Hevonen schreef:Is ze als ze op de wei staat ook zo mat?
Hoeveel uur staat ze trouwens buiten en is dat alleen met jouw andere paard?
Ik zou denk ik een soort dagboek bijhouden. Wat eet en drinkt ze, hoeveel uur is ze buiten, hoe is haar contact met andere paarden? Hoeveel uur wordt ze gereden, door wie, waar? Hoe ging dat? Doet ze moeilijk met aansingelen, borstelen, bit in-of uitdoen? Nog veel meer dingen natuurlijk, verzin maar.
Maak eens een goed filmpje van alle gangen. Maak als het lukt elke week een kort filmpje van haar onder het zadel, zodat je verschil kunt zien als dat er is.
Mhh tsja hoe is ze in de weide, ze is niet actief als in dat ze soms aan het rennen is. Ze rent pas als de kudde rent en dan loopt ze vaak wel achteraan.
Ze staat het hele jaar door 24/7 buiten en staat nu in een kudde die bestaat uit 11 paarden van verschillende leeftijden.
Helaas kan ik haar niet de hele dag observeren, ze staat op een pensionstalling..
Maar over haar contact met andere paarden kan ik wel iets vertellen, ik heb haar altijd als een soort einzelgänger gezien. Als ze in haar uppie in een hoekje staat vind ze dat prima en als ze met een groepje staat is dat ook prima. Ze staat wel onderin rang, rent voor alle paarden weg maar dat is gewoon karakter lijkt me.
Ze doet soms lelijk met het zadel/aansingelen, maar ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat dit vanuit de manege lessen kwam. Toen ik haar namelijk ongeveer een half jaartje had werd dit wel minder, alsof ze in zag van 'oh het gaat nu niet zo ruw meer.' Verder doet ze nooit lelijk of anders eigenlijk.
Een filmpje van haar gangen onder de man of aan de lijn? Of beide zoals myk_en_shant ook al zei?