Voer/zand/verveling/wormen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:22

Hiltje86 schreef:
geerke schreef:
met welk middel heb je hem ontwormd?Aangezien spoelwormen voor veel werkzame stoffen resistent zijn.

Op aanraden van de DA heb ik haar ontwormd met equimectin. 3-07 laat ik sowieso haar mest nog een keer onderzoeken. Ze is wel al wat aangekomen vanaf die tijd. Maar tandarts en ontwormen zijn bijna gelijk geweest, dus lastig te zien wat nou het meest heeft geholpen.

Dat is Ivermectine,daar gaan spoelwormen dus niet dood van.Dat zou je dierenarts toch moeten weten?

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:24

geerke schreef:
met welk middel heb je hem ontwormd?Aangezien spoelwormen voor veel werkzame stoffen resistent zijn.

Op aanraden van de DA heb ik haar ontwormd met equimectin. 3-07 laat ik sowieso haar mest nog een keer onderzoeken. Ze is wel al wat aangekomen vanaf die tijd. Maar tandarts en ontwormen zijn bijna gelijk geweest, dus lastig te zien wat nou het meest heeft geholpen.[/quote]

Dat is Ivermectine,daar gaan spoelwormen dus niet dood van.Dat zou je dierenarts toch moeten weten?[/quote]

Daar ging ik wel van uit inderdaad........................... Daarvoor vraag ik het aan de dierenarts |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:26

Hiltje86 schreef:
geerke schreef:

Op aanraden van de DA heb ik haar ontwormd met equimectin. 3-07 laat ik sowieso haar mest nog een keer onderzoeken. Ze is wel al wat aangekomen vanaf die tijd. Maar tandarts en ontwormen zijn bijna gelijk geweest, dus lastig te zien wat nou het meest heeft geholpen.

Dat is Ivermectine,daar gaan spoelwormen dus niet dood van.Dat zou je dierenarts toch moeten weten?[/quote]

Daar ging ik wel van uit inderdaad........................... Daarvoor vraag ik het aan de dierenarts |([/quote]

veel dierenartsen weten niet veel van wormen...strongid p helpt wel.(pyranthel)
Ik zou dat eerst eens proberen,eens kijken of er wat uitkomt(met de mest ;) )

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:28

([/quote]

veel dierenartsen weten niet veel van wormen...strongid p helpt wel.(pyranthel)
Ik zou dat eerst eens proberen,eens kijken of er wat uitkomt(met de mest ;) )[/quote]

Kan het geen kwaad om haar nu nog een keer te ontwormen dan? Zo kort na elkaar?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:55

kort na elkaar?Begrijp ik het verkeerd?Je hebt in maart ontwormd?Of lees ik niet goed :o
Dat is bijna 4 maanden geleden met een middel wat 8 weken werkzaam is en ook nog nieteens werkzaam tegen spoelwormen. :7
Met andere woorden...kan geen kwaad om er een strongid in te doen hoor!Niet te zuinig,ik weet niet hoeveel je paard weegt?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:21

Sorry dat ik besta en blijkbaar op wat gevoelige tenen gestaan heb. Maar dit is werkelijk wat ik denk. Als je paard zich dan zo gaat gedragen vind hij het wellicht een wat minder leuke plek... Zo beter dan. Of heb ik nu nog steeds last van mening.
Overigens vind ik de vooronderstelling dat mijn paard op stal staat ook erg grappig, niet dus.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voer/zand/verveling/wormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:48

Wel goed lezen. Niemand heeft dit paard zand zien eten. Was een aanname van de da. Zand is wsl via hooi binnengekomen en dat wordt binnenkort in slowfeeders gegeven.

PowerReiner

Re: Voer/zand/verveling/wormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:55

Alleen gevoelige tenen door jouw toonzetting.
Als het paard zich zo gaat gedragen, en dan ben ik degene die vooroordelen heeft? Nergens staat dat het paard werkelijk zand likt.

Was geen veronderstelling, was een vraag of jij dat beter vind.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:21

mrie schreef:
Tuurlijk verveelt je paard zich voor hem is het een rot plek.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, vind je dit dan een normale toon? Als je op de tenen van anderen trapt kon hetzelfde jou wel eens overkomen. Dus dan niet gaan mauwen.

Wat "als een paard zich zo gaat gedragen". Het paard vertoont helemaal geen vreemd gedrag?

Zand kan prima binnenkomen door hooi van de grond te eten, daar hoeft een paard niet voor te likken. bovendien betrap je ze daar dan wel op hoor.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:34

geerke schreef:
kort na elkaar?Begrijp ik het verkeerd?Je hebt in maart ontwormd?Of lees ik niet goed :o
Dat is bijna 4 maanden geleden met een middel wat 8 weken werkzaam is en ook nog nieteens werkzaam tegen spoelwormen. :7
Met andere woorden...kan geen kwaad om er een strongid in te doen hoor!Niet te zuinig,ik weet niet hoeveel je paard weegt?

Hey, nee sorry. Ik heb 3 juni mestonderzoek gedaan en toen ontwormd omdat ze toen spoelwormen had. En daarvoor had ik haar in maart nog ontwormd. Zo bedoel ik kort achter elkaar.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:36

Gypsy schreef:
mrie schreef:
Tuurlijk verveelt je paard zich voor hem is het een rot plek.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, vind je dit dan een normale toon? Als je op de tenen van anderen trapt kon hetzelfde jou wel eens overkomen. Dus dan niet gaan mauwen.

Wat "als een paard zich zo gaat gedragen". Het paard vertoont helemaal geen vreemd gedrag?

Zand kan prima binnenkomen door hooi van de grond te eten, daar hoeft een paard niet voor te likken. bovendien betrap je ze daar dan wel op hoor.

Bedankt voor je antwoord. Ze vertoond inderdaad geen ander gedrag :+ . Het is juist een blij en actief paard ondanks de 'kwaaltjes' waar ze nu last van heeft.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:37

Gypsy schreef:
Wel goed lezen. Niemand heeft dit paard zand zien eten. Was een aanname van de da. Zand is wsl via hooi binnengekomen en dat wordt binnenkort in slowfeeders gegeven.

Klopt, dankje! Ze zijn in de maak dus zal niet lang meer duren!

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:39

mrie schreef:
Sorry dat ik besta en blijkbaar op wat gevoelige tenen gestaan heb. Maar dit is werkelijk wat ik denk. Als je paard zich dan zo gaat gedragen vind hij het wellicht een wat minder leuke plek... Zo beter dan. Of heb ik nu nog steeds last van mening.
Overigens vind ik de vooronderstelling dat mijn paard op stal staat ook erg grappig, niet dus.

Bedankt voor je mening. Het klopt alleen niet helemaal :)