verder gaat gebeuren.. Geeen idee.

Maar om deze knapperd ging het;
Afbeelding
Afbeelding

En die kale plekken kwamen door de luizen.. Maar daar heb ik haar wel voor behandeld

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:53

Triest voor jou en voor de pony. Voor jou omdat jij je best deed er iets van te maken en voor de pony omdat ze nu zo verder moet hobbelen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:40

Jet schreef:
Triest voor jou en voor de pony. Voor jou omdat jij je best deed er iets van te maken en voor de pony omdat ze nu zo verder moet hobbelen.

Jaa.. Heb dr elke avond gestaan voor de pony. Water geven, voeren, wandelen, poetsen, wassen, nieuwe stukken gras geven etc. Deed t met liefde voor de pony hoor! Maarja..
Ik hoop dat die mensen waar ze nu is, wel doorhebben dat dit niet paardvriendelijk is..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:04

Oei.. Balen dat de pony weg is zeg, hopelijk doen de nieuwe baasjes er wel iets mee :)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:38

Je kunt in extreme gevallen ook de mediale knieband in laten snijden. Dwz ,er worden kerfjes vlak onder de rolkam van het kniegewricht in de mediale knieband gemaakt. Hierdoor onstaat littekenweefsel. Dit zorgt ervoor dat de knieband korter en dikker word.
Dit is minder gevaarlijk als blisteren omdat 1 drupje in het gewricht dit kan verwoesten, en het zovaak als nodig is uitgevoerd kan worden. Zonder nadelen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:42

CherokeeChum schreef:
Je kunt in extreme gevallen ook de mediale knieband in laten snijden. Dwz ,er worden kerfjes vlak onder de rolkam van het kniegewricht in de mediale knieband gemaakt. Hierdoor onstaat littekenweefsel. Dit zorgt ervoor dat de knieband korter en dikker word.
Dit is minder gevaarlijk als blisteren omdat 1 drupje in het gewricht dit kan verwoesten, en het zovaak als nodig is uitgevoerd kan worden. Zonder nadelen.

Ik denk dat dat is wat die van mij gehad heeft CherokeeChum. Alleen is dit effect tijdelijk toch?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:31

Ja, dat klopt. En je moet direct de volgende dag gaan trainen om te zorgen dat je een soort van reactie opwekt zodat het niet onmiddelijk dicht groeit. Het voordeel is dat je het meerdere malen kunt doen en het zeer eenvoudig is. En het werkt meestal en is niet zeer kostbaar.
Het viel mij op hoe weinig kennis er op dit gebied is bij dierenartsen.
En dat er nog steeds van die sufferds zijn die binnendoor bekappen en doorhalen van de knieband als oplossing aandragen. Dit valt in de zelfde catagorie als aderlaten...