Over op ander voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Over op ander voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:57

Rillerig vooral. Schijnt door de verhouding magnesium/fosfor te komen. Ik ken er meer die er wat heter van worden, maar ook die het er goed op doen. Mijn haf is altijd al gevoelig geweest op een magnesium tekort en is weer zijn brave zelf nu dat meer in verhouding is.
Een vriendin van mij voert het aan haar KWPN'er. Zijn voert nu minder dan de aanbevolen hoeveelheid, in combinatie met Fiber Force van Cavalor en daar doet ze het super op. Maar de mijne ging weer schuren op de Cavalor. :+
Het is echt per paard verschillend.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:59

Zit er weinig magnesium in Metazoa ? Ik geloof dat ik dat ooit wel eens ergens heb gelezen ......
Ik ga eens googlen op de verhouding magn : fosfor , ik weet daar eigenlijk niet van !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:03

Eehm, even denken hoe het ook alweer zat.
Volgens was het de verhouding calcium fosfor die scheef zat, waardoor de magnesium te weinig werd opgenomen. Die moet 1:2 zijn, maar was 1:10 dacht ik.
Het staat ergens in het Metazoa topic in ieder geval. Maar misschien hebben ze dat intussen aangepast.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:10

Van Subli zou je Zonder of Dieetmix kunnen nemen.
Van de Pavo Care4life

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:13

Amanda schreef:
Eehm, even denken hoe het ook alweer zat.
Volgens was het de verhouding calcium fosfor die scheef zat, waardoor de magnesium te weinig werd opgenomen. Die moet 1:2 zijn, maar was 1:10 dacht ik.
Het staat ergens in het Metazoa topic in ieder geval. Maar misschien hebben ze dat intussen aangepast.

Veel te veel calcium dus in de metazoa, waardoor magn minder goed wordt opgenomen. Nu snap ik het ! Dank je.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:20

Mijn pony staat op een combinatie van Marstall Exzem en Marstall Champion. Beide goede muesli's. Heeft hier en daar nog wel een kriebeltje maar staat tot nu toe nog steeds zonder exzeem deken! Ik ben er erg over te spreken. Ook mijn shet heeft er baat bij maar omdat hij niet iedere dag loopt krijgt hij niet iedere dag muesli. Toch is bij hem ook de jeuk aanzienlijk minder maar staat toch met een deken. Hij is dan ook wel een extreem gevoelig voor exceem.
Toch kan ook hij op gunstige dagen zonder deken staan en schuurt zichzelf dan niet kapot. Iets wat hij eerder altijd wel heel erg deed.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:40

Mijn paard wordt jeukerig van brok.
Die reageert op de vulmiddelen denk ik.
Nu staat ze op een muesli van Cavalor en daar ben ik erg over te spreken.
Zelfs nu ze op veel gras staat heeft ze geen jeuk.

Mijn pony heeft jaren op Marstall gestaan
Erg goed voer en goed informatie.
Dus als dat een beetje te krijgen is bij jou in de buurt dan is dat zeker aan te raden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:13

Pony paradijs ik zag dat onze huidige leverancier ook op de site van Marstall staat als leverancier dus dat moet giedereen komen.

Heb Marstall een mail gestuurd met het verzoek om informatie. Als ik daar bericht op heb dan neem ik contact op met Kerkdijk en vraag of zij dat kunnen leveren. Eerst maar eens 1 zak om te proberen Hoe ze het er op doet.