Open wonde aan de onderkant van het hoofd, Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:05

Cayenne schreef:
TS, je bent nu op internet. Dan kun je zelf toch ook het nummer van de dierenarts googlen? :)

Is ook het eerste waar ik aan dacht.

Verder lijkt het mij ook eerder van schuren. De merrie had namelijk ook een klein wondje op die plaats en dat kwam door het halster.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:15

Cayenne: klopt, maar via het nummer op internet zit ik bij de centrale, en dat is dan via afspraak. Dringende gevallen is via persoonlijk nummer en dat is niet te vinden en krijg je niet in de centrale.

Mioux: Nee, geen prikkeldraad, gewone witte draad met een stroomdraad tussen gedraaid.. Maar de buren hebben een schapenwei en daar is wel prikkeldraad rond. Mijn draad van de paddock grenst aan de buren hun wei, en die was gesprongen, dus het kan wel dat hij zich daar aan verwond heeft...

--
Hij heeft al vaker ruzie gehad met de kudde, waardoor zijn 'jukbeen' eens extreem dik stond door een klop van een ander paard, hij een beetafdruk had op zijn bil, super mank stond, hij een hele grote vleeswonde op zijn rug had, ... Dus ik wil niet meteen het ergste denken en alles in twijfel trekken. Dus ook het schuren, beet/klop van ander paard, ...

De andere paarden in de kudde zijn niet van mij en staan vierkant op ijzers.

De wonde was er ook van de ene dag op de andere. Gisterenavond was er niks (toen heb ik hem nog van onder tot boven gewassen, dus ik had het echt wel gemerkt) en vanochtend was het zoals op de foto in mijn beginpost.

-
Intussen heb ik het telefoonnummer doorgekregen en heb al gebeld, hij komt rond 16-17u!

Shirley

Re: Open wonde aan de onderkant van het hoofd, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:17

Mooi!
Beterschap!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:19

Dankjewel!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:21

jeetje wat een paniek,
is toch echt geen wond om een dierenarts voor te laten komen, gewoon ff schoonmaken beetje ontsmetten paar dagen geen halster aan en klaar.

als jezelf al haren hebt gevonden heb je ook de oplossing al, wat denk je dat de da hier aan gaat doen

Ff aankijken zo te zien zeker niet hechten ofzo en hoppa alweer 100 euro kwijt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:21

dit is geen wond om een DA voor te laten komen? Met dit weer en bijhorende vliegen?
Ben blij dat ik geen paard ben bij jou.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:22

In ieder geval zeker verstandig even na te laten kijken, zeker ook met het weer en het is toch een open wond (wonden).

@florentine1 ook al zou t niks zijn, er heerst wel droes op t moment, en die pluk haar zegt ook niks 100%. Als het een ontsteking was dan is het zeker wel even slim om na te laten, en met dit weer zeker niet onverstandig om te raadplegen, weet niet of je weet hoe een open wond eruit ziet met maden? Denk dat je dan anders zal praten... En als je dieren hebt, kosten ze ook geld, dus je opmerking van kost gelijk 100 euro, ja en? zo zou ik denken... Maakt dat uit? Dan weet je wel even zeker hoe en wat.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:23

Ayasha schreef:
dit is geen wond om een DA voor te laten komen? Met dit weer en bijhorende vliegen?

:j

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:25

Ayasha schreef:

idd wat denk je dat de da doet dan?

is toch geen wond om te hechten is sowieso te laat voor en in pakken met verband lijkt me ook lastig

als je bang bent voor vliegen dan houd je hem een paard dagen uit de vliegen of denk je dat de da er met een mepper bij gaat staan.

als er niks anders aan gedaan kan worden dan wat erop smeren zijn er middeltjes genoeg en id dan laat ik geen da komen als het erop lijkt dat er gehecht of ingepakt moet worden dan is het een heel ander verhaal.

En droes lijkt het helemaal niet op ook niet met verhaal vd ts van de haren en kapotte draad.
dan had ze al veel eerder opgezette klieren daar moeten hebben
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-06-15 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:26

Fatsoenlijk proper maken ten eerste, uitsluiten of het niet toch iets anders is dan gewoon geschaafd.
Hoe wil je een paard uit de vliegen houden?
Nee, ik zou zeker willen weten dat het niet toch droes is. Daar heb ik wel 100 euro voor over. Liever zo dan hem laten lopen en dan blijkt het toch droes te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:27

Florentine1, lijkt me toch wel fijn om de dierenarts te laten vaststellen of het droes is of niet, ook vanwege besmettingsgevaar.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:29

Floretine1: Ik begrijp je reactie wel hoor, maar als er droes heerst op dit moment ben ik liever wat meer geld kwijt aan een visite, zodat ik zekerheid heb. :j die pluk haren zegt inderdaad niet alles, en ik neem in dit geval dus liever het zekere voor het onzekere.

Anders ben ik ook iemand die afwacht en aankijkt, een paard is niet van suiker en kan heus wel tegen een stootje. Maar in dit geval neem ik liever het zekere voor het onzekere.. :=

Hem uit de vliegen houden lijkt vrijwel onmogelijk, of ik zou hem al ín huis moeten zetten..

edit: zoals cayenne zegt, dan ben ik toch zeker.. En al zeker omdat hij met 4 andere paarden samen staat, die niét van mij zijn. in de straat staan er ook nog tig paarden die niét van mij zijn. En op deze manier kan ik hen dan inlichten, mocht het toch droes zijn. Is het geen droes maar gewoon -alweer- een ongelukkig ongelukje, zoveel te beter voor mij én buren.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 15-06-15 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:29

Ayasha schreef:
Fatsoenlijk proper maken ten eerste, uitsluiten of het niet toch iets anders is dan gewoon geschaafd.
Hoe wil je een paard uit de vliegen houden?
Nee, ik zou zeker willen weten dat het niet toch droes is. Daar heb ik wel 100 euro voor over. Liever zo dan hem laten lopen en dan blijkt het toch droes te zijn.

idd proper maken en hoe denk je dat de da dit gaat doen met delzfde middeltjes die wij tenminste ik wel zelf al in huis hebben, dus is prima zelf te doen

Spuit tegen tetanus is alleen bij open wonden dus is dit ook te oppervlakkig voor.

en je gaf zelf aan dat er een da moest komen omdat er veel vliegen zijn vandaar he tantw. of de da er met een mepper bij moet gaan staan.

tuurlijk is het niet mogelijk om uit de vliegen te blijven, maar daar kan een da geen oplossing voor bieden.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-06-15 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:30

Niet iedereen heeft alle middeltjes zo thuis staan, en met een open wond moet je soms ook oppassen wat je erop smeert.

En in verband met droes, zou ik die 100 euro ook zeker niet erg vinden om zekerheid te hebben of dat het wel of niet is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:31

en uitsluiten dat het droes is lees je voor het gemak even overheen?

die andere vier zijn ook niet van het erf geweest ts?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-06-15 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

florentine1

is geen droes,

Lindaonline

Het zou inderdaad wel droes kunnen zijn. Het is niet zo dat een verdikking altijd achter de kaken zit. Maar ik zou er eerder vanuit gaan dat je paard zich heeft verwond aan het draad van de buren. Goed dat je de dierenarts laat komen, zo voorkom je erger.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 15-06-15 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:32

Florentine, wat is er mis mee dat iemand anders even een da laat kijken terwijl jullie het gewoon zelf oplossen. Als ik dit had gevonden en de bijbehorende plukken aan het draad dan had ik ook de boel gewassen en ontsmet en verder goed in de gaten gehouden maar daarom hoef ik mensen die er wel een da bij willen halen niet te gaan vertellen dat het onzin is, ieder zijn ding en gevoel volgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:32

florentine1 schreef:
is geen droes,

dat heb jij kunnen testen vanaf de foto?

Ben blij dat TS wel even een DA wil laten kijken! +:)+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:33

@ florentine1:
ik laat mijn DA ook komen als ik niet zeker ben. Al is het maar voor een prulletje.
Zoals laatst, Halrey was gecastreerd maar hij liep enkele dagen later stijf en de wond begon te etteren. Ik dacht een ontsteking dus belde mijn DA. Hij had het gewoon met een propere doek, water en ontsmettingsmiddel schoongemaakt.
Dit had ik zelf ook kunnen doen, maar een oordeel van de DA vond ik wel nodig.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:34

met droes mis je niet zomaar een stuk vel en heb je nog wel wat voorverschijnselen alvorens je ineens zo'n plek krijgt

Mioux

@florentine1 heb jij ogen die door de computer heen kunnen kijken en heb je de benodigde diploma's dat je dat zo kan roepen met 100% zekerheid ?

Ik vind het zeer verstandig en slim van TS dat ze laat kijken door een bekwaamde arts die dit kan nakijken en vast kan stellen of uit kan sluiten. Ook ALS het droeg zou zijn zit je met andere paarden in de omgeving, en is het ook fijn voor de DA dit gemeld te hebben, zodat ze rekening kunnen houden in de omgeving. Droes is zeer besmettelijk...Als dit uitgesloten word door de arts, dan super toch? Dan heb je in ieder geval zekerheid...

Bij mijn dieren laat ik ook de dierenarts komen of ik ga erheen met ze als ik twijfel... Als het niks lijkt ga ik niet maar als ik twijfel heb ik liever zekerheid...geld speelt daarin geen rol.

Wilawander

Kan ook een abces zijn door een ontstoken kies die naar buiten knapt. Verstandig om een arts naar te laten kijken ipv zelf dokteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:35

Dat had mijn hengstje allemaal niet. :) 's avonds was ie nog helemaal gaaf, 's morgens had ie op exact die plek gelijkaardige wonden. Het verdikt was toen ook droes.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-06-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:36

MaricoGraphy schreef:
@ florentine1:
ik laat mijn DA ook komen als ik niet zeker ben. Al is het maar voor een prulletje.
Zoals laatst, Halrey was gecastreerd maar hij liep enkele dagen later stijf en de wond begon te etteren. Ik dacht een ontsteking dus belde mijn DA. Hij had het gewoon met een propere doek, water en ontsmettingsmiddel schoongemaakt.
Dit had ik zelf ook kunnen doen, maar een oordeel van de DA vond ik wel nodig.

ja hallo is ff wel wat anders, dat is na een ingreep uiteraard dat je dan ingrijpt heb je nog geluk dat er niet met antibiotica gespoten hoefde te worden.

nee ik bel echt we een da als het nodig is.