Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:daarom moet je preventief fasinex geven...minder ingrijpend dan een lever biopt lijkt mij.
Mestonderzoek is trouwens onbetrouwbaar.Er zijn nog nooit zoveel paarden dood gegaan aan een bloedworminfectie sinds de ''mestonderzoek'' hype.
Wat voor waarden zijn er niet goed?Is er sprake van leverfalen of zijn er ontstekingswaarden gevonden...dat scheelt nogal.
melisje9 schreef:geerke schreef:daarom moet je preventief fasinex geven...minder ingrijpend dan een lever biopt lijkt mij.
Mestonderzoek is trouwens onbetrouwbaar.Er zijn nog nooit zoveel paarden dood gegaan aan een bloedworminfectie sinds de ''mestonderzoek'' hype.
Wat voor waarden zijn er niet goed?Is er sprake van leverfalen of zijn er ontstekingswaarden gevonden...dat scheelt nogal.
Gamma GT en AST waarde zijn te hoog. Alle overige waarden zijn wel binnen de norm.
HannahFrouk schreef:Ik denk eigenlijk dat het hooi, dat jouw paard heeft gehad, bermhooi is, hooi dat gemaaid is aan de snelweg en de bermen van andere wegen. Dat verklaart ook de BigMac dozen.
In bermhooi staat vaak héél veel Jacobskruiskruid. En dat geeft een hele hoge leverwaarde. Dus ik denk eigenlijk dat dat het is.
melisje9 schreef:Ik ben hier helemaal klaar mee. Voor de laatste keer, ik ontzeg mijn paard geen medische zorg. In tegendeel. Ik haal er andere meningen bij. Ze staat daardoor wel ten alle tijden onder controle van een dierenarts.
Ik dacht dat ik hier tips zou krijgen en gelukkig heb ik er ook een paar gehad. Graag vanaf nu alleen tips en ideeën spuien. Houd je mening over hoe ik met de medische situatie van mijn paard om ga lekker voor je.