Kent iemand EOTRH?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kent iemand EOTRH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:31

Hier mogelijk ook een paard met EORTH, waar hebben jullie het laten behandelen?
Ik heb een kliniek aangeraden gekregen via mijn paardentandarts, maar we hebben nu sinds kort de Lingehoeve in de omgeving actief, dus heb keuze. Tevens heb ik zelf Paardendokters als arts, zij zouden er ook bekend mee zijn.
Waar hebben jullie het ' laten' doen? En zouden foto's via een mobiel rongtenapparaat voldoende zijn om het te constateren? ( Lingehoeve kan op locatie komen)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:09

Jan Kroes. DAP Krommerijnstreek.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:51

Paard van een stalgenootje heeft EORTH. 15 jarige arabische ruin. Ze kwam erachter toen ze ontdekte dat hij overmatig veel tandsteen aanmaakte. Foto's laten maken in Utrecht en idd EORTH. Eerst nog geprobeerd de snijtanden in te korten, maar dit was zelfs met verdoving voor een olifant geen doen. In Utrecht zijn onder narcose alle snijtanden getrokken. Ze heeft geen moment spijt gehad. Paard at direct weer hooi en grazen is ook geen probleem. Het proces van wondheling in de mond ging ook bizar snel :j

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:04

Wondheling bij tandentrekken gaat inderdaad wonderwel snel bij paardjes.
Mijn Max had ook EOTRH. Ik heb verschillende keren tanden moeten laten trekken. Dat genas telkens heel erg goed. Tot bij de vorige tandcontrole bleek dat ook zijn kiezen los kwamen.
De tandarts liet het me zelf voelen en vertelde dat ik er aan moest denken om al zijn kiezen te laten trekken.... en dat zag ik niet zitten. Hij zou dan geen tanden meer gehad hebben.
Max was ook gechipt toen het "verplicht werd" en werd toen waarschijnlijk 10 - 15 jaar "jonger" gemaakt, vermoedelijk om hem verkoopbaar te maken door zijn toenmalige eigenaar....

Een paard zonder tanden .... en dan nog een Fjord die doodgraag eet.... ik heb het hem niet aangedaan. Heb er nog gigaveel hartzeer van, want zo'n paardje vind ik nooit meer....
Door zijn tandproblemen heb ik hem ook bitloos gereden, niet meer gemend... maar wel enorm graag gezien... |(

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:12

Oh wat erg tante flavie! Sterkte ermee

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:29

Hier ook Jan Kroes van Dap Krommerijnstreek.