Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Fauvetje schreef:Mijn paard heeft ook een bokvoetje.. (gelukkig maar 1)
Op filmpje twee vind ik hem soms door z'n rechtervoorbeen te gaan, maar dat kan ook toeval zijn met de filmkwaliteit
Heb je ooit al natuurlijk bekappen overwogen? -plaatjes e.d. onder zetten helpt de binnenkant van de voet en de peesjes immers niet...-
Fauvetje schreef:Mijn paard heeft ook een bokvoetje.. (gelukkig maar 1)
Op filmpje twee vind ik hem soms door z'n rechtervoorbeen te gaan, maar dat kan ook toeval zijn met de filmkwaliteit
Heb je ooit al natuurlijk bekappen overwogen? -plaatjes e.d. onder zetten helpt de binnenkant van de voet en de peesjes immers niet...-

Ragdollcat schreef:Fauvetje schreef:Mijn paard heeft ook een bokvoetje.. (gelukkig maar 1)
Niet doen! Natuurlijk bekappen doet veel meer kwaad dan goed, want deze pony kan niet ineens een hele andere stand krijgen, dan maak je het dier kapot!
Botten en pezen die kunnen niet zomaar vervormd gaan worden ineens, dan vraag je erom dat je veel ellende krijgt.
Gewoon normaal bekappen en steeds beetje bij beetje corrigeren door een goede hoefsmid, want je kan het beste zo houden aan wat zijn lichaam gewend is en ernaar gevormd heeft in de loop der jaren.
.