Jet schreef:As je ontwormt, is het wel wis om alle paarden tegelijk me hetzelfde schema te ontwormen. Paarden hoeven niet ziek te lijken en kunnen toch aardig wat wormen hebben. Die zie je ook niet altijd na het ontwormen in de mest terug, dus denk niet na het ontwormen: ik zie geen wormen in de mest dus ze hebben ze niet..
Een andere mogelijke optie is zandkoliek, dat geeft ook vaak een beeld van wisselend goede mest en wisselend slappe mest. Ze voelen zich dan niet happy en kunnen ook vaker gaan liggen. Dit kan je goed zelf testen. Drie dagen achter elkaar drie mestballen in een emmer met water oplossen, afgieten en zien of er me dan een theelepel zand achterblijft. Dan is een DA echt een vereiste, als dat zo is, ander sterft zo'n paard en gruwelijke dood!
Hoe vaak heeft ze al koliek gehad en hoe lang is dat geleden?
ze heeft 2x koliek gehad, waarvan 1x zandkoliek. Dit is 6 jaar geleden geweest, paard is toen nog naar een kliniek geweest omdat verwacht werd dat er een operatie nodig was. Enige wat ik me er van toen nog kan herinneren is dat het paard zich heel anders gedroeg dan ze nu doet.