Zand/klei eten en overal aan likken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Zand/klei eten en overal aan likken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:43

Nee ik geloof niet in tekorten..is gewoon lekker en leuk...paarden vervelen zich snel...de meeste paarden krijgen zelfs te veel....allerlei potjes en pannetjes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:20

Tcm62 schreef:
Nee ik geloof niet in tekorten..is gewoon lekker en leuk...paarden vervelen zich snel...de meeste paarden krijgen zelfs te veel....allerlei potjes en pannetjes.

Dus dat bloedonderzoek van TS liegt gewoon?
En hoe verklaar je dan dat de mijne er mee opgehouden is, vrij vlot na het aanbieden van het zoute water, terwijl hij zich net zo erg verveelt als daarvoor?
Ik geloof zeker dat een deel van de paarden het doet uit verveling, ik heb het ook lang daarop geschoven. Ook kunnen er juist tekorten ontstaan door teveel dingen te voeren want je trekt verhoudingen scheef. Dat een paard van alles gevoerd krijgt, zegt niks over de balans in het paard zelf.
Tekorten bestaan toch echt en meestal aantoonbaar. Is geen geloof, maar feiten. Ook kan het best de oorzaak zijn van zand likken/eten. Wederom geen geloof, maar feit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:28

Maris schreef:
Sarah_Elise, hij krijgt nu dus al ruim 3 weken een vit en min mengsel erbij.

En dat is kennelijk wel nodig, maar niet genoeg om de bestaande tekorten aan te vullen, het dekt enkel de dagelijkse behoefte en niet de reserves die het lichaam hebben wil. Verdubbel je dosis voor een week en kijk wat de reactie is, kan zijn dat je dat nog 2-4 weken moet doen om alles op normaal te krijgen.

Kendra

Re: Zand/klei eten en overal aan likken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:36

Ik weet niet hoe je verder voert, maar soms wil het aanbieden van ruwvoer in veel kleine porties ook helpen. Als je paard op een kale wei staat is stripweiden (en dan bijvoorbeeld 2x per dag een klein stukje er bij), soms ook een oplossing.