Anne: bedankt voor je tip over deken! Dit vind ik zeer bruikbare tips die ik zeker kan toepassen. Over 2 maand verhuizen we en komen de paarden aan huis te staan, dus dan kan ik makkelijk dekens wisselen of op- en afdoen.
Kostolany: mocht inderdaad blijken met alle maatregelen dat ze het toch niet trekt, dan moeten we er inderdaad mee ophouden, vandaag vind ik dit te vroeg om te beslissen, maar ik verwacht wel dit wedstrijdseizoen hier meer duidelijkheid in te zien. Bloedafname wordt sowieso om de 2 maand gedaan, dus we zijn er zeker wel mee bezig. Het zou zonde zijn, want paard presteert echt goed, doet alles met gemak, maar we gaan haar inderdaad niet pushen als we haar lichaam niet gezond kunnen houden mits wat 'kleine' ingrepen.
Die sport mix zero die ik nu geef is een voeder specifiek gemaakt voor spierbevangen paarden, dus dit vervangen door een gewone senior mengeling durf ik niet zo goed, omdat ik denk dat dit dan opnieuw slechter zal zijn voor de verzuring.
In het zomerseizoen is er qua ruwvoer niet echt een probleem doordat ze wel goed gras kan eten, het is maar in de winter dat het moeilijker wordt om haar op gewicht te houden. Maar daarvoor wil ik dan wel eens proberen met die grasbrok.